Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '21

 
Kategori
Anılar
 

Geri İstenen Hediye

Köyüme tatil için gitmiştim. Sular akmıyordu. Muhtar Ramazan Yaman'ı aradım. Konuşmamız bitmişti. Bana;' Ümit Kaya sana televizyon verdi mi?' diye sordu. 'verdi' dedim. 'Ümit Kaya o televizyonu geri istiyor, evin dışarısına bıraksın diyor' dedi. Ben de;' Ümit amcaoğlu olur, kendisi gelsin, hem konuşuruz' dedim. Bir şey demedi, telefonu kapattı. Düşündüm, evin bahçesinde eski kümes var, üzerine tv ve uydu cihazını bıraktım. Hava kararmak üzereydi. Aradan epey zaman geçti, balkona çıkıp baktım, alınmış. Telefon kapanmadan önce muhtara; 'Onun da bana 150 tl borcu var, onu da isteyiver' dedim. 'ona ben karışmam' dedi.

Bu televizyon 37 ekran ve renkli. Kullanılmış. Dört sene önce baba evinin bir bölümünü tadilat yapmıştım. Facebook'tan da duyurmuştum. Gelen hediyeleri de paylaşıyordum. Ümit Kaya amcamın torunu olur. Köyde oturur. Filyos belediyesinde işçi olarak çalışıyor. Benden de 15 yaş küçüktür. Bir oğlu var Umutkaya adında 20 yaşlarında, boşta gezer. Evleri de yolun üst tarafında, bize yakın. Ümitkendisi getirdi televizyonu hediye olarak. Beş gün sonra oğlu Umutkaya pencereme seslendi;'babam elli lira borç istedi' dedi. Verdim.Daha sonra bir hafta geçmeden yine pencereme seslendi;'babam yirmi lira borç istiyor' dedi. Verdim. BU borç istemeler  iki üç kez tekrarlandı. Son olarak ' babaannem elli lira borç istedi' dedi. Yine verdim.

Köyümüzün Facebook grubunda Ümit Kaya'ya; ' sen bu çocuğu çıraklık kursuna niye vermedin?' diye yazdım. İşte aramızın açılmasına sebep olan bu sorum oldu. Komşu köyün kahvesinde bana;'her akşam dört bira içiyorum' demişti Ümit Kaya. Ben de;'birayı az içseydin' yazdım. Ben köyümde daimi oturmuyorum. Ümit Facebook arkadaşımdı. Ayrılmış, kendi Facebook sayfasında bana ağza alınmayacak hakaretler etmiş. Kız kardeşim bana cep telefonundan yazdıklarını okudu. Çok saygısız biri.

Almış olduğu borcu ödemeden hediye televizyon bu şekilde geri istendi. Ben de verdim. Dinimize göre ödenmeyen borç kul hakkına giriyor. Ben de borç yerine sadakam olsun diyorum. Vebal aıtına girmesin.

 

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..