Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Gençlerimiz nereye gidiyor?

Gençlerimiz nereye gidiyor?
 

Bugün bir arkadaşımın internet kahvesine gittim. Dershanenin altında bir yer. İçerisi çok kalabalıktı. Genelde oradakilerin tümü öğrenciydi; Kızlar çoğunluktaydı, yaş ortalaması 15-16 gibi. Ellerinde birer sigara, ağızlarında küfür ve argo konuşmalar!

Bu ortamı görünce gelecek için kaygılanmadım desem yalan olur. Böyle sorumsuz bir gençlik mi yetiştiriyoruz? Pırlanta gibi çocuklarımız küçük yaşta bu sinsi ve acımasız maddenin esiri oluyorlar. Sigarayla kalsa iyi, bir süre sonra uyuşturucu ve alkol bağımlılığı kendiliğinden geliyor. Küçük yaşlarda, ben artık büyüdüm, kendim oldum hevesiyle başlayan, bu alışkanlık bir süre sonra tiryakiliğe dönüşüyor. Anne baba da içiyorsa ve çocuğuna göz yumuyorsa, geri dönülmez bir yola giriyor çocuklar.

Hem sağlık açısından hem de ekonomik açıdan yük getiriyor aileye. Ailenin durumu iyi değilse, bu kez çocuk ya borçlanıyor arkadaşına veya sağdan soldan gizli gizli alarak başka bir kötü alışkanlığa, hırsızlığa yöneliyor. Kötü alışkanlıklar bir başka kötü alışkanlığa götürür her zaman. Sigara ile uyuşturucuya alıştırma artık çok yaygın bir yöntem. Eskiden sadece filmlerde kızları kandırmak için uygulanan bir yöntemdi. Şimdi simitlerin, meşrubatların, tostların içine bile katılıyor. Okullarda yasak olmasına rağmen ilköğretim çocukları okulun hemen dışında yakıyor.

Genelde büyüklerin bu konuda örnek olması gerekiyor. Ülkemizin geleceğini emanet edeceğimiz göz bebeklerimizin bu mikroptan uzaklaşması dileğiyle.

Ben henüz tam alışamadım blog yazmaya. Yazılarımı kaydediyorum ama kategori ya da gruplar uymuyor geri dönüyor. Alışana kadar kusuruma bakmayın!

İyi günler dilerim herkese.

SPORTMAN07

 
Toplam blog
: 4
: 396
Kayıt tarihi
: 21.12.07
 
 

Emekli bankacıyım. Antalya'da yaşıyorum. Kitap okumak, müzik dinlemek, fotoğraf çekmek, deniz kenarı..