Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '07

 
Kategori
Spor Eğitimi
 

Gençlerin uyuşturucu ve şiddete meyilli olması normal.

Gençlerin uyuşturucu ve şiddete meyilli olması normal.
 

Bir futbol turnuvası düzenleyelim dedik. Daha doğrusu gençler dedi.

Ağabey sen bize önayak ol, yapalım şu işi. Biraz düşündüm. Madem bu işi yapacağız ulvi bir amacımız olsun. Aklıma son dönem liselerde yaşanan şiddet ve uyuşturucu olayları geldi. Turnuvamızın teması "uyuşturucuya hayır" olsun diye düşündüm. Böylece medya ilgisini de çekebilirdik.

Gerekli hazırlıklara başladık. Trunuvanın ismini "Student Cup 2007" olarak belirledik. El ilanlarını bastırdık, izinler alındı.

www.studentcup.info adlı siteyi yayına aldık. Gerekli tüm detaylar ve katılım formunu siteye ekledik. Yoğun bir çalışma programı anlayacağınız. Sonra turnuvanın hedef kitlesi olan dersane ve okullarla görüşmelere çıktık. Sponsorluk olayına pek yanaşmadılar ama katılım konusunda sonuna kadar destek olacaklarını belirttiler.

Amacımız gençleri sınav kaygısından biraz olsun uzaklaştırıp, spor yapmalarına olanak sağlamaktı.

Sponsorluk bedellerini belirleyerek ülkemizin güzide şirketlerinden yardım talep ettik, ama tüm başvurularımıza olumsuz cevaplar aldık. Belki de şirketleşmemiz gerekirdi diye düşünmeden edemedim. Destek verseler belki onu da yapacaktım ama.

Olumsuzluklar başlamıştı.

Liselerde tanıtım yapabilmemiz için Milli Eğitim Müdürlüğü'nden izin gerekiyormuş. En azından afiş asabilmek için.

Konuyla ilgili görüştüğüm müdür yardımcısı:

"Bu tarz turnuvaları biz de düzenliyoruz. Ben size izin verirsem sorumluluğu da almış olurum, kendi çabanızla yapıyorsanız yapın, okullarda tanıtım yasak" diyerek sorumluluk almaktan kaçındı.

Sponsorsuz ve devlet desteksiz olarak sadece takımların katılım paylarıyla ki tanıtımsız katılım da az oluyor, bu işi tamamlayamayacağımız aşikar. Zaten son günlere yaklaşıyoruz.

Bunları anlatmamdaki amacım kesinlikle kendimize acındırmak ve projemiz için destek toplamak değil. Görüşmelerde bir dersane müdürü şunu ilginç cümleyi kurdu:

"Biz öğrencilerimizin dersleri dışında birşeyle ilgilenmelerini istemiyoruz."

Evet bu ders dışı şeylerin içinde uyuşturucu ve çatışmalar da var. Hadi bu spor faaliyetine destek vermeyerek engel oldunuz ki ayıracakları vakit hafta sonu bir gün ve bir saatten ibaret. Peki uyuşturucu ve şiddete nasıl engel olmayı düşünüyorsunuz.

Turnuva kapsamında konuyla ilgili bir doktorun söyleşisine yer vermeyi de düşünüyordum. Böylece bu amaca da hizmet edecektik.

Atatürk'ün istediği zeki, çevik, ahlaklı bireyler için yapılmaya çalışılan bu eylem de sonuçsuz kalacak şimdi.

Neyse bu toplumu bilinçlendirmeye yönelik çabalarım hiçbir zaman tükenmeyecek. Çünkü gelişmiş ülkeler de bu yollardan geçip şimdiki bilinç seviyelerine ulaştı.

Eninde sonunda herkes hayal ettiği gibi bir Türkiye'de yaşayacaktır.

 
Toplam blog
: 13
: 2913
Kayıt tarihi
: 28.11.06
 
 

Dünya sımsıcak günlerini verdi ona o sonbahar, geçti sonsuzluktan usulca. Artık acılanma vaktiydi, a..