Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '12

 
Kategori
Deneme
 

Geriye sayım başladı.

Bugün yola çıkıyoruz. Annem, büyük gelinimiz Leyla, yeğenim Ece ve ben. Biz ana-kız, onlar ana- kız; anneler ve kızları şeklinde yani. Allah içimize sindirsin, güzel güzel anılar biriktirmemize vesile olsun inşallah bu gezi. Ayrıca hepimizin ilk yurt dışı gezisi. Yunanistan bekle, biz geliyoruz!

Bu geziye öncülük eden annem neredeyse gidemiyordu yine. Yine diyorum; çünkü biz geçen bayramda gidecektik. Fakat bizim dışımızda gelişen olaylar yüzünden olmadı. Bu bayram dört kişi gitmeye kalkıştık. Annemin işleri o kadar ters gitti ki umudu kesmiştik. Sağ olsun, küçük kardeşim Kürşad’ın cengâver davranışı sayesinde olay çözümlendi. En son günü paylaşacağım size, gerisini siz düşünün artık.

Annemin pasaportu son anda geri döndü vizeden. Sebep anladığım kadarıyla; annem İskeçe doğumlu olduğu için pasaportta İskeçe’ nin Yunanca adı Xanthi yazılması gerekiyormuş. Tabii, oraya gidinceye kadar bunun bilinmemesi ayrıca sorgulanması gereken bir durum. Neyse onu da geçtik. Bayrama girildiği için süre kısıtlı. Cuma son gün. Postaneye gidiş- gelişler sıklaştı. Güzel haber ulaştı postaneye gittiler pasaporttu almak için. Trajik- komik adres Torbalı, fakat pasaport Foça’da. Yarım gün içinde kardeşim arabayla bastı Foça’ya gitti, oradan da Karşıyaka’ya ve Alsancak derken pasaport yetiştirildi. Olayın ciddiyeti ve sonuçlarının neler olabileceği üzerine odaklanmamaya çalışarak yolculuğa dönmek istiyorum tekrar.

Çok heyecanlıyım! Elim ayağım birbirine dolaşıyor. Annem iki üç yaşlarında ayrılmış oradan. Gerekli bilgileri aldık. Yarın kısmetse İskeçe’ de dolaşıyor olacağız. Anneciğim ile ilgili bir sürü bilgiye ulaşacağım, hem de yerinde. Tabii, Atalarım ile ilgili bilgiler benim kendimle ilgili bir sürü veri demek. Bunun heyecanını da yaşamıyorum dersem yalan söylemiş olurum. Yani kendim için bir şey istiyorsam, namerttim (!) Her şey annem için.

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..