Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '16

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Gerçek fiyatını bilmediğiniz bir mal kaç lira olursa olsun pahalıdır

Gerçek fiyatını bilmediğiniz bir mal kaç lira olursa olsun pahalıdır
 

Satın aldığımız şeylerin gerçek fiyatını bilmiyoruz. Bizde ürünlerin sadece satış fiyatı var. Kaça mal olduğunu bilmiyoruz çünkü maliyet fiyatı yok. Alış fiyatı da yok ki üzerine ne kadar kar eklediğini görelim.

Her alışverişte kazıklandığımı düşünüyorum. Çünkü neden, satın aldığım malın gerçek fiyatını bilmiyorum. Adam ne derse o. Satıcı da haklı olarak nasılsa kontrol yok, kimse bilmiyor piyasanın durumuna bakıp kafasına göre fiyat koyuyor.

En kötüsü de bu yazılarımız normal, halkın şikayetleri olarak algılanıyor. Öyle olunca da kimse takmıyor. Satıcı memnun, hükümetin umurunda değil. 40 lira maliyetli ayakkabıyı 130 liraya alan saf vatandaşım sen takacaksın sen! Yahu biz tek taraflı düşünmüyoruz. Belki esnaf da zarar ediyor, en kötüsü iş yapamıyor. Onlar da ağlıyor. Aracı diye bir şey var, büyük tüccar, malı onlar götürüyormuş. Zira patates tarlada on kuruşmuş. Tüccar “On kuruşa verirsen tamam, değilse almıyorum, tarlanda çürüsün diyormuş” Buradan çiftçilere sesleniyorum, bırakın tarlada çürüsün vermeyin on kuruşa! İki lira, iki! Senin on kuruşa verdiğin patates pazarda iki lira. Sen milletin uşağı mısın? Sıcağın alnında tüccar değil sen yanıyorsun! Üreticiler ve tüketiciler kazıklanıyor aradakiler malı götürüyor.

Serbest piyasaysa serbest piyasa malın alış fiyatı nasıl olmaz! Önüme geliyor 5 lira diyor alıyorum. Ne bileyim fiyatını! “Kaç liraysa kaç lira kardeşim, bir liraya mal ettim, yolda buldum, çaldım 5 liraya satıyorum, alırsan al” Piyasa gazeteci dolu, aydınım diye geçinen insanlarla dolu. Hepsi de vatansever, halkçı emekten yana, dürüst… Görüyorsunuz çok açık bir rezalet. Affedersiniz aptal yerine konuyoruz! Niye sesiniz çıkmıyor!

Kardeşim ben bir malın kaça mal olduğunu bilmeden almak istemiyorum. Belki de satıcı zarar ediyor, hakkını vereceğim! Belki aracıya tefeciye avanta kalmıyor, yazıktır!

Ya Korkut sen haramiler diyarında yaşıyorsun, kırk harami bunlar, ben ne diyorsam fiyatı o diyor adam ya! Burada çok alicengiz oyunu olur. Bir malı beş katına bile alırsın. Çünkü fiyatını bilmiyorsun.

Bizim adımıza siyaset yapanlar konuşacak değil mi? Hiç duydunuz mu satın aldığımız ürünlerin alış fiyatı niye yok diye soranı. Bunlar düzen partisi çünkü. Halk umurlarında değil.

Satın alınan bir ürünün kaça mal olduğunu bilmek zorundayız. Buzdolabı alıyorum, etikete yazmış 1.500 lira. Fabrika çıkış fiyatı ne? Bilmiyoruz. Belki de 500’e mal ettin. Olsun.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..