Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '09

 
Kategori
Felsefe
 

Genel Cevap

Anlamak, anlatmak;

Bu kelimeler sözlük anlamlarından daha başka şeyler de ifade ediyor benim için.Çok bilgili bir kişi olabilirsiniz, bekli de bütün kitapları yutmuşsunuzdur.Ama içindekileri karşınızdakine aktaramıyorsanız, o bilginiz sadece sizde kalır.Paylaşamıyorsanız bir süre sonra belki de bilgi hazımsızlığı başlar.Onun için bilgilerin lisan-ı münasiple paylaşılmasından yanayım. Paylaşırken gerek yazımsal, gerekse ifade ve bazen de düşünce bazında hatalarımız olabilir, olacaktır, olmalı da.Çünkü o kadar çeşitli kaynak ve o kadar da fikir var ki! Marifet, bütün bunlardan evrensel tabanda, asgari müşterekte bir bütünlük oluşturmak.”Bunları yapmak sana mı kaldı?” diyenlerimiz olabilir. Saygı duyarım, ama fikirlerimi, izlenimlerimi, okuduklarımdan edindiğim kıssadan hisseleri de paylaşırım.İsteyen kayda değer bulur, üzerinde düşünür, istemeyen de” ben bu işi daha iyi biliyorum, okuluna gittim, senin daha kırk fırın ekmek yemen lazım” der.Böyle düşünen, söyleyen ve yazan herkese saygı da kusur etmeden “iltifatların da marifete tabii” olduğunu hatırlatmak isterim.

Bildiklerinizi hayata geçiremiyorsanız, en azından bu gayreti göstermiyorsanız, çabalayan, uğraşan ve bundan da kendini geliştirmek hususunda dersler çıkartan birilerine destek olmak gerekir diyorum.

Hayatta sadece eğlence, aşk, para, moda yok. Temel ihtiyaçlarını en az düzeyde bile olsa karşılayabilen birinin bir sonraki amacı “aidiyet” oluyormuş.

Önce aileye, sonra sırası ile bütün sosyal kademeleri deniyor ve sonunda bir üst fikre dayanıp, başlıyorsunuz düşünmeye.Tabii ki her şeyde olduğu gibi düşünmeyi de okulunda öğrenmek başka olmalı.Fakat en iyisini okullular yapar doğru olsaydı, konservatuar mezunları dururken , sınavlarını bile kazanamamış alaylılar, sanat ödülleri alamazdı.

Demem o ki, siz okulunda öğrenenler, ben gibi özel amatörleri küçümsemeyin.Gelin el ele verip sizin akademik bilginizi, ben gibilerin uygulamaları ile karıştırıp işin doğrusuna yaklaşalım.

Kopya çekmenin yanlışlığını öğrencilerine anlatan bir öğretmenin, kendinin sınavda kopya çekmesi ile; Bilgili birinin, bu bilgiyi kullanmaması arasında ne fark olduğunu bana birileri anlatabilir mi?

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..