Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '10

 
Kategori
Kent Yaşamı
Okunma Sayısı
845
 

Genel telefon adabsızlıkları

Genel telefon adabsızlıkları
 

Öner Samanlı "Telefon Görgüsüzlerinin Çoğunluğunu Tahsilli İnsanlar Oluşturuyor" dedi.


Geçtiğimiz günlerde http://www.dalkavuk.com/ internet sitesinde yayınlanan bir mizah yazısı beni çok güldürdü aynı zamanda derin derin düşündürdü.

Çünkü mizah bir taraftan güldürürken derin düşünceye sevk edebiliyor ise, mizah anlamını kazanmış demektir.

Yazının başlığı benim köşemde en uygun adı buldu.

GENEL TELEFON ADABSIZLIKLARI

Ancak sitede, Mizah Yazarı, Fenasi Kerim, demek bu konuda ne denli çok şey yazmış ve çizmiş de biz geç haberdar olmuşuz.

Kitabın 31. Baskısı yapılmış.

Millet çatır çatır;

“TELEFONDA ÇEVREYİ TACİZ ETMENİN TÜM TAKTİKLERİ” ni öğrenmek peşinde demek ki.

Ancak burada yaptığımız alıntılardan yola çıkarak, diyorum ki;

Bu tür yanlışları görüp, doğrularına tedbir almak, doğru davranış modelleri sergilemek, görgülü ve nazik olmak, edepli davranmak ve bu gibi yanlışları mizah sayfalarında bırakıp, günlük ve toplumsal hayatımıza taşımamak gerekiyor.

Birde böylesi bilgileri öğrenip, bizimde başımıza da böyle şeyler gelebilir diye düşünerek, panik yapmadan, serinkanlı dedikleri gibi aklı selim olmaya çalışmalıyız.

“TELEFONDA ÇEVREYİ TACİZ ETMENİN TÜM TAKTİKLERİ”

· Telefon eden, aradığı numaradan karşısına çıkan kişiye, kesinlikle kendini tanıtmamalı, örneğin ismi; “Ayşe ise Leyla, Ahmet ise, Murtaza” demelidir.

· Telefon açılan numaradan telesekreter çıkar ise kesinlikle telefon kapatılmamalı ve arayan olarak, önce “- Ulan hıyar neden korkuyon da, telesekreterin arkasına sığınıyon..!” diye yada sizce uygun başka bir lisan ile gereken en galiz sözler ard arda söylenmeli, bir daha da, aynı şey olur ise, “ ulan ben seni, amuda dikerim” diye son not bırakılmalıdır.

· Kesinlikle bu ve benzer durumlarda karşınızdakini korkutabilecek isimler bırakılması son derece yararlıdır. “-Gaddar Ali, -Sususurluk Bedri, -Kasap Delibaş, - Kasatura Cabbar, Cilet Kazım, Şirret Nebiş, vb.gibi”

· Ne maksatla ararsanız arayın karşınızdaki kişiyi ilk olarak hizaya getirecek ve korku salacak bir ses tonu kullanılmalıdır.

· Telefon eden, aradığı numaradan karşısına çıkan kişi dışında birisi ile görüşmek istiyor ise, kimi istediğini kısa ve öz olarak söylemelidir. “-Lan zübük Hasan’ı ver. Yada; -, Demet orda mı yavrum, Ben Cevriye Civelek vb.gibi”

· Telefonu telefon eden kimsenin, telefonu arayan olarak sizden önce kapatmasını engellemek içinde, baştan uyarıda bulunulmalıdır. “-Ulan ben kapatmadan kapatırsan kabak gibi….” vb.gibi konuşulmalıdır.

· Telefon kısa konuşmalar için olmayıp, kısa kesen olursa, ardından hemen kişi aranıp önce, (daha önceden hazırlıklı olarak temin edilmiş polis telsizi vb.) muhtelif korku verici sesler dinletilerek, karşınızdaki ürpertilmeli, sonra da; “-Bana bak demin yanlışlıkla kapattığını düşünüyor ve bu defa af ediyorum, bi daha böle bir yamuk yap anam avradım olsun, yerim seni.” gibilerden konuşulmalıdır.

