Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

gençlerin hepsi hamileydi :)

gençlerin hepsi hamileydi :)
 

oh keyfime bakın:)


Evet, evet bu gençlikte gençlik iksiri var mutlaka. Ona güvenmeseler yaşlanmak akıllarına gelirdi. Yaşlandıkları

zaman ellerinde bastonu veya hastane dosyalarıyla dolmuşa, otobüse veya metroya bindiklerini ah bir

düşünebilseler!

Her zaman dolmuş belediye otobüsü ile hepimiz mutlaka bir yerlere gideriz. Siz de mutlaka rastlamışsınızdır.

Gençler ellerinde bir kitap hemen açıp kitap okumaya başlarlar. Kulaklarına volkmeni takıp gözlerini yumarak

uyuma takliti de cabası. Gençler oturdukları yerde uyuya dursun. Başlarında ayakta duran amcaları teyzeleri hatta

dedeleri diyebilecğimiz yaştaki saygı göstereceğimiz insanlarda başlarında beklesinler. Malum kapkaç var ya onlar oturdukları yerde uyuya kalırlarsa. Ayakta dikilen amcalar teyzeler onlara bekçilik yapsınlar.

Ben gördüğüm ve yaşadığım olayı anlatayım. Dolmuşa bindim. Oturanlar süslü kendini beğenmiş tarza kızlar ve

gencecik delikanlılar. Ben ayaktayım hiç sorun değildi. Hepsi benim kardeşim. Aman zaten kırkına bile daha sekiz

senem var. Ben onlardan daha gencim bu çok normal. Hemen bir durak aşağıdan 2 çocuklu bir bayan bindi. Ben

yer verecekler diye bekledim ama maalesef. Çocuğunun birinin elinden ben tuttum ve bayağı bir gittik. Gençler

hiç Ankara'yı görmemişler tabi hepsinin kafalar camlarda gözler dışarılarda çıt ses yok. En sonunda ben

dayanamayıp bir tanesine, hatta lafı ortaya söyledim. Arkadaşım pardon, hamile misiniz acaba dedim ve çocuk çok
şaşırdı. Şaşırması çok doğaldı o soruyu sorduğum 18 yaşlarında bir genç delikanlıydı. Renk değişti ve dışarıda olan

gözler bize dönük olan kafalar bir anda bana yöneldi. Herkes bir anda o gence baktı ve gülüştüler. Dolmuşun

çoğu erkekti. Yanımda ayakta duran bayan iki tane çocuğu ile tutunmaya çalışıyor ve zorlanıyordu. Halen kimse

yerinden kalkmak istemedi. Bu arada en kızdığım dolmuşun şoförü olmuştu tabiiki. Ama bir kavga çıkacak diye

çekimser kaldı. Benim de kavgaya hiç bir niyetim yoktu ama ufaktan bir ders vermekti maksadım. Gençlere

döndüm "Bakın 2 çocuklu bayan ayakta duruyor. Hepiniz oturuyorsunuz. Peki içiniz rahat mı?" diye sordum.

"Kusura bakmayım ama bir anda bu muhitte nüfus patlaması olacak heralde. Hepinizde mi hamile misiniz?"

dememe kalmadan bir kız kalktı ve bayanı yerine oturttu. İçim çok rahatladı. Bir şey demesem çatlardım yoksa.

Gencin biri de bana demez mi "Abla buyrun siz de oturun." "Ay lütfen siz rahatsız olmayın bebeğiniz düşmesin." dedim ve dolmuştan indim. Hacettepeye gelmiştim zaten.

Metrodada bu olaya çok tanık oldum. Beyaz koltuklar Gazi, yaşlı ve hamile bayanlar içindir yazar. Hiç gördünüz mü
yaşlı veya çocuklu bir insanın o koltuklara oturduğunu? Ben göremedim. İki sevgili bir birine sarılmış sanki kimse

yokmuş gibi ne rahat oturuyorlar. Ayakta bekleyenler de belki ameliyatlı bir hasta ya da ayakta durmaması

gereken bir sakat olabilir. Ben hep söylerim bizim anne ve babalarımız önce büyüklere saygıyı küçüklere sevgiyi

öğrettiler bizde hep onu uyguladık. Saygı ve sevgimizden asla ödün vermedik. Şimdiki gençlik yaşlanmayacağını

mı sanıyor acaba bunu soruyorum sizlere?

 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..