Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '13

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Gerçek dost bu değil midir?

Gerçek dost bu değil midir?
 

köpeklerin kader birliği


Araçla şantiye sahamızdan dönüyorduk... Bu iki köpeği yolun kenarında, toprak yığınına tırmanmaya çalışırken farkettik. Çalıların içinde sonradan fotoğrafladığım siyah köpek arka ayaklarını yerde sürüyerek toprak yığınının tepesine varmaya çalışırken ayakta görünen diğeri, onu arka ayaklarından burnu ile iterek yukarı mesafe almasını sağlamaya çabalıyordu. Bir köpek daha vardı ama o bizi görünce kaçtı.

Sonra bizi üzen durumu farkettik. Siyah köpeğin arka ayakları kalçasına kadar, büyük ihtimalle bir aracın altında ezilmişti ve sürünürken de toprak üzerinde kan izi bırakıyordu.

Çok üzülmüştük. Hemen şantiyeyi aradım ve çalışanıma, Belediyeden gelip hayvana yardımcı olmalarını haber vermesini istedim.

İş yoğunluğu çok fazlaydı, D100 karayolunu Gebze'de karşı yöne aktarmakla uğraşıyorduk. Bu nedenle durumla ilgilenememiştim. Fakat akşam 16:30 gibi aynı şantiye bölgesine uğradığımda sağlıklı köpeğin o toprak yığınının arkasından bana doğru yürüdüğünü ve sanki bir yardım gelir mi bakışıyla sorar gibi nazar attığını farkettim. Araçtan indiğimde, sabah kaçan ama yaklaşık 300 metre kadar ilerde dolaşmaya devam eden diğer köpeğe doğru yürüdü.

Benim, toprak yığınına çıkıp yaralı köpeğe yardım etmemi sağlamaya çalışır gibiydi.

İşçilerden birini çağırdım ve yaralı köpeğin sığındığı çalılıkta, yukardaki fotoğrafı çektim. Herşeye rağmen hayvan mağrurdu ama yerinden kıpırdayacak durumda değildi. Bizim de yanaşmamıza izin vermeye niyeti yoktu. Ondan sürekli gelen bir hırlama sesi duydum, üzüntüm arttı.

Şantiyedeki arkadaşı aradım ve sabah bu konuyla ilgilenip ilgilenmediğini sordum. Cumartesi belediyede kimseyle görüşemediğini ama tekrar arayıp çözmeye çalışacağını belirtti.

Beni üzen şuydu. Bir hayvanın diğerine nasıl dostça sahip çıktığını görmüştüm.

Ama yardım edemiyordu.

Ama ben de yardım edemiyordum.

Bırakın yardımı, yaralı köpeğe diğer köpeğin sahip çıkışı kadar faydam olmuyordu.

Farkettim ki, hayvanlara yardım konusunda ulaşabileceğimiz bir ACİL sistemine ihtiyaç vardır.

Var mı bilmiyorum...

Böyle bir birim kurulur mu bilmiyorum...

Ama hayvanlara yardım etmeli miyiz?

Daima...

Üzülmemiz yetmiyor, aktif olarak bu sorunları çözecek kalıcı bir sistem kurulmalı ve hayvan dostlarımız sahipsiz, çaresiz bırakılmamalıdır.

Yaralı köpeğe yardım edemedim..

Yeterince çabalayamadım...

Bu suçluluk duygusu belki de.. Bana bu yazıyı yazdırdı...

İnan gerçekten üzgünüm siyah köpek...

Beni affet...

  

 
Toplam blog
: 41
: 864
Kayıt tarihi
: 29.06.10
 
 

1959 Artvin Arhavi doğumluyum. İnşaat Mühendisiyim. Trabzonsporluyum. Ailesine, büyüklerine ve va..