· Hasta olan birisinin yakınları arandığında, “ Ya dün gece rüyamda Ahmet abinin helvasını yiyorduk, ölmedi mi?” gibi konuşmalar yapılmalıdır.

· Bir eve çok geç veya çok erken telefon etmek, uygun değildir diye asla bir düşünce içerisinde olmayıp aksine zamanlı saatlerdeki aramalarınızı erteleyip zamansız saatlerde aramalar yapılmalıdır.

· Geç saatlerdeki aramalarınızda, karşınızdakinin fobilerine (korku) göre hareketler size puan kazandıracaktır.

· Bir iş yerine telefon edildiğinde çıkan sekretere çok nazik konuşarak kendinizi, yüksek makamdan biri gibi tanıtıp, aradığınız kişiye bağlantı sağlandıktan sonra gereken şekilde içinizi boşaltmalısınız.

· Konuşma temponuz kesinlikle sert, hızlı ve aralıksız olmalı, karşınızdakinin şaşkınlığı size zaman kazandırmalı ve son kelimeniz ile de kalaylamayı tamamlamalısınız.

· Kimi ne şekil ve nedenle telefonları dinleyeceği umurunuzda olmamalı, her konuşma öncesi; “ -Ulan benim telefonumu dinlemeyenin anasının bacısının ellerini öperim.” denilmelidir.

· Bir yere telefon edip, garip sesler çıkarıp, ” Bil bakalım, ben kimim?” gibi sorular sorulmalı, bilemeyene, ailesinin birkaç ferdinin ismi sayılıp korku salınmalıdır.” –Ulan ben şimdi kızın Ayşe’nin servis aracını havai fişek gibi uçurmam mı..? vb. gibi.”

· Aradığınız kişiyi bulamayınca, telefonunuza cevap verene, kişinin rencide olmasını sağlayabilecek yerler adres gösterilerek arandığı bildirilmelidir. “ – 27. İcra Dairesinden arıyorum, yarın evine hacze geleceğiz” vb.gibi.

· Karşınızdaki kişinin sizi aramasını istiyor iseniz, telefonunu çaldırılıp kapatılmalıdır. Şayet çaldırdığınız kişi sizi aramıyor ise, numaranızı gizli konuma alıp, gereken şekilde sayıp sövüp konuşmalarınızı yapmalısınız.

· Toplu taşıma araçlarına biner binmez telefonla aranmasanız bile, sanki sizi birileri aramış gibi yapıp abuk sabuk ne varsa konuşabileceğiniz gibi, siyasi-iktisadi-askeri-eğitim-futbol vb ne alanda olursa olsun mangalda kül bırakmayacak düzeyde konuşmalar yaparak milletin dikkatini çekmelisiniz. Bu karşı cinsten biri ile konuşma şeklinde ise, geçmişe yönelik tüm bohçaları açıp içindekileri ortaya dökün ki milletin ilgisini çeksin, millet kulak kabartsın. Böylece milletin sıkıntısının giderilmesinde de üstün rol oynamış olursunuz.

· Kalabalık yerlerde, kuyruklarda telefonunuzu kendi kendinize çaldırıp, sonra da yanıt veriniz.” – Mmmm, öyle mi, Sayın Bakan mı, peki bağlayın konuşalım.” vb. gibilerden.

· Şehirlerarası otobüs tren gibi vasıtalarda araçların durumuna göre yapılan ikazlara göre hareket ediyormuş gibi davranıp, telefonu sessiz konuma alınız, sonra da mp3 dinliyorum diyerek kulaklıktan istediğiniz kişiyle istediğiniz şekilde konuşup mesajlaşınız.

· Televizyonlarda reklamları çıkan, ambulans, itfaiye, polis sireni, ağlayan bebek gibi sesleri telefonunuzda her zaman gerekli olacağını düşünerek kaydediniz.

· Uçağa binilmeden önce bekleme salonundan çıkış esnasında telefonlar kapalı yada uçuş moduna alınmalıdır, deseler de siz inanmış gibi yapınız, aynen otobüs ve trenlerdeki taktiklerin benzerini gerçekleştiriniz.

