Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '08

 
Kategori
Siyaset
 

Gerçekten böyle bir ülkede yaşamak mı istiyoruz?

Gerçekten böyle bir ülkede yaşamak mı istiyoruz?
 

http://www.moleschino.org/htdocs/upload/2006/11/nevruz-yumurtalari.jpg adresinden alınmıştır.


Bir süredir Türkiye'de değilsem de internetten gündemi takip etmeme karşın, nasıl olduysa 2008 Nevruz olaylarindan hiç haberim olmadı. Biraz önce, kolu kırılan bir çocuğun görüntüsüyle başladım yaşananları öğrenmeye. Daha önce ufak tefek pek çok olayda "dehşete düştüm" ifadesini kullanmışımdır mutlaka ama bu sefer gerçekten "dehşete düştüm"... Neden böyle bir ülkede yaşıyoruz, neden "hâlâ" böyle bir ülkede yaşıyoruz... Neden 1 Mayıs'taki yürüyüşe katılacak herkes için telaş içindeyim ben hâlâ... Aynı zaman diliminde çok da uzak olmayan bir coğrafyada 1 Mayıs tatil halbuki, tramvay, otobüs, tren çalışmıyor o gün, insanlar meydanlarda olacak ve 1 Mayıs İşçi Bayramı'nı kutlayacaklar. Bense "Taksim'den kötü bir haber gelmez inşallah" diye bekleyerek geçireceğim o günü. Çünkü sevdiklerim dövülebilir, üzerlerine su ya da biber gazı sıkılabilir, ses bombası patlatılabilir ya da Nevruz görüntülerinde gördüğüm o çocuk gibi kolları bacakları kırılabilir. Neden... Neden... İnsanların birbirinden farklı düşünmesi neden hâlâ suç benim memleketimde? Devletin uyguladığı şiddet neden hâlâ meşru benim ülkemde? Polis, hangi görüşten olursa olsun göstericileri döverken neden birileri "Onlar da haketmiş ama" diyor hâlâ bu topraklarda? Bu kadar mı zor gerçekten birlikte yaşamak... Bu ülkeyi bu haliyle sevmiyorum ama inadına terk etmeyeceğim, birgün mutlaka daha iyi olacak her şey, daha insanca...
Peki resimdeki bu yumurtalar da ne mi dediniz? İran'da Nevruz için boyanan yumurtalar. İran bizden daha şahane bir ülke olduğu için değil, sadece "başka bir dünya mümkün" olduğu için...
 
Toplam blog
: 23
: 1110
Kayıt tarihi
: 16.09.06
 
 

Biraz nefes almak için... ..