- Kategori
- Telekom / Mobil
Gençler ne diyorsa o....
Özellikle cep telefonları için satılan melodi, oyun ve duvarkağıdı gibi uygulamalarda neyin tutup tutmayacağını belirleyenler gençler oluyorlar.
Mobilitec adlı firma akıllıca bir yöntem seçmiş ve dünya çapında gençlerden oluşan bir grup kurmuş. Birçok farklı kültürden (Mısır, Amerika, Hindistan vb.) bir araya getirilen bu gençler çeşitli ürünleri test ediyorlar ve görüşlerini belirtiyorlar.
Mobil operatörlerde firmanın veritabanına (sanırım belli bir ücret karşılığı) erişerek bu bilgileri alıyorlar. Global deneyimin çok önemli olduğu düşüncesiyle hareket eden firma özellikle mobil uygulamalrı 8 – 22 yaş aralığındaki gençlerin tercih ettiğini söylüyorlar.
Hatta şaşırtıcı sonuçların alınması yani çok sevileceği düşünülen bazı uygulamaların grup tarafından beğenilmemesi ciddi anlamda hem araştırma geliştirme hemde bu konuda sarfedilen diğer tüm eforların doğru tarafa kanalize edilmesini sağlıyor.
Yapılan bu çalışmalardan çıkan çok önemli bir sonuç var: Mobil uygulamaların tutulmamasında belirleyici olan 5 şey var: kötü servis, oyunu bulamamak, yavaş süreç, pahalılık ve markasız olma..
Ayrıca yine şaşırtıcı sonuçlardan biriside bu tip mobil uygulamaların alımında “bundling” in önemli olduğu ve Amazon’un özellikle bu konuda ciddi bir başarı elde ettiği görülmüş. Yani kitap alana bir melodi, cd’yi alana cep melodisi bedava vb.