Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '17

 
Kategori
İstanbul
 

Gençliğimin İstanbul'unu özlüyorum

Gençliğimin İstanbul'unu özlüyorum
 

Yorgunkalemim


Bir rüzgâr esiyor Kilyos sahilinde
Ve martılar geçiyor üzerimden
Yetmişli yıllara doğru...

Bindirip özlemlerimi vapur güvertesine,
Ben de eskilere gidiyorum,
Gençliğimin İstanbul’una;
Cumbalı ahşap evleri,
Bahçe duvarlarından sarkan mor salkımları,
Yol kenarlarında erik ve dut ağaçlarıyla
Arnavut kaldırımlı,
İstanbul sokaklarını özlüyorum…

Sonra, gençliğim geçiyor gözlerimden,
Her anını İstanbul’la sarmaş dolaş yaşadığım;
Caddebostan Plâjını, Opera ve Atlantik sinemaları,
Lalezar’da sandal sefasını,
Erenköy de;
Gençliğimin arkadaşları,
Tanus Ahmet,
Anten Ahmet,
Bakkal Ahmet,
Sarı Ahmet,
Kıro Ahmet,
Manav Ahmet,
Pastacı Zühtü,
Kemancı Sedef,
Baygın Kamil,
Suntacı Eyüp,
Sesi güzel Turgut,
Videocu Aziz,
Kekeme Alişan,
Kabadayı Apo,
Saftı samimiydi arkadaşlığımız…

Suadiye çay bahçesi vazgeçilmez mekânımız,
Kadıköy İskelesinden kalkardı vapurumuz,
Moda sahili, Bahariye Caddesi’ni,
Beyoğlu’nu İstiklal Caddesi özlüyorum.
Atlaslı, Fitaş’lı sinema günlerini
Ve dantel çoraplı, mini etekli kızlarıyla,
Taksim meydanında akşam gezintisini...

İyot kokulu sahillerini özlüyorum,
Kadıköy vapurlarının güvertesini,
Boğaz’ın mavi havasını özlüyorum.
Emirgan çınar altında sabah kahvesi,
Hidifkasrıda öğle yemeği ve dondurma,
Küçüksu’da közde mısır yemeyi,
Ali Samiyen Stadında, Cim bomun maçını izlemeyi,
Prekazi’li, Simoviç’li günleri özlüyorum...

Bir de,
Nice aşklara yolculuk yaptırmış
İstanbul Tramvaylarını özlüyorum;
Ellerin sevgiyle birleştiği
Ve çiçek pasajında, Büyük Arjantin bira içmeyi,
Ve ilk poplin gömlekli gençliğimi özlüyorum;
Kalamış mehtabında,
Özlemlerime şiirler yazmayı,
Ve geceler boyu, Samanyolu şarkısını dinlemeyi,

İstanbul’da gençliğimi özlüyorum;
Bir İstanbul, Bir gençliğim vardı hani...

Bir İstanbul Rüzgârı geçti gençlik yıllarımdan
Beyazıt, Laleli, Aksaray semt, semt uğradı gençlik anılarıma
Ve şimdi gençliğim doluyor gözlerime, damla damla
Yüklüyorum özlediğim anılarımı, Kilyos’ ta Beşiktaş-Kadıköy vapuruna...

Yorgun Kalemim

Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, kamera ve yazı
Görüntünün olası içeriği: yazı
 
Toplam blog
: 464
: 208
Kayıt tarihi
: 02.11.16
 
 

Merhaba Sevgili Okurlarım; Kendimden bahsetmek istiyorum. 1954 yılında Karamanın Esentepe köyünde..