Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '08

 
Kategori
Felsefe
 

Gerçekten de böyle mi olmalı sence?

Düşündün mü hiç?
Doğduğun günden bugüne, yaşadığın toplumla burularak nasıl sarmal hale geldiğini.
Hayat gerçekten de böyle mi olmalı sence?
Sürekli başkalarına bağımlı yaşamak. Kendini sürekli başkalarının içinde aramak. En değerli, en önemli ilgilerini hep başkalarının içine yerleştirmek!
Kendi beynine ve ruhuna ihanet ederek, kollektif bir beyinle hareket eden insanlarla, birbirine benzer hayatları yaşamaya çalışmak! Kendi ruhunun kendine yetemeyeceğinden korkmak.
Elden düşme bir hayata razı olmak.
Attığın, atacağın her adımda sürekli başkalarının onayına ihtiyaç duymak!

Hissettin mi hiç?
Bugüne kadar nasıl da kuvvetli bir ağ oluşmuş çevrende.
Bir ucu sana bağlı. Senden çıkan teller ise herkesin elinde.
Onlar telleri oynattıkça sen harekete geçiyorsun.
Herkes senin efendin sense gönüllü bir köle.

Düşündün mü hiç?
Ben neden hep acı çekiyorum, neden bir türlü mutlu olamıyorum diye.
Kendine bir kez olsun sordun mu hiç?
Benim bugüne kadar hiç gerçek anlamda -kaynağı tamamen ben olan- kişisel bir arzum oldu mu diye.
Ben bugüne kadar diğer insanlardan hiç etkilenmeden, onların beğenilerini hiç düşünmeden, sırf içimden geldiği için, neler hayal ettim, neler arzuladım, ne için çabaladım diye.
Yaptığım her şeyin neden hep başkaları tarafından da görülmesini, onlar tarafından da fark edilmesini ve onlar tarafından da onaylanmasını bekliyorum diye.
Sana özel, kişisel bir hayat yerine, elden düşme bir hayat yaşamak.
Attığın her adımda hep başkalarına ihtiyaç duymak!

Şimdi kapa gözlerini ve bir kez daha düşün.
Kendini bu dünya da yapayalnız, bir başınaymış gibi, hiç kimseye dokunmamış, hiç kimse tarafından dokunulmamış, hiç kimseye bakmamış, hiç kimseden tek bir kelime duymamış gibi. Sana öğretilen kollektif bir beyinle, toplumsal kimliğinle değil, kendi bireysel kimliğinle, hiç el değmemiş bakire beyninle, hakkını vererek bir kez daha düşün.

“Elden düşme bir hayata razı olmak.Attığın her adımda hep başkalarının onayına ihtiyaç duymak!”

Söyle, hayat gerçekten böyle mi yaşanmalı sence?
İnsanın kendi ruhu, kendine yetemez mi sence?

10 Mayıs 2008
Haşim Arıkan
http://hasimce.blogspot.com/


Sözde değil, yüreğinde anne olabilmiş tüm annelerin, anneler günü kutlu olsun....

 
Toplam blog
: 110
: 1108
Kayıt tarihi
: 05.02.07
 
 

Kimliksiz bir yazanım aslında... Bazen benim, bazen senim, bazen de herhangi biriyim. Belki d..