· Birisi sizi aramışsa gördüğünüz çağrı tanıdık birisinin telefonuna ait ise ona uygun bir yanıt veriniz.” – Merhaba Ali abi, Mustafa trafik kazası yapmış şimdi devlet hastanesi acildeyiz.”Ya da; “- Teyze okulda ilaçlama yapılmış Oktay yarın okula gitmesin, tatil etmişler.” vb. gibi

· Karınızı yada kocanızı arayıp akşam eve en sevmediği arkadaşı ile birlikte geleceğinizi söyleyerek, ”- istemiyorsan sen ara söyle gelmesin’” demesini isteyiniz.

· Karınızı yada kocanızı günün her onbeş dakikasında bir arayarak bir yerlerinizin ağrıdığını, ayağınızın burkulduğunu, sizi sevip sevmediğini vb. sorunuz.

· Kocanızın yada karınızın sevmediğiniz akrabalarını arayarak, eşinizin trafik kazası geçirdiğini vb. söyleyiniz.

· Nerede olursa olsun asla kısık sesle konuşmayınız. Daima yüksek sesle konuşunuz, çevreyi ikna için de, kulak cihazımı evde unutmuşum seni duyamıyorum yüksek sesle konuş diye de üsteleyiniz.

· Telefonunuz çaldığında açıp açıp kapatarak karşınızdakinin kontörlerini harcatınız, sonra da “-Allah Allah açıyorum açıyorum sesin gelmiyor” deyiniz.

· Telefon muhabbetini sevmeyen arkadaşlarınızı sık sız gizli numaralardan arayarak taciz ediniz.

· Sizi arayan kişi bilerek arıyor ise, siz Murat olsanız da, ”-Ben Muhammet” deyiniz. Sesinizin Murat olduğunu iddia edene de “-Sesimizi çok benzetirler” diye ısrar ediniz.

· Telefonumuzu açtığınızda ilk iş kendimizi tanıtmak olmamalıdır. Ne var, neye aradın, niçin aradın gibi sataşmalarda bulununuz.

· Örneğin bir işyerinde yada misafir olarak bulunduğunuz yerde telefon açan kimse olmaz ise, hemen siz telefonu açınız. Arayan aradığı yeri doğru aramış olsa bile, yanlış numara deyiniz. Tekrar arar da siz açarsanız, bu kez de “-alo zabıta şikayet” vb. deyip kapatınız.

· Telefon görevlisi geldiğinde sanki siz hiç açmamış gibi yaparak uzun uzun telefon çaldı sanırım duymadınız diyerek suçsuzluğunuzu kanıtlayınız.

· Bir firma yada şirkette çalışıyor da işvereninizden memnun değil iseniz, o anda da çalan bir telefona bakma şansınız var ise, “-Şu anda şirkete haciz geldi eşyaları taşıyoruz, sonra arayın” Ya da; arayan örneğin patronun bir yakını ise, özellikle karısı yada kocası ise; “ Patron 2 saattir karşı cinsten bir isim uydurun ve onunla viski içiyor” diyebilirsiniz.

· Kendimizi ve şirketimizi, siz aradığımızda, “ Bana Ayşe’yi ver bakayım, Mert Hıyarı orada mı, Şu Fadik zillisini ver bakim” benzeri konuşmalar ve hitaplar gerçekleştiriniz.

· Aradığınız yerde istediğiniz kişiyi bağlayacak olan görevliye, kekeme rolü yapınız.

· Konuk olarak bulunduğunuz yerdeki tüm telefon hatlarını kullanarak aklınıza gelen her yeri arayınız.

· Telefonda konuşurken sırada beklemeniz gerekiyor ise, büyük firmaların santrallerinde olduğu üzere bu gibi durumlarda, beklerken aklınıza gelen tüm küfürleri peş peşe sıralayınız.

· Telefon santrali olan telefonlarda karşınızdakini beklemeye alıp sonra da onu unutunuz, bırakınız defalarca arasın.

· Telefonu bir başkasına aktarırken arayan tarafa da bilgi veriniz ama, “Ben sizi Muhasebe’den Ahmet Mert beye aktarmaya çalışacağım deyip, arayanı cay ocağına, Müdürü arayanı, odacıya bağlayınız, bir şikayet olursa kesinlikle sahip çıkmayınız. Bu işin ispatı yoktur.

· Aranan kişi ile ilgili mesajı kesinlikle doğru olarak almayınız, Not bırakılan telefon numarasının son numaralarını birbirleri ile yer değiştiriniz.

· Telefonu beklemeye alıyor ya da başka birisine aktarıyorsanız, karşımızdakinin konuşması bitmeden onu bulunduğunuz yerdeki telefon konuşmasını sevmeyen kişilere yada küs olduklarına bağlayınız.

· Karşınızdaki kişi aradığı kişinin karşı cinsten bir arkadaşı, eşi, yakını ise, telefonu bağlıyor gibi yapınız ama bağlamayınız, arayana da, “-Yerinde ama görüşmek istemiyor herhalde, çaldırıyorum, ama açmıyor efendim.” vb diyebilirsiniz.

· Yanlış olarak sizi arayanlar, size kiminle görüşüyorum veya orası neresi diye sorular sorabilir, bu gibi durumlarda arayana “-Burası Yandım Çavuş Ayran Fabrikası” veya; ! “ -Ağdacı Musluhittin’in yeri” gibi abesle iştigal yanıtlar vererek karşınızdakini çıldırtınız, Sizi ısrarla aramaya devam ettiklerinde ise; ses değişiklikleri yapınız ve benzer yanıtlar veriniz.

· Telefonda, “Ararım/z” veya, “Bağlıyorum”, “Kendisine söylerim sizi arar”, “Ben sizi arattırayım”, “Söylerim sizi arar” gibi bağlayıcı ifadeler kullanıp, ne arayınız nede bilgi veriniz.

· Bulunduğunuz ortamlardaki telefona sahip olduğunuzda, telefonu rastgele numaralara yönlendiriniz.

· Aradığınız telefonlarda telesekreter ile karşılaşırsanız, korku ve tehdit edici mesajlar bırakınız.

· Az önce çıkmıştı ama yinede bir bakayım gibi sözler yerine, az önce birini bağlayım dedim görüşmek istemedi bakalım sizinle görüşecek mi şeklinde konuşmaları tercih ediniz.

· “Bir dakika lütfen”, “Bekletebilir miyim?” gibi ifadeler artık demode olduğundan, hemen bağlıyorum diyerek santrali meşgule alınız.

· Parazit ve değişik seslerle konuşmaları bölünüz.

· Gözünüze kestirdiğiniz kişilerin telefonlarını kibarca ikna edici bir rica ile alıp “-Evde ütüyü açık arkadaşımda anahtar var arayıp kısaca bilgi vermeme izin verir misiniz” diyerek elinize aldığınız telefondan kendi numaranızı arayıp aradığınız numarayı öğreniniz. Sonra da o kişiyi başka bir yerden numaranızı gizleyerek yada ankesörden arayıp “- Acele eve gelin evinizde patlama oldu” diye bağırınız.

· Kendi telefonunuz çaldı ve açmak zorundasınız, sesinizi burnunuzu iki parmağınızla kapatıp ses değişikliği yaparak, başka birisi olduğunuzu söyleyip yanlış aradınız diyerek kapatınız. Bu uygulamayı o kişinin her aradığında tekrar ediniz.

· Telefonda sizi kıskandığına inandığınız kişi ile konuşurken, varsa diğer telefonunuzu ses ayarına girip çaldırınız. Sonra da konuştuğunuz kişiye alel acele ” – Ben seni az sonra arayım hayatım.” Diyerek telefonu kapatınız.

· Telefonda sizi kıskandığına inandığınız kişi ile konuşurken, ikinci bir telefon şansınız yoksa kapı çalıyormuş izlenimi verip Sonra da konuştuğunuz kişiye alel acele;” –Ben seni az sonra arayım aşkım.” Deyip telefonu kapatınız.

· Kolay ulaşılabilir olup konuşmanın en heyecanlı yerinde karşınızdakini sinirlendirmek üzere telefonu kapatıp tekrar arandığınızda ise meşgulde olup, ben de seni arıyordum deyiniz.

· Reklamlarda, tabelalarda gördüğünüz telefon numaralarını kaydedip, “Siz bu telefonun sahibi misiniz, aracınız yanıyor..!” benzeri panik yaratacak metodları uygulayınız.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 295
Toplam yorum
: 69
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 3027
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

Prof.Dr. Öner Samanlı, yıllarını eğitim ve öğretim faaliyetlerine adamış, birçok bilimsel makalen..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster