Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '15

 
Kategori
Güncel
 

Gerçek barış bizim devlet gibilere asla gelmez

Gerçek barış bizim devlet gibilere asla gelmez
 

Gerçek barış bizim gibilere asla gelmez

Çünkü bizim devlet olsun Rusya devleti olsun

Bunlar ‘gaza gelen’ devletler

Bunlar durmadan emperyalizmin ekmeğine yağ sürüyorlar

Göreceksiniz bunların hiçbir eylemi kendilerine yaramayacak

Rusya olsun Türkiye olsun emperyalizmin kılıcını sallıyorlar habire debire

Bakıyorum da şöyle bir

Devlet ileri gelenlerine örneğin Cumhurbaşkanına Başbakana

Üzülüp kalıyorum ya

Oysa açık bir gerçek ki bugünlerin karanlığını

Ancak ve ancak samimi barışseverler aydınlığa dönüştürebilirler

Bunun için öyle bağırıp çağırmaya gerek yok hem de hiç yok

Ülkeyi daha da germekten çekinmeyenler

Ancak ülkemiz üzerinde oyun oynayanların ekmeğine yağ sürerler

O kadar

Yapılacak iş akıl ve bilimin önderliğinde samimiyetle çalışmak

Ve barış denilen o “Nazlı kuşu” yuvasından alıp

Ülkemiz semalarına uçurmak

Ben bu konuda aşağıda anlattım anlatacaklarımı buyrun okuyalım

BEN BİR BARIŞ MİSYONERİYİM

Ben bir barış misyoneriyim

Misyonum barış yaratmak barışı yaşatmak

Durmadan

‘Barışı bana bırakın’ diye seslenişim

Bunun içindi işte

Misyonum gereği

Herkesi can kulağıyla dinlerim önce tek, tek

Haklı haksız demeden

Düşünürüm sonra

Akıl süzgecinden geçiririm öğrendiklerimi

Maksadım haklıyı haksızı aramak değil

Maksadım yaklaşım noktasını saptamaktır sadece

Yani herkese insanca yaklaşmak

Bilirim ki barışı bozdu diye

Hemen insana

İnsanlık saflarından saptın denemez

Asla bu asla

Barış insani gereksinimlerle gelir her şeyden önce

Yaşama gereksinimi

Güvenlik gereksinimi

Sevilme gereksinimi

Statü edinme gereksinimi

Ve hepsinden önemlisi

Kendini özgürce ifade etme gereksinimi sağlanırsa

Her insan barışa yakın durur

İstinasız her insan bu temel gereksinimler

Çerçevesinde insanlığını sürdürürler işte

 

Barış arayan birisi tarafsız olacak ilk önce

Hem bir tarafa yakın olup

Hem barış aramak olmaz olamaz

Çünkü yanlı insanın

Yanlı olduğu hassasiyetleri vardır

Onlarla ilgili konuşulur konuşulmaz

O hemen basar fırçayı

Al sana kavga

Al sana ayrışma

Al sana bölünme parçalanma

 

Yıl 1980

Aydın Germencik Lisesinde

Müdür olarak göreve başlıyorum

Solcu sağcı kavgasının ortasına düşüyorum

Barış misyonumu devreye sokuyorum

İlk yıl içinde ortalık yumuşuyor

Ondan sonraki yıllar içinde

Selamlaşma başlıyor

Birlikte çay kahve içmeler sohbetler oluşuyor

Daha da ilerisi şakalaşmalar yapılır oluyor

Bu barışı işaret ediyor

Ve bir gün bir solcu öğretmen odama geliyor

Müdür bey

Ben solcu öğretmenler adına geldim diyor

Buyur hocam nedir istekleri diyorum

Biz sana teşekkür ediyoruz

Bizi barıştırdın mutlu kıldın

Eskiden birbirimizin yüzüne bakmazdık

Bugün ise oturup çay kahve içiyoruz

Daha da önemlisi şakalaşıyoruz diyor

Çok teşekkür ederim hocam diyorum

Ve öğretmenin yanaklarından öpüyorum

Şöyle diyorum sonra ben bir Türk insanı olarak

Devlet-i ebet müddet diyenim

Bunun yolu da

İnsanlarının barış içinde olmalarıdır diyorum

Gözlerim yaşardı yine

O günlerde

Tek bizim okulumuzda gelişti bu durum

Ben bu konuda öncüyüz derim işte

Ve bunun sonucunda Germencik Lisesi

Beş yıl arka arkaya ÖSS birincisi oldu

Ne büyük mutluk

Andıkça o günleri uçuyorum adeta

Kaç tane

Ayrılma noktasındaki çiftleri birleştirdim bu arada

Yazsam destan olur

Misyonumu devam ettirmek en büyük arzum

Onun için söyleyip duruyorum

PKK ile barışta beni görevlendirsin devlet diye

Dinlemiyor yalnız

Dinlemiyor da ne yapıyor

Ayrılık ateşine durmadan odun atıyor

Barış için ilk gerekli olan Duygusal zekâ yoludur

İnsanlarda

Özsaygı sarsıntısı yaratmayacaksın

Özdenetim bunalımı yaşatmayacaksın

Empati yapmalarına fırsat vereceksin

Sorun çözücülüklerine fırsat tanıyacaksın

İşbirliği yapmalarının koşullarını geliştireceksin

Ondan sonra barışı arayacaksın

Ve göreceksin

Barış ateşi sönmemecesine yanmakta                               

...

Benden bu kadar

Gerisi devlete kalmış artık ya yapar ya da bozar

Saygı ve sevgilerimle

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..