Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '08

 
Kategori
Kuş Gözlem
 

Gerçek aşk

Gerçek aşk
 

Kuş Yuvası Üsküdar ezgi umut


Doğayı severim. Kim sevmez ki diyeceksiniz. Haklısınız. Ama bazıları bizim sevgi dediğimiz bencil tatmin duygusunun da ötesinde sever ve yaşamlarını da adar doğaya. Gerçek sevgi böyle yaşamlarda böylesine öykülerde birer ibret vesikası olarak çıkar karşımıza hiç beklemediğimiz bir anda.

Kuş gözlemcileri Yelkovan'dan aldığım elektronik postalar karanlık yıldızsız gecelerimi aydınlatan birer deniz feneri olur bana. O binbir emekle çekilmiş fotoğraflara dalınca nice öykü rüzgarları eser usumdan da olanı, olmuş olanı yanıbaşımda duruvereni nedense göremem. Göremeyiz genellikle.

Bu bahar Kızılırmak Bölgesinde kuş gözlemine katılacaktım. Gerekli yazışmaların başındayken İstanbul'dan ayrılmamı engelleyen bazı sorunlar çıkınca ertelemek zorunda kaldım bu çalışmamı. Dün akşam doğa ile ilgili web sayfaları arasında bir kelebek olmuş uçarken, Doğa Derneğince paylaşıma açılan çok önemli ve değerli bir çalışma buldum web sayfasında.

Bird Life international, Atlas ve Doğa Derneğinin ve daha pek çok kurumun desteği ile bilim insanlarımızca ve kalabalık bir araştırmacılar grubu tarafından hazırlanmış çok değerli, muhteşem bir araştırma idi. Adresini hemen veriyorum.

http://www.dogadernegi.org/index.php?sayfa=yayinlarimiz

İlk dökümanı açtım.

http://www.dogadernegi.org/data/odapdf/01_ONYAZI_CILT_1.pdf


Türkiye'nin doğal alanlarını gösteren bir envanter çalışması. Ulusal veye uluslararası bir bağlayıcılığı olmadığı belirtiliyordu başında. Resmi bir yayın olmadığı için mi yazılmıştı bu cümleler? Gönüllü bilim insanları ve konu uzmanlarınca yapılan son derce anlamlı bir çalışma. Artık ağaçların bitkilerin, kuşların adını öğreneceğiz diye mutluluktan göklere uçtum.

Sonraki sayfada dikkatimi çekti o temiz ve güzel yüzlü genç kız. Elinde dürbünü arkasında yemyeşil ormanlar ciddi bir bilim insanı olarak sevgiyle bakıyordu web sayfasından Fazilet Üker

"İçim acıyor, kanıyor. Bu haftasonu evime konuk olan Yeşil Atlas'ın haberlerini okuyorum. Onların yerine koydum kendimi; çizgili bir sırtlan oldum bazen, bir kelaynak, bazen bir orkide, bazense bir alaca yalıçapkını oldum. Oldum da, sonra onların gözüyle bir de insanoğluna baktım."

Fazilet Üker

1978 - 2006

Birden irkildim. Olamazdı. 1978-2006 sürecini önce çalışmayla envanterle ilgili bir zaman aralığı olarak algılamak istedi savunma mekanizmam. Oysa anlamıştım ama kabul edemiyordum. Bu anlamlı sözcükleri söyleyen yürek atmıyordu. Bir araştırma yapınca olanı biteni öğrendim.

"Kuş gözlemi için Kızılırmak Deltası'na giden Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü doktora öğrencisi ve aynı bölümde okuyan iki öğrenci Bafra ilçesine bağlı Doğanca Beldesi'nde trafik kazası geçirdi. Kazada doktora öğrencisi öldü, yanındaki öğrenciler yaralandı."

Bir Doğa Şehidi olmuştu Fazilet Üker. Kızılırmak Deltası'nda yaptıkları kuş gözlemi çalışmaları sırasında 2006 yılında Mayıs'ın 18 inde içinde bulundukları aracın su kanalına uçması sonucu kaybettiğimiz bir Doğa aşığı. Işıklar içinde yat sevgili Fazilet Üker.

http://www.kackarlar.org/

Web sitesi de Doğa Derneği tarafından yürütülen Kaçkar Dağları Milli Parkı Uygulamalı Doğa Turizmi Eğitimi Projesi kapsamında tasarlanmış.

"Bu web sitesi 18 Mayıs 2006 tarihinde trafik kazasında kaybettiğimiz ve Kaçkar Dağları Milli Parkı Yönetim Planı için milli parkın kuşlarını araştıran sevgili arkadaşımız Fazilet Üker'e ithaf edilmiştir." yazıyordu .

"Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Ornitoloji Araştırma Merkezi'ne, kuş araştırması için sık sık gittiği Kızılırmak Deltası Yaban Hayatı Geliştirme Sahası'nda trafik kazası geçirerek hayatını kaybeden araştırma görevlisi Fazilet Üker'in adı verildi." **

17 nisan 2002 tarihli arşiv haberi de beni hüzünlendirdi ve düşündürdü:

"Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ne (OMÜ) kuş yuvaları yerleştiriliyor. OMÜ Kuş Gözlem Kulübü tarafından, Kurupelit Yerleşkesi'ndeki ağaçlara kuş yuvası takılıyor. OMÜ Kuş Gözlem Kulübü Başkanı Fazilet Ülker, ilk etapta ünivesite çocuk yuvasının çevresindeki ağaçlara ahşap kuş yuvaları taktıklarını belirterek, 'Bu sayede yuvadaki çocuklara doğa ve hayvan sevgini kazandıracağız. Ayrıca çocuklar, böylelikle kuşları yakından görme imkanına da sahip olacaklar' dedi. Yerleşkedeki kuş popülasyonunu da artırmayı amaçladıklarını kaydeden Ülker, önümüzdeki günlerde yerleşkenin değişik bölgelerindeki ağaçlara da yuva yerleştirileceğini bildirdi. " ***

Gerçek doğa aşkı bu olmalıydı. Bu araştırmaya el verenler ve yaşamını verenler...
Işıklar içinde yat biliminsanı Fazilet Üker...

* http://arsiv.sabah.com.tr/2006/05/19/gun131.html

** http://www.haberler.com/samsun-ugrunda-oldugu-birime-adi-verildi-haberi/

*** http://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2002/04/17/karadeniz/karadeniz2.html

http://www.kackarlar.org/

http://www.dogadernegi.org/index.php?sayfa=yayinlarimiz





 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..