Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '19

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
249
 

Geveze Zihni Susturmak

Zihnimiz yorgun. Çünkü zamanımız şartlarında sakin ve dingin kalabilmek neredeyse imkansız. Bir yandan karnımızı doyurmak diğer yandan gelişen dünyada sosyal kabul görmek için aslında “olmadığımız kişi olmaya” çalışmanın baskısı ile maske üstüne maske takıyor olmak… Zor iş.

Bu maskeleri giyinmek bir dert. Soyunmak ayrı bir dert. Soyunabilmek için ise gece uykumuzda bile susmayan geveze zihnimizi susturmak esas. Çünkü beynimiz ,dünyaya geldiğimiz andan itibaren duyu organlarımız aracılığında dışarıdan gelen uyaranlar ile bağlantı kurar.Büyüdükçe ve yeni yaşam deneyimleri ile bu bağlantılar güçlenir.

Algı, anlayış, kavrama gibi bilişsel tüm işlevler  “zihnimizi” oluşturur. Zihnimiz dünyadan aldığı tüm bilgileri işlemeye ve yorum yapmaya başladığında beyindeki ilgili bağlantılar (yaptığı yorumlar doğrultusunda )  hormonlar ve salgı bezlerini kullanarak olumlu ya da olumsuz duyguları oluşturur. Oluşan duygulara paralel davranışlar meydana gelir. Bu davranışlar zamanla alışkanlıklarımızı oluşturur. Ve bu şekilde hayatımız şekillenmiş olur.  

Oysa hayat belirsizliklerle doludur. Belirsizlik ise insan için “tehlike” ile eş anlamlı olup kaygıyı tetikler. Zihin, belirsizliği ve kaygıyı ortadan kaldırmak için her şeye anlam vermek ister. Bu anlam verme çabasıyla herkes kendi algı ve bakış açısına göre hikâyeler tasarlar. Ve insan, hayatını bu hikâyeler üzerinden yaşar. Bu nedenle kişi sayısı kadar farklı hayat hikâyeleri var. İyi ya da kötü milyonlarca hikaye…

Zihnin, manipüle ettiği hayatımızın gerçeğine vakıf olabilmek için, önce zihni susturup, yarattığı hikayelere son verebilmeli. Zihni susturmak hiç kolay bir iş değildir. Susturabilmek için önce terbiye edilmesi gerekir. Zihin terbiyesi için en kestirme yollardan biri "nefese konsantrasyon"dur.

Bunun için önce dik oturup, sakin bir yer seçilmeli. Gözler kapalı olsun.

-  Önce 1-2 dk kadar 7 sn ( içinizden sayarak) de nefes alın. 11 sn  ( içinizden sayarak) de verin.                                                          

-Sonra sadece nefes alış- verişlerine konsantre olarak nefes alın-nefes verin, verdiğiniz nefesi 1 olarak sayın. Bu çalışmada her verdiğiniz nefesi sayacaksınız. Her verdiğiniz nefesi 10 ‘a kadar sayın. Verdiğiniz nefes sayısı 10 olduğunda tekrar 1’den başlayarak bu çalışmaya dilediğiniz kadar devam edin. Zaman zaman düşüncelerin zihninize üşüştüğünü ve çalışmanızı böldüğünü fark edeceksiniz. Zaman zaman hangi sayıda olduğunuzu unutacaksınız. Bazen de 10 dan yukarı doğru kim bilir kaçıncı sayıya çıktığınızı fark edeceksiniz.

İşte bunun gibi durumlarda her ne olduysa bırakıp tekrar nefese odaklanıp,1’ den başlayıp 10’ a kadar sayarak nefes vermeye devam edin. Bunu başarıyla uzun süre yapabilir olduğunuz da belli bir süre sonra sayarken zihin devreden çıkacak zihninizi susturmayı başarabileceksiniz. Sustuğunda ise dünyevi stresten arınacak, bunun ötesinde küçük aydınlanmalar ve hayatınıza daha derin farkındalıklar katacaktır. Belki daha fazlası… Onu siz keşfedeceksiniz.

Hicran ipekbağlar

http://www.facebook.com.tr/ipekbaglarhicran

http//www.instagram.com/terapinefes

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 57
Toplam yorum
: 17
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 4407
Kayıt tarihi
: 19.12.12
 
 

Kainatta nokta, nokta da kainat olan "İNSAN" İnsanı keşfetmek için cıkılan yolda bir yolcu sadece. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster