Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Geveze bile şaşırmış!

Geveze bile şaşırmış!
 

Sabah işe giderken otomobilimde dinlediğim tek radyo programı olan Geveze show'un dj'i sevgili Geveze; geçenlerde Dünya dj şampiyonası için Irlanda'nın başkenti Dublin'e gitmiş. Programında Dublin ile ilgili izlenimlerini aktarıyor.

Şahsen tanımasam da kanımca bu arkadaşımız en az bir yabancı dil bilen, Dünya görmüş,belki de muhtemelen yurt dışında okumuş bir kişi.

Büyük bir hayranlıkla Dublin'deki insanların medeniliği,kibarlığı,şehrin temizliği,polislerin halka davranışlarından,silah taşımamalarından,hatta polis bayanların güzelliğinden bahsediyor.

Hayrete düşmüş,belli ki halimize için için üzülüyor da dile getiremiyor.

Neden? Çünkü insanlarımız tahammülsüz, hep benci, kaba, hatta küstah, eğitimsiz, bir başkasının hakkına tecavüzcü.

Ne oluyorsa böyle davranmakla? Bir yere 30 sn önce gidince kimin başı göğe eriyor?Birinin hakkına tecavüz edip onun sırasını alınca sanki Dünya kurtuluyor?

Dublin'deki insanlar böyle davranarak ne yitiriyorlar? Bizimkiler ne kazanıyor?

Niçin benim insanım böyle oldu? Oldu diyorum çünkü benim doğduğum Istanbul'da böyle değildi, 50 yıl önce!

Sonra bu yeni çoğunluk kendi yaşadığı kurallar içinde kendine benzeyenleri ön plana çıkardı.

Hakkına razı olanlar, başkalarına saygısı olanlar, nazik olanlar, başkasının sırtına basmadan,çelme takmadan,itmeden,kakmadan yaşamını sürdürenler benim toplumumda azınlık olmaya başladılar.

Ama toplum olarak kaybediyoruz. Medeniyet bizi kabul etmek istemiyor. Biz de bunun adına ırk,din ayırımcılığı diyoruz. Halbuki hiç de öyle değil. Öyle olduğuna inanmak istiyoruz. Kendi gündemimizde yaşayıp gidiyoruz.Gittikçe cahilleşerek,yobazlaşıyoruz,her konuda.

Kanıtı mı? Istanbul Arkeoloji müzesini, Ankara Anadolu medeniyetleri müzesini bu satırları okuyan kaç kişi kendi ziyaret etti? Elinden tutup çocuğunu götürdü? O müzeler ki üzerinde yaşadığımız toprakların binlerce yıllık eserleri ile dolu. Kaç kişi? Böyle bir ilgisizlik,cahillik örneği Dünya'da hangi millette var?Üstelik bu mekanlar çocuklarınıza bedava! BEDAVA...

Ey aziz Atatürk. Sen bu millete fazlaymışssın.. Beni niye başka devletlerin hükümranlığından kurtardın? Ben buna layık değilmişim ki! Beni niye muasır medeniyetlerin seviyesine çıkarmaya uğraştın? Bana Latin harfleri bile çokmuş. Kadınıma seçme seçilme hakkı başka milletlerden bile önce hiç lazım değilmiş. Onlar geriye gitmek istiyor.Karanlık çağların özlemi içindeler.Yarıdan fazla çoğunlukla. Benim şimdi bir de aklım eriyor,bunları görüp kahrediyorum.

Cumhuriyet çocuğu olarak. Azınlıkta kaldım. Kendi meclisimde,sokağımda...Başka da gidecek yerim de yok...

Sevgili Geveze, Dublin anıların beni nereden alıp nereye götürdü?Yine de seni dinlemek zevk. Yarın tekrar radyomun başında olacağım. Sayın tarih hocama ve Kompela'ya selamlar..
 
Toplam blog
: 61
: 896
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

Gençlik yıllarında öğrenim hayatı dışında tüm yaşamım spor, ağırlıkla basketboldü, sahanın kenarında..