Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '06

 
Kategori
Eğitim
 

Gençlerimiz

Gençlerimiz
 

2006 yılı Öğrenci Seçme Sınavı ile Yabancı Dil Sınavı yerleştirme sonuçları açıklandı. Okul birincilerinin yüzde 33'ü özel kontenjan ayrılmasına rağmen Açıköğretim Fakültesi dahil hiçbir yere giremediler…

Ülkemizde uygulanmakta olan eğitim sistemi ve sınav sistemi ,üniversiteye doğru aday kazandırmamaktadır. Eğitimin ,yerinde ve zamanında doğru yapılanmaması sonucu, bugün 3000 dershane, dokuz milyarlık dolarlık bir sektöre dönüşmüştür. Ülkenin, 18 milyon öğrencisi ,sınav maratonuna koşturularak, kişinin kendisini geliştirme ve yetişkin birey olma özellikleri elinden alınmaktadır... Yirmi yaşına kadar, okullarımızda sınava ve ezbere dayalı eğitim gören bu gençlerin, büyük çoğunluğunun herhangi bir mesleği olmadığı ve sorun çözme becerileri de olmadığı için, bütün yaşamları boyunca bocalamaktadırlar…

Sanırım, bizim gibi gençliğine, bu kadar yanlış yapan bir toplum ve eğitim sistemi de yoktur. Çözüm ise, acilen üretime dayalı, köklü bir çağdaş eğitim reformu ile sağlanabilir…

Sevgi ve sağlıkla kalın…

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..