Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '06

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Gençlik aşkları ve dağcılık - 2

Gençlik aşkları ve dağcılık - 2
 

Biz dağların eteklerinde büyümüştük, bizi hiç silkeleyip atmadı eteklerinden, hep sahip çıktı bizlere. Dağları sevmeyi öğrettiler bizlere, dertleşmeyi öğrettiler. Zirvesindeki umudu anlattılar bize, zirvesindeki aşkı. Yükseklere çıkarken hala daha rahatlarım, içime bir huzur gelir ferahlarım.

İlk dağlarda gezintim dedemin omuzlarında olmuştu, onun nasihatlarını dinlemiştim, ''oğlum sana istediğin herşeyi verir bu dağlar, odunu ile seni yar gibi ısıtır, meyvesi ile baban kadar doyurur, başın sıkışınca bir omuz ararsan yaslanacak anan kadar şevkatli davranır sana''. Hep derdi rahmetli dedem ''oğlum sadece ihtiyacın olanı al aç gözlülük yapma'', benim sevdam dedemle başladı.

Sonraları hep hayaller kurdum, zirvede geçen sevdalar yaşadım. Şimdi dağlar çok uzak bana, kalabalık yerlerde yaşıyorum hem de çok kalabalık ama yalnızım. Zirvede dostumla ikimiz olsak sanki bütün dünya orda olacaktı benim için.

Dağlarımıza eşkiya dadanmıştı, duyduk dostumla aldık bizde kuş lastiklerimizi piknik yapmaya gittik tabi ki geri kalan kafadarlarda var yanımızda. "Heh, eşkiya da kimmiş?" dedik. Ordan bizimkilerden biri "oğlum burda eşkiyalar varmış, başımıza bir iş gelmesin". Atıldı bizim deli oğlan, "aslanım onlar düşünsün, zaten karnım da acıktı, kimseye zırnık koklatmam". Hep beraber güldük hem dostuma hem de eşkiyaların elimize düşünceki hallerine. Belki kuş lastiği ile çaydıramazdık ama en azından kurşunları boşa giderdi. Kolay mı bu dağlar dedelerimizin mirası bize.

Onlar savaşı sevmez küserler.

''Ah ah yine dostumu çekti canım. Çoban ateşinde bir çay demlesek şu karşı tepede...''

Dağların zirvesinde olmak için çok masraf etmenize gerek yoktur. İhtiyacınız olan sadece biraz cesaret ve hayal gücü. Ben tırmanmayı seviyorum. Ama sarp kayalıklara değil. Bunu spor olarak da görmeyebilirsiniz. Bu bir sevgidir, doğaya olan bir sevdadır. Şehrin gürültüsünden hava kirliliğinden bir kaçıştır.

Ama hiçbir zaman amatörce yaptığımız sporlarda kendimizi zorlamamalıyız. Everest'e tırmanmak zorundada değilsiniz. Bir küçücük tepe bulun onun üstüne tırmanın siz de göreceksiniz ne kadar rahatladığınızı. Ben buna "sorunlardan dikey kaçış diyorum''.

Tırmanmak ya da doğada bir yürüyüş sizlere farklı düşünceler kazandıracaktır.

Kendinize yalnız kalmak ve doğayı sevmek için zaman ayırmalısınız!

 
Toplam blog
: 29
: 1354
Kayıt tarihi
: 14.07.06
 
 

İdareci olarak çalışmaktayım. AÖF iktisat bölümü 2. sınıftan özel nedenlerden dolayı ayrılmak zorund..