Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Gerze yöresel

Gerze yöresel
 

Gerze İskele...


Sevgulü OĞLUM

Gönderdiğin koliyi aldım, eline sağlık anacum deysin. Hepsi ugada guzel olmuş, dadından yinmeyi deysin. Hele hamursuz datlusunu arkadaşın çok sevdiydiydi ’’ya bunun her tarafı hamur niçin hamursuz tatlısı diyorsunuz’’ deymiş. Argadaşın da ağzının dadını biliyi.

Eee uşaam ta ta nasısın, eyi misin? Biz bildüğün gibi üç guyadan eyiyük. Telefonda uralardan habar yaz deysin. anlaşılan çok özledin buraları. Biz de seni çok özleduk. Buban gitsok da gorsok deydi.

Geçen gün bubannan odunlukta gelberiyi ararken elime gıyık battı. Arayuk arayuk gelberi yok. Meğer kevüğünen elemüdün arasına düşmüş. Elimdeki yara iyşileşiyi ama çok da gidişiyi.

Dün, bazara gidiyken yeni yolda çocukla aletirik teliynen oynaylarıdı. Aklım gitti. Gorü gormez şakındım. ’’ceyran çarpacak çekilin urdan mürt gideceksiniz dedim. ama dinlemedi çocukla.

Bazar yerine varu varmaz yanımızdan sivvede abasuzun torunu geçti. Anaa önce bokugalınların torunu sandım ama sonradan feyim ettim. Şimdi bazarı div div gezer lom dillü şey. Ayaklarına potasiyetleri giymiş, saçları yoluska gibi, yüzüne de bi potura sürmüş aynı ecünnülere benzeyi. Gişilik ayakgabılarnı kundeye vurmuş galiba. Eynindeki entari sipcuk gibi olmuş, etek gısımları dersen loda loda.

Tavuk Haydar elindeki horozları satamamış al deyi. Tavuk gribi varıken tavuk alumuyum. e param yeterse alurum dedim. Çömeştim bamya saymaya. biliysin tala bamyayı sayarak alıyuk. Bubannan ikimize yaklaşuk 75 tane yetiydi amma bu hafta almayacam. Patatis, tomatis, maydünüz, bıldırcan, örük, fisil alıp halana uğraycaz. Buban dinelmeyisevmey, ayaklarıda ağrıyı.

Geçen hafta aleminyon gıyılu aldıydım. Elemüt Nuriyesi çok beğendi, una da alıvercem. Evin ihtiyaçları bitmeyi ki uşaam. Paçcedeki peşgune laylon naşırba alacam. Çiçek sulamaya eyi oluyu. Gorsen şimdi bazarda herşey var. Eynine başına ne istersen bulusun. Tafine topra bile var. Param artarsa yaslaaçnan kesguç alacam. Bazar yeri şimdi gıdı gıdı Firdeslerin, kapı mandallarının evinin garşu tarafından aşaa gada gidiyi.

Halan 1 kilo keş, 2 kilo çülündür, istediydi. Bubannan dönüşte agidiverelim deduk. Paççe kapısı gıyı gaşuk duruyu. İçere köpek girmiş. Dibiş dibiç çık dışarı dedim. yanıma gada geldi. Azacuk peynir verdim tala elime bakıyı ’’abak anam abak’’ dedim anamış gibi çıkıp gitmedi mi dışarı: Paçceye de rüzgarda hep fişgundü dolmuş. Halan gorse cincifit olu. sonra evin kapısını takurayuk takurayuk halan açmayı. Sonunda duydu ’’Kim u deyi’’ ’’Bizukaç’’ deyi, ’’Siz kimsiniz’’ demeyi mi? Radyoyuda sonuna gada açmış ’’Nasıl geçti o güzelim yılları. bazan goz yaşı oldun bazan içlü bir şarku. hani u saçlarına taç yaptuğum çiçekle hanu u ceylanların pınaru’’ şarkısı varya uşaam Teoman ALPAY bestelemiş deyle. Bu şarkının sözleri geçilmezin yanında cimcim vardu Nihat AŞAN diye bir kaymakam urada yazmuşbu şiiri. Eline yüreğine sağlık kaymakamın. Halan unun için sesi çok açmış. Biliymisin bunu bir çok Gerzeli bilmez. Halanı gorsen boğazını sarmış, ses gısılmış gursak olmuş. Halan bizi doğru mutfaa aldı. Anaa esa-mesa gavaltu hazırlamış. Bandıktım da hiç madam almayı: mutfakta bi gız çocuğu varıdı. gomşunun gızıymış. Çepüldeyük de bir gız. Tıs tıs kokuyu. Halan kimlerden olduğunu söuyledi ama Büzük Sami’lerdenmiymiş, yoksa Cicik Mustafa’lardanmıymış şimdi bilemeycem.

Oğul, mektubuma burada son veriyken, seni özlemnen öpüyüm. Bubannan halan çok selam ediyle. GORESİMİZ GELDİ DEYLE. üstümde kalmasın ayrıca sana Helesa İsmet’in yeğeni İbraam var ta Teip Şükriyesinin, uralarda otudularıdı bi ara, İbramın çok selamı var. Öreke Zerasının torunu Haccanın, Galleş Yaşarın hısımı Salinin, höthöt Şükrünün de selamı var.

Anan ANŞA

 
Toplam blog
: 21
: 476
Kayıt tarihi
: 09.06.10
 
 

8 Mart 1956 Zonguldak doğumluyum. Seyahat etmekten, güzel sanatlardan, resim yapmaktan, şiir yazm..