Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '14

 
Kategori
Güncel
 

Gey ve lezbiyenler kötü mü?

Gey ve lezbiyenler kötü mü?
 

Görsel internetten alınmıştır.


Öğretmen sınıfta öğrencilerine bir soru sorar;

Gey ve lezbiyen kelimelerinin hakaret olarak kullanıldığını duydunuz mu?

Sınıftaki neredeyse tüm öğrenciler parmak kaldırır.

Öğretmen afallar bu durum karşısında ve öğrencilere bir soru daha sorar;

Gey ve lezbiyenlerin kötü ya da hatalı olduğunu düşünen var mı?

Sınıfta yine herkes parmağını kaldırır.

Öğretmen okul müdürüyle bir görüşme yapar ve tekrar öğrencilerine dönerek kendisinin de bir gey olduğunu açıklar.

Uzun bir sessizlik, şaşkın bakışlar ve erkek arkadaşınız var mı gibi bazı temel sorulardan sonra öğrenciler normale döner ve derse kaldığı yerden devam edilir.

Bu okul Britanya’da…

Bu dersin sonrasında da dokuz yaşındaki bir kız öğrenci öğretmenine şu mektubu yazar;

“Sevgili Bay R,

Siz gey olsanız da, ben size her zaman davrandığım gibi davranacağım. Hala sizin hakkınızda önceden düşündüğüm gibi düşünüyorum. Siz harika bir öğretmensiniz ve sizi anlatırken şu sözcükleri kullanıyorum: Harika, şaşırtıcı, şahane, zeki, müthiş ve cesur.

Size cesur diyorum çünkü bir sırrınızı paylaşmanız çok cesurca.

Korkmanıza gerek yok, çünkü sınıftaki herkesin benimle aynı şekilde hissettiğini biliyorum. 

A.

Not: Hepimiz sizinle gurur duyuyoruz.”

Bu durum bizim okullarımızdan birinde yaşanabilir miydi? Hiç sanmıyorum. Yaşansaydı ne olurdu? Ne olacağı çok basit.

Öğretmen hemen açığa alınır ve hakkında soruşturma başlatılırdı. Muhtemelen işinden olurdu.

Öğrenciler değil böyle destek içeren mektup yazmak, her fırsatta cinsel tercihi yüzünden aşağılarlardı.

Aileler ise hemen Milli Eğitim Müdürlüğüne şikâyette bulunur, böyle bir öğretmen istemiyoruz derlerdi.

Oysa bu bir cinsel tercih meselesidir. Kimsenin neden böylesin diye sorgulama hakkı yoktur. Ne yazık ki toplumumuzda sürekli aşağılanırlar ama fırsat bulan bazı aşağılayanlar da onlarla birlikte olmaktan kaçınmazlar.

Bu resmen iki yüzlülük değil de nedir? 18 Aralık 2015

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..