Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Gerçek beden yaşınız kaç?

Gerçek beden yaşınız kaç?
 

“Tek ayak üstünde durup gözlerinizi kapatın” komutlu bir mail aldım, ne kadar uzun kalabiliyorsak o kadar genç bir beyne sahip olduğumuzu gösteren bir test olduğunu öğrendim. 45 yaş üzerinde 15 saniye üzerinde kalabiliyorsak sevinebilirmişiz.

Ben de denedim, bel ağrılarımla da uğraşdığım ve normalde bile sıkıntı yaşadığım için uzun süre kalabilmeye direndim. Belli bir süre kalabildim ama zorlayarak, beden egzersizlerimi artırıp daha kolay ayakta kalabilmeyi diliyorum.

Bu mailim aslında http://www.realage.com.tr/RealAge.Web/ adresinden düzenli aldığım maillerden birisi. Daha önce gerçek yaşımızı ölçmeye yarayan test yoluyla bu siteyi öğrenmiştim. Biyolojik olarak, takvim yaşımıza göre genç veya yaşlı olduğumuzu değerlendiren bir test bulunuyor. http://www.realage.com.tr/RealAgeInternational.Web/registration/reg.aspx adresinden hemen bu teste ulaşıp yapabilirsiniz. Testte birbiriyle bağlantılı olmayan ve her biri genel alışkanlıklarımızı yansıtan sorular soruluyor. Bu sorular aşağıdaki ana başlıklar altında sıralanıyor.

Sigara içme hikayesi

Vitamin alımı

Ailede kanser varlığı

Günlük alkol alımı

Pasif sigara içiciliği

Diet içeriği

Tansiyon düzeni

Uyku düzeni

Ulaşım araçları kullanımı

Vitamin takviyesi

Kalp hızı

Kırmızı et tüketimi

Günlük potasyum alımı

Balık tüketimi

Günlük kahvaltı alışkanlığı

Araç kullanırken emniyet kemeri kullanımı ve hızlı kullanmama

Günlük kalsiyum alımı

Araba kullanırken telefon kullanımı

Günlük meyva tüketimi

Mutlu evlilik

Esneklik egzersizleri

Sağlıklı bir beden, düzenli egzersiz ve dengeli beslenmenin genel olarak uzun-sağlıklı bir ömür yaşamaya etkisini tahmin edebiliyoruz tabiî ki. Yalnız bu testte kullanılan arabanın tipi, emniyet kemeri kullanımı, kullanım hızı ve araç sürerken telefon kullanımı maddeleri daha çok yüksek gelir düzeyine sahip topluluklar için önemli gibi görünüyor. Hatta daha az gelirli toplumlar için farklı maddeleri ekleyerek yeni testlerde oluşturulmasında yarar var sanırım.

Aslında en uzun yaşam süresine sahip Okinawa adası yaşayanlarının alışkanlıklarına da bakınca birkaç madde hariç uzun yaşama süresini etkileyen maddeler benzer görünüyor. Bu günlerde Okinawa adasında yaşayanların alışkanlıkları ile ilgili ayrı bir yazı hazırlamak istiyordum ama bu konuyla ilgisi nedeniyle hep yaptıkları ve hiç yapmadıklarına yer vermek istedim. Prof.Dr.Osman Müftüoğlu’nun anlatımına göre,

BİR OKİNAWALI ASLA...

Sigara içmez.

Az alkol alır.

Uykusuzluk yaşamaz.

Uyarıcı ilaçlar kullanmaz.

Yalnızlık yaşamaz.

Fazla kilolu olmaz.

Kömürde pişmiş yanmış etleri yemez.

Öfke duymaz.

Kolalı içecekler içmez.

Meyve suyu konsantreleri tüketmez.

Yemeğine margarin katmaz.

Aşırı televizyon seyretmez.

Durmadan cips, gofret atıştırmaz.

BİR OKİNAWALI HER ZAMAN...

Sebze yer.

Meyve tüketir.

Taze meyve sularından içer.

Bulgur, mercimek, bakla sever.

Balık düşkünüdür.

Hoşgörü duyar.

Sevgi hisseder.

Yardım etmek ister.

Yürüyüş yapar.

Bol bol okur.

Aromaterapi masajı yaptırır.

Seyahate çıkar.

Dua eder.

Gönüllü çalışmalara katılır.

Okinawa adasında yaşayanların bu alışkanlıkları yanı sıra, adadaki içme suyunun içerdiği kalsiyum’un vücut için en uygun şekilde olmasıyla daha da sağlıklı yaşadıkları belirlenmiş. Bizimde köylerimizin suyunun tadının ayrı oluşu, köy insanının daha sağlıklı oluşunda etkisi olabilir kimbilir…

Uzun ama sağlıklı ömürler diliyorum, sevgilerimle

Kaynaklar

http://www.gunes.com/2006/10/18/yazarlar/yt.html

http://kelebek.hurriyet.com.tr/magazin/4412361.asp

http://www.realage.com.tr/RealAge.Web/

http://images.jupiterimages.com/common/detail/12/12/22251212.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..