Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '11

 
Kategori
Eğitim
 

Geride kimse kalmasın!

Geride kimse kalmasın!
 

www.anaturkler.org


O bir eğitim sevdalısıydı…“Geride kimse kalmasın!” sözleriyle yola çıktı. 2007 yılında ücretsiz on-line eğitim veren bir web sitesi oluşturdu. İsmini de “Anatürkler” koydu. 

Günümüzün bilgi kirliliğiyle doldurulmuş sıradan eğitim sitelerinin aksine İlköğretim’den orta öğretimi bitirmeye kadar Millî Eğitim Bakanlığı’nın müfredatını uyguladı. Her birisi birer eğitim neferi olan öğretmenleri ile psikolog desteğinde oluşturduğu siteyi 65 ülke, 532 şehirden binlerce insan izledi. Anatürkler’de öğrencilerin yanı sıra yetişkinlere yönelik eğitim bölümleri de oluşturdu. Yetmedi, Kavram Sitesi adı altında bir site daha oluşturup, “Özgürlüğe Uyanış: e-Kütüphane: Nutuk “, “Her Yönüyle Atatürk” ve “Bilimde Neler Oluyor” alt başlıklarıyla zenginleştirdi. 

Öğretmenlere ve eğitmenlere çağrı yaptı, “gelin” dedi, “Gönüllü öğretmen olun! Temelim.org’da kendi sanal sınıfınızı oluşturun, öğrencilerinize testler hazırlayın, buradan test çözsünler”. Bu da yetmedi; “T-Yoklama” veya “Halka Açık Sınav” adını verdiği ders anlatma ve sınav hazırlama zemini açtı. 

Projesini yürütebilmek için “Kurumsal Eğitim Danışmanlık” ve “Bireysel Psikolojik Danışmanlık” hizmetleri verdi. 

Yetmez, dedi! Yetmez!.. 

“Kelkız ile Keloğlan’ın Maceraları” adında 3-6 yaş çocuklarına eğitici, resimli, pırıl pırıl kitaplar hazırlayıp, yayınladı… Geçmişi günümüze taşıyıp Nasrettin Hoca’ya kravat giydirdi… Yayıncılık da benim işim dedi… 

Bu mücadelesi ona Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)’nin 2009 yılı “Yurt İçi Fuar Katılımında Kadın Girişimcilerin Desteklenmesi Projesi” ödülünü kazandırdı. İzmir ve İstanbul’da fuarlara katıldı… 

“Anatürkler nedir?”diye soranlara cevabı şu oldu:  

“Anatürkler; bir sosyal sorumluluk projesidir.” 

Madem Anatürkler bir sosyal sorumluluk projesi olarak yola çıktı, o halde ben geleneksel el sanatlarımıza da destek vermeliyim dedi ve Bartın’ın unutulmaya yüz tutmuş Tel Kırma sanatına, sanatçılarına destek verdi. Ürünlerin, Anatürkler sitesinden ve katıldığı fuarlardaki standından satılmasına yardımcı oldu…Tel kırma işlerken parmakları yarılan kadınlarımıza arka çıktı. 

“Kavrayışını bilgi ile derinleştir!” 

dedi ve 26.10.2010 tarihinde “Özel Anatürkler Öğrenci Etüt Eğitim Merkezi” ni açtı. Etüdün yanı sıra Bakanlık veya Valilikçe programı uygun görülen etkinliklerden resim, bilgisayar kullanma, güzel konuşma, yazma, kitap okuma ve satranç öğrenme gibi etkinlikler düzenlemeye başladı. Hedefi önümüzdeki eğitim öğretim yılında tiyatro, sosyal ve fen bilgileri alanlarında inceleme ve araştırma gibi etkinliklere de yer vermek. 

Ancak onun asıl amacı, pek çok çocuğa ücretsiz eğitim desteği verebilmek. Çünkü onun projesi; “gönüllü, sürekli ve herkes için eğitim” e yönelik bir proje… 

O kim mi? Canan Murtezaoğlu… Şeref listelerinde yer aldığı Üsküdar Amerikan Kız Lisesi’nde yarım bıraktırılan eğitimini, açık lise sınavlarına girerek tamamladı… Yarıda bıraktırılan eğitiminin acısını, eğitime verdiği ve vereceği destek ile çıkarmak istiyor… 

*** 

Kendisini kutluyor ve başarılarının devamını diliyoruz. 

Buradan bir çağrı yapıyor ve tüm eğitim neferlerine de bu projeye destek verin diyoruz… 

Destek verin ki; geride kimse kalmasın! 

Tülay Hergünlü 

04.04.2011 

www.anaturkler.org 

www.temelim.org 

 
Toplam blog
: 516
: 1080
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1955 Ankara doğumluyum. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum. İstanbul'da uzun yıllar..