Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '08

 
Kategori
Spor
 

Gençler Dünya Okçuluk Şampiyonası'nın ardından

Gençler Dünya Okçuluk Şampiyonası'nın ardından
 

Demir Elmaağaçlı; Compound Yay Genç Erkekler Dünya 2.' si


( Yıldızlar ve Gençler Dünya Okçuluk Şampiyonası 6-12 Ekim 2008 Antalya / Türkiye )

- Sporcular ne kadar pozitif ve olumlu düşünüyorsa bizimkiler de o kadar negatif ve olumsuz düşünüyorlar.
Şampiyon olacak çocuğu nasılda ikinci yapabildiler inanın anlamadım. Bir sürü antrenör var orada, birleşin de şampiyon yapın bu çocuğu. Demir Elmaağaçlı final karşılaşmasına kendisi tek başına çıksaydı inanıyorum ki Dünya şampiyonu olurdu, sporcumuz şampiyon olacağına inanmıştı zaten. Motive et, hazırla final atışlarına, Antalya'nın havasına yabancı değiliz ki, rüzgar hep var avantaja çevir. Belli rüzgar sağ taraftan esiyor oklar sola gidecek değil mi, daha önceki maçlarda da görüldü oklar sola gidiyor çok rüzgar var. Ben mi buradan telefon edeyim be kardeşim ! Teknik heyet olarak kapasitemiz bu o zaman, Dünya Şampiyonalarına dayanamıyoruz. (Kayseri bölgesi de olmasa kim kurtaracak bizi, Kayseri'de ithal antrenör ve sporcu yok. 2007 ' de Compound Yay Gençlerde Avrupa şampiyonu Kayseri' den, bu yıl Dünya şampiyonasında Compound Yay Gençlerde Dünya 2.'ncisi yine Kayseri'den, öz Türk evladı. Helal olsun Kayseri Okçuluğa.)

- Diğer taraftan Esra Sülün, yine makaralı yay kategorisinde beş Türkiye rekoru ve Dünya standardında toplam puan rekoru geldi. Bu kızımızı da iyi motive edip yarışmaya hazırlayabilseydik bir madalya da buradan gelecekti. Daha önceki yazılarımda söylemiştim bu yarışmaya çocuklarımız hazırdı ama biz hazır değildik ve o yüzden en az üç tane daha madalyayı kaçırdık, yazık. Sporcularımızı iyi değerlendiremedik tam hazırlayamadık, titreyerek atan bizim sporcularımızdı, kıpkırmızı olmuştu çocuklar, ilk önce kendimizi bir hazırlasak sonra sporcuları hazırlayacağız da !. Bunları söylüyorum diye kimse kızmasın, dost acı söyler. Herkes kürsüye çıkarken hep biz mi bakacağız, biz de başarılı olalım diye yazmaya çalışıyorum, kimse alınmasın.

- Öğreneceğimiz çoook şey var daha çok. Allah'tan Demir diye bir genç sporcumuz çıktıda, (o da yıllardır dışladığımız compound yay kategorisinde) ikinci oldu. Federasyonumuz da bir tane ikincilik aldık diye biraz rahatlamışır ! En güzel yarışmayı biz düzenleriz, en güzel yorumları biz yaparız, iyi sporcuları da başka ülkeler yetiştirsin canım, birde onunla mı uğraşacağız. Nasıl olsa Kore' li antrenörümüz var, her şeyi O' nun üstüne yıktık mı, oh ne güzel. Ama başarı gelmez, eğer sen başarı için gereken sistemi kuramazsan on tane Kore' li hoca getirsen, hiç bir şey olmaz.

-İnanın yarışma düzenlemekte o kadar usta olduk ki; defalarca organizasyonlarda görev yapmış sporcularımız var, bu sporcularımız neredeyse sporculuklarını unuttular ama bıraksanız uluslararası okçuluk yarışması düzenleyecek seviyeye geldiler. Bastırın parayı en güzel yarışmaları düzenletin, senin (hitap şeklimin yanlış olduğunu belirtmişler, değiştiriyorum) sizin işiniz bu millete madalya kazandırmak, birlik ve beraberliğimizi perçinleyecek başarılar getirmek. Ama kimse hesap sormuyor ki, devam o zaman !.

- Aklınız eriyor mu, kendi ülkenizde dünya şampiyonası düzenliyorsunuz ve hiç istiklal marşı dinletemiyorsunuz, hiç şampiyonluk alamıyorsunuz, ayıp. Ben bir Türk olarak inanın utanıyorum, hazmedemiyorum; benim ülkemde, Türkiye'de benim Ata sporum okçuluğun dünya şampiyonası yapılıyor; o sahanın çimenlerini yerim, parçalarım kendimi istiklal marşımı defalarca dinletir, ezberletirim. Biz hala Amerika'nın, İtalya'nın, Kore'nin marşlarını ezberlemeye devam edelim.
- Bunları yazıyorum çünkü, herkesin bildiğini ve söylemek istediklerini birisinin anlatması lazım. Haddim ve hakkım olmayarak demiyorum; hakkım, hem bir vatan evladı, hem bir okçuluk emektarı, hem de bir Türk olarak, öyle bir hakkım kii!

- Evet, gelelim okçuluk federasyonu seçimlerine;


- 25 Ekim 2008 de okçuluk federasyonumuzun yönetim organları rahatlayacak; çünkü bu kadar başarısızlığın arkasından tekrar aynı yönetim iş başı yapacak, çünkü burası Türkiye, çünkü başka kimse aday olmaz, olsa da bir şey değişmez, çünkü insanlar hakettiği şekilde yönetilirler.
- Burada kimsenin şahsına yönelik herhangi bir yorum ve yargıda bulunmuyorum, yapılan işin icraatını tasvip etmiyorum, sistemsizliği tasvip etmiyorum. Türk okçuluğu en üst seviyede, zirvede olmalı hep, istediğim bu, başarılı olmayı beceremeyen bir yönetim var ortada. Bir Türk olarak, bir spor adamı vede bir okçu olarak başarısızlığı hazmedemiyorum.
- Yeni yönetime gerçekten başarılar diliyorum, çünkü ihtiyaçları var.
- Allah; ok atmayı seven ve okçulukla art niyetsiz olarak uğraşan herkesin yardımcısı olsun. Başka bir şey demiyeceğim, nokta. Yardım isterlerse de ben buradayım. Saygılar.

 
Toplam blog
: 9
: 2920
Kayıt tarihi
: 27.03.08
 
 

KOCAELİ, İzmit, Turkey -1968 yılında Eskişehir'de doğdum. 1981 yılında okçuluk sporuna başladım. 198..