Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '20

 
Kategori
Bayramlar
 

Gençlik ve Spor Bayramı

Gençlik ve Spor Bayramı

19 Mayıs 1919 Ulusal Kurtuluş Savaşımızın başladığı gündür. I. Dünya Savaşı sonunda ülkemizin birçok yeri savaşı kazanan devletler tarafından işgal edilmişti. Yurdumuzu bu durumdan kurtarmak için Atatürk, 16 Mayıs 1919'da "Bandırma Vapuru" ile İstanbul’dan Samsun'a hareket etti. 19 Mayıs 1919'da Samsun'a vardı ve burada Kurtuluş Savaşını başlattı. Üç yıl süren savaşlar sonunda ülkemiz yabancı güçlerden kurtarıldı. 29 Ekim 1923'te Türkiye Cumhuriyeti ilan edildi. Atatürk'ün, Samsun'a varış tarihi olan 19 Mayıs günü,  Ata’nın isteği üzerine "Gençlik ve Spor Bayramı" olarak kutlanmaktadır. 

19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı benim gençliğimde başka türlü kutlanırdı. Lise ve Orta Okulu Ankara Kız Lisesinde okudum. O tarihte Orta ve Lise bölümleri aynı binada, aynı günde ve saatte eğitim, öğretim yapardı. Lise üst katta Orta Okul alt katta idi. Ders saatleri7.30-15.30 du. Okulun Beden Öğretmeni Mehveş Hanım beden derslerinde bizleri çok iyi yetiştirirdi. Disiplinli yapılan hataları affetmeyen, başarılı öğrencileri ödüllendiren bir öğretmendi, nurlar içinde yatsın.

19 Mayıs hareketlerine tüm okul katılır, özel giysiler giyerdik. Kızlar kısa beyaz şort üstüne beyaz bluz, erkekler, siyah kısa şort beyaz tişört giyerdi.19 Mayıs hareketleri çalışmaları 1 ay önceden başlardı. Son dersten çıkınca evlere gitme yok, 1 saat hocanın eşliğinde çalışılır ondan sonra evimize giderdik. Ben amuda kalkma grubuna ve yüz metre sürat koşusuna seçildim ve okuluma madalyalar kazandırdım, tabi Sevgili Mehveş Hocam sayesinde, Allah rahmet eylesin.

GÖNLÜME YAZDIM

İsmini göklere yıldızlara yazdım,

İlkelerini beyinlere bir bir kazdın,

Çizdiğin yolda yılmadan yürüyeceğiz,

İmkânsızlıkları tek, tek aşacağız.

Milletimize ömür, vatanımıza gurursun,

Adın hep saygı ile anacağız,

Seni yüreklerde yaşatacağız,

Ufkumuzsun sen yüce atam!

Bayrağımızı, toprağımızı,

Sana borçluyuz özgür yaşamımızı,

Düşmanlarımıza inat,

Aydınlık yolunda yılmadan yürüyeceğiz.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..