Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Gezi Parkı'nda çıkan survivor!

Gezi Parkı'nda çıkan survivor!
 

Gerçek survivor burada!


Bugüne kadar yazdım, çizdim! Hiç böyle yazacağımı ben bile tahmin etmemiştim…

Gezi Parkı’nda yapılan güle oynaya ‘’koruma’’ amaçlı piknik havasındaki eylem nereye vardı? Bir baktım ki Türkiye ‘’Survivor’’ olmuş! Ben bu kadar acımasız, amansız bir Survivor’ı dünyanın hiçbir yerinde seyretmedim, ne seyredeceğim ne de yaşanacak!

 Araba kornaları, alkışlar, sloganlar, tencere-tava, düdük, zılgıt ve coşkulu insanlarla destek gören ‘’Survivor’’ aslında alanlarda polis ile apolitik gurup arasında yaşanıyor! Bu Survivor öyle bir yaşanıyor ki atılan gaz bombalarına rağmen meydanları terk etmeyen, tazyikli su karşısında direnmeyen, ses bombalarının eşliğinde yeni bir dans figürü yaparcasına dalgalanan bir topluluk!

Peki karşılığı ne oldu? Sığındığı cami, ev, özel lokal, kafe…gaz bombardımanına tutuldu! Ama gene vazgeçmedi bizim Survivor! Her geçen gün katlanarak çoğaldı! Üç-beş çapulcunun bu kadar barışçı direndiğini ben görmedim ve sanırım da göremeyeceğim!

Ben ‘’Kıbrıs Barış Harekatı’’nda ailesi ile birlikte ışıkları karartan Türkiye’nin çocuğuyum! Ben 80 öncesi silahların patladığı Türkiye’nin çocuğuyum! Ben 80 le birlikte sus denmesini kanıksayan Türkiye’nin çocuğuyum! Ben karaborsadan yağ, un v.s alan Türkiye’nin çocuğuyum! Kanlı 1 Mayıs adı ile tarihe yazılan meydanı, savaşın hemen ardından canlı hafızasına kaydeden, sendika başkanı dayısı için ‘’meydandan canlı çıktı mı?’’ endişesini yaşayan Türkiye’nin çocuğuyum!

Ama böyle zulüm aklıma hiç kazınmamıştı! Bir baktım ki bu yazdıklarımı sadece eski gazete sayfalarından bilen, ana-babalarından dinleyen binlerce-milyonlarca genç ‘’barış Survivorı’’ olmuş çıkmış karşımıza!

Günlerdir yazamıyorum, yazmıyorum! Çünkü Türkiye bir gaz bulutu altında ve su kesintilerinin hıncını çıkartırcasına üzerine sıkılan basınçlı suyun tadını çıkartan Türkiye’yi gözlemliyorum.

Gördüklerim, duyduklarım, yaşadıklarım: gözleri yanan, boğazı tıkanan, metroya, camiye, hastane, revire doluşan gaz kokusunu da soluyan bir Türkiye!  Orta yaş ve üzeri insanların ‘’Bizi gazla yıldıramazsınız’’ söylemine de tanıklık ettik! Ne de olsa biz, çok politik baskı görmüş bir nesildik!

Ama siyasi amaçların hiç birini amaç olarak gözetmeyen, araç olarak kullanmayan genç bir ‘’Survivor’’ vardı meydanlarda. Sokak aralarında sıkıştırılan, meydanlar kirlenmesin diye taarruz sonrası çöpleri toplayan, ezilen çiçekleri sabah saatlerinde tekrar diken bir Survivor!

Sosyal medyanın gücünü kullanan genç Survivor sana sesleniyorum! Hiçbir ideolojik görüşün esiri olmadan, barışçıl, sessiz çığlığını at! Direnirken, dirilirken zarafetini bozma! Ağzına slogan, küfür yakışmaz senin!

Bil ki seni kışkırtmak isteyenler, politikaya alet etmek isteyenler çıkacaktır! Sen kanma! Kendini korumak adına şiddete başvurma! Unutmayın ki bizler takımlara ayrılmıyoruz! Aynı kökenden gelmesek de kökümüz bir! Aynı şehir de yaşamasak da aynı ülkenin çocuklarıyız! Politik görüşümüz aynı olmasa da aynı amaç için biriz ve hiçbir partiyi desteklemiyoruz! Taşıdığımız bayrak sadece Türk bayrağı! Bizler de unutmayalım kiinsanların üstüne çöken utanç bulutu, sindirmenin körüklediği ses bombası, baskı altına alacağım nidaları ile saldıran tazyikli su bir gün dağılacak! Her zaman ki gibi sükunet içerisinde güneş parlayacak Türkiye!

Hayatta güneşimizin hiç sönmemesi dileği ile…

www.televizyongazetesi

eceer6@gmail.com

http://twitter.com/eceer6

https://www.facebook.com/pages/Ece-Er-%C4%B0le-Ba%C5%9Fba%C5%9Fa/145170645649459?fref=ts   

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..