Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '15

 
Kategori
Deneme
 

Genel/Uyuşuk demokrasinin icat ettiği kolaycılık

Genel/Uyuşuk demokrasinin icat ettiği kolaycılık
 

Herkese birden bağırdığın zaman sesin herkese ulaşmaz; bunu bileceksin, mecburum napayım diyeceksin. “Genel” insanlığın çok önemli bir sorunu. Şu herkese geçerli genel kurallarla neyin çözüldüğünü çok merak ediyorum. Bir de altın standart gibi önüne gelen “genel”e sarılmıyor mu? İnsanlığın geneline hitap edemezsin. Genelle sorunları çözeceğini umma.

Hayat özel, insan da özel; senin yaklaşımın genel. Tek tek ayaklarına gitmek zor, uzaktan bağır, duyan duyar duymayan duymaz değil mi? Budur yani. Sen bu tavırdan çözüm bekliyor musun? Ho ho diye sığırlara bağırılır, sesi duyan yürür de, biz insanlar sığır değiliz ve sorunlarımız hoho ile çözülemez.

Genel kültür, genel ahlak, genel sigorta, genel izleyici, genelev, genel değerlendirme, genel algı, genel bilgi, genel sekreter… Ne bunlar ya! Bunların hiç özeli yok mu? Sizin bu genel dediğiniz şeyler benim özelimi içermez belki de! Ne anladık, hohohoho… Valla “genel” deyince benim aklıma sadece genelev geliyor ki o bile doğru değil, özel ev olmalı

Ama özel zor, herkesin ayağına nasıl gideceksin; yedi milyar dünya, herkesle birebir…

Olur aslında da sen bu külfete katlanabilir misin? “Genel” diye bir kolaycılık varken ne gereği var… Davranışlarınızı (gerekirse iş ve işlemlerinizi) kişiselleştirmeli, sistemlerinizi “özel”leştirmelisiniz… Bu çok önemli. Bir şey sadece özel olduğu zaman istediğiniz gibi olabilir. Kuyrukta tabldot yemek alıyorsunuz, nasıl bir kalite bekliyorsunuz.

Ya Kerim Korkut, boş boş konuşuyorsun; kolay mı bu dediklerini yapmak. Bir yerden başlanmalı ve yapılabildiği kadar yapılmadı. Bizde her şey genel, eşimizle beraber olurken bile kuyruğa gireceğiz neredeyse. Zaruret hallerinin uygulamaları tamam da işin doğrusunu da bilmemiz lazım; işin doğrusu özel. Paran varsa özel, paran yoksa genel; sokak köpekleriyle birlikte sıraya dur. Ben şu genel olarak yaptığımız ve hayatımızı zevksiz hale getiren uygulamaların en az yarısını kişiye özel hale getirebilirim, insanlar hayattan tat alsın ya! Çocuğum okula gidecek, gitmesin; ben varlıklı bir insanım ona özel eğitim veririm! “Özel eğitim veremeyen ne olacak?” E napayım, o fakir kalitesiz yaşıyor diye dünya param varken ben de mi fakir yaşayım. Engelli vatandaşın bacağı yok, ayrımcılık olmasın diye ben de bacağımı keseyim o zaman! Bırakın bunları ya! “Genel” kalitesiz bir hayatın argümanıdır.

Çok şeyi kişiye özel yapabilirsiniz… Afedersin bizler sığır sürüsü müyüz hohohoho… Herkes askere gidecek, herkes okula gidecek, herkes şunu yapacak, bunu yapacak… Herkes ne demek ya. Ben başkayım, ben özelim, özel muamele istiyorum.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..