Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '13

 
Kategori
Güncel
 

Geziciler'den bir örnekleme

“23 yaşında Bilgi Üniversitesi’nde okuyan Ayşe Sena daha mesafeli. Nedenini şöyle aktarıyor: ‘Taciz oluyor, zorlanıyoruz diyen başörtülülere, ‘Gezi sürecinde taciz olmuyor, Kemalistler yok orada’ diye üstten bir dil kurunca, insanlar daha da gerildi. ‘Senin korkularını anlıyorum’ dense yeterdi, delil istenmesi insanları daha da uzaklaştırdı. Eylemin kutsallığı bozulmasın diye, yine başörtüsü bir gündem olmaktan çıktı. Gezi’yle beraber daha derin bir kutuplaşma yaşandı. Ben Ak Partili değilim ama diyelim ki Ak Partili olsaydım bana yapılan meşru mu olacaktı? Bunun garantisini hiçbir başörtülü hissedemedi. Başörtülü kadınlar olarak bizim yaşadığımız şeyler de çok yeni. Annelerimiz yaşadı bitti diye bir şey yok.’...

http://www.radikal.com.tr/turkiye/yaslilarin_siyasetini_begenmiyoruz-1141671

Yahu, bunu bana niye söylüyorsun? Git, AKP’lilere söyle.

Sen kamusal alana başörtülü girmiyorsun, başkaları da senin kamusal alanın olan camiye çıplak girmiyor. Herşey karşılıklı.

“Zişan Tokaç Gezi’nin ilk günlerinde eylemlerin ‘içinde kalamamış, dışına çıkamamış.’ Bir anda her yanını kaplayan Atatürk posterleri ve bayraklar yüzünden yaşamış bu çelişkiyi: ‘Ailem dindar bir aile. İki yaşımdayken beni ‘Bosna’, ‘inanca saygı’ eylemlerine götürürken, sonradan eylemlere gitmeyi bıraktılar. Lise döneminde bir şeyleri merak edip araştırmaya başladım. Gözüm anarşistlerin üzerindeydi. Ama toplantılarına giremiyordum çünkü rakı masasında yapıyorlardı. Bir gece parka dozerlerle girildiğini gördüm. Umutsuzdum, ‘Parkı da kaybettik’ diye düşündüm. Sonra ben de Gezi’ye gitmeye başladım. 1 Haziran’da hiç hayatımda görmediğim kadar o kadar çok Atatürk posteri gördüm. Çok garip bir andı. