Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '19

 
Kategori
Deneme
 

Genel İfade, İfade Etmez

8 milyarlık dünyada bazı şeyleri genellemek zorundayız ama “genel” hayatımıza o kadar çok girmiş ki “özel” sadece özel hayatla(ki o da sınırlı) sınırlı kalmış; özelimiz var ama “özel” değiliz.

İnsanlar tek tek karşımıza geldiklerinde bari özel davranalım “aşağıda bir köylü gelmiş seni bekliyor” Köylüler ordusu kapına dikilmedik beni adımla çağıracaksın!

Hoşlanmıyorum “genel” ifadelerden çünkü “sürü”yü çağrıştırıyor. Hiç değilse gerekli olmadığı zamanlarda özel davranılsa.

Genel ifadelerden rahatsız olmayanlara şaşıyorum, adam bana vatandaş diyor ya, ben değil kimlik numaram vatandaş!

Genellediğiniz zaman aşağıdaysak önemsizleşiyoruz, “sıradan insanlar”; yukarıdaysak daha değerli oluyoruz, “genel müdür” Aşağı da sürü halinde, yukarıda tek tek ifade ediliyor.

Tek tek veya daha az sayıda olduğunda bari özel davranarak insanları onurlandıralım, köy bekçisi demeyin bekçi Rıza deyin.

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..