Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
644
 

Geniş Aile Gerçeği

Geniş Aile Gerçeği
 

Bırakın yan komşunuzu, akrabalarımızı bile tanımaz olduk günümüzde!
Öyle ya, her hangi bir özel günde bir araya gelmek durumunda kalıyorsunuz ama karşınızdaki insanlar sokakta karşılaştıklarınızdan farksız!
Hadi amca, dayı, hala, teyze, dede ve nineleri tanıyorsunuz diyelim, o kadar da olsun yani değil mi?
Ama kim kimin oğlu-kızı, kimin gelini, kimin damadı, kimin torunu vs, söz konusu olduğunda ı-ııh!
Aslında bu sayede unutulmuş yüzleri hatırlamaya ve kopmuş olan iletişim ağlarını yeniden kurmaya bir fırsat çıkıyor önünüze ama nafile.
Hemen ertesi gün unutuluyor!
Çünkü kendisinden başkalarını tanımayı kendisine bir yük olarak gören bir anlayış hakim oldu günümüzde!
Böylece aile kurumunun çöküşü hızlanıyor, evler eskisi gibi artık şenlenmiyor,
Yani sonuçta koskoca bir aile kala kala kendi kabuklarına çekilmiş üç beş kişiden ibaret hale geliyor!

Hele ki ne nişan ne de düğün davetlerine icabet etmek hak getire!
Gidin yahu, kaybınız olsa olsa bir çeyrekten öteye gitmez!
Sahi bir de bayramlara mahsus hazır toplu mesajlar atan sözde akrabalarınız olabilir yalan değil!
Onlarında haklarını da yememek lazım!
Bazen de can ciğeri kuzu sarması pozlara bürünülen görüntülerle pek bir sıklıkla karşılaştığımız anlarda olmuyor değil!
O çok bilindik tapu dairelerinde karşılaşılıyor ya bir zahmet!
Hani şu atalar-dedelerden kalma tarla, arsa vs, arazi satışları olaylarından bahsediyorum.
Hoş vekâletname denilen bir imkânları da var ama…
Yani demem o ki, günümüz insanı birbirlerinden kaçıyor, samimiyetsiz ortamlar diz boyu.
Sözde yaşam koşulları bahane ediliyor ama külliyen yalan!
Herkesler televizyon başında, internet başında, ya da kendilerini oyalamak için AVM’lere yöneldiler.
Gençler için durum daha da vahim!
Odalarına kapanıyor, bir dönemlerin olmazsa olmazı ve temel taşı olan aile köklerinden bihaber yaşıyorlar.
Bu aman sendecilikler büyük kentlerle sınırlı olsa neyse, ama artık Anadolu da yavaş yavaş bu değişimin içinde.
Üzerimizde emeği olan değerli büyüklerimiz de maalesef kaderleriyle baş başa bırakılıyorlar!
Hatırlıyorum da, en uzaktaki akrabalarımıza bile çat kap gidilirdi eskiden! .
İnanılmaz güzel duygu yoğunlukları yaşanır, insanlar birkaç saatliğine de olsa hasret giderip hayatı paylaşırdı!
Onlar el üstünde tutulurlardı, günümüze ve geleceğimize ışık tutacak bilgi ve tecrübelerinden yararlanılır birlik içinde ahenkle yaşanılırdı!
Bu davranışlar aynı zamanda yaşamı anlamlandırmanın da bir yoluydu.
Ama bugün öyle mi?
Maalesef insanlığın ortak değerleri ve saygı kavramları anlamsızlaştı.
Oysa aile bir değerdir, aile sağlam olursa toplum da sağlam olur.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Son 10-15 yılda toplumumuzda çok şeyler değişti Arif bey. Yazdıklarınız tamamiyle doğru. Akrabalarımızı, dostlarımızı artık, düğünlerde veya cenazelerde görebiliyoruz. Belki aynı yaşta olanlar Facebook gibi sosyal medyada iletişim kurabiliyorlar. Gerçek dostluklar ve arkadaşlıklar artık çok azaldı. İletişimler çekirdek ailenin dışına da pek çıkamıyor. Bundan sonra da bu durumun eskisi gibi olamayacağını da üzüntüyle kabul etmeliyiz. Saygılar, selamlar...

Erol Özışık 
 22.04.2012 12:27
Cevap :
Aynen öyle Erol bey, birkaç hafta önce İstanbul’a gitmiştim bir yakınıma taziye için. Onca kalabalığın içinde yalnızlık çeken bazı insanlar olduğunu gözlemledim maalesef! Vedalaşma faslı sırasında tanıyanlar tarafından hatırlatmalar oldu da hayretler içerinde kaldı herkes. Kucaklaşmaların yanı sıra telefon numaraları almalar vs, vs.. Selamlar saygılar.  22.04.2012 13:19
 

Arif bey, galiba bize çekirdek aile kavramını çok iyi öğretmişler. Bizde biraz abartmışız sanırım. Saygılar..

Mehmet Emin Yolsal 
 22.04.2012 11:27
Cevap :
Aksi olsa bu satırları yazma ihtiyacı doğmazdı Mehmet Emin bey:) Kimi aile bireyinin parmağı kırılsa acil servis akrabalarıyla dolar taşar, kimileri ise huzur evlerinde yapayalnız bir hayat yaşar! Ama gönül ister ki hiç değilse ikisinin ortası olsun. Selamlar saygılar  22.04.2012 14:38
 

Yazınızı ilgi ile okudum. Çoğu konularda haklısınız ancak ne var 5 sene evvel "ailenin geçmişi ve geleceği" başlıklı bir blogumda da yazdığım gibi aile kurumu çoktan çözülmeye başlamıştır. İnanmayacaksınız ama nasıl büyük aile çoktan dağılmışsa şimdiki çekirdek aile dediğimiz anne baba ve çocuklardan oluşan küçük aile de ortadan kalkacaktır. İstesek de istemesek de bu gelişmeye hazır olmalıyız. Toplumsal yapı bizi yeni arayışlara zorlayacak ve eninde sonunda da top yekün devlet çatısı altında yaşayacağımız yeni bir toplumsal düzene geçeceğiz. Günümüz aileleri artık çocuklarına bakamaz bir hale geldiler, özellikle de dar gelirli kesimde çocuklar giderek yalnızlaşıyor ve eğitilemez bir duruma düştüler. Bütün çocukların bakımı, eğitimi ve velayeti devlete geçmek zorundadır, aksi takdirde günümüzde sürekli artış gösteren sosyal sorunlar çözümlenemez bir hal alacaktır. Bu dediğime daha çok var ama bir gün mutlaka olacaktır. Sevgi ve selamlarımla

Matilla 
 22.04.2012 9:40
Cevap :
Tespitlerinizin bu toplumsal yaranın diğer önemli bir boyutu, ama umarım o safhaya gelmeyiz Mustafa bey. Benim gözlemlerim ise çok daha farklı ve pek çok evde halen yaşandığından adım gibi eminim. Şimdiki gençlerin eli üç kuruş görmeye görsün, daha da özgürleşme adına ayrı eve çıkma tehditleri başlıyor hemen. Bırakın akraba düşkünlüklerini çekirdek aile falan kimin umurunda? Teslim bayrağını çeken anne-babaların sayısı da hiç de az değil. Selamlar saygılar.  22.04.2012 12:38
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1021
Toplam yorum
: 4165
Toplam mesaj
: 254
Ort. okunma sayısı
: 1555
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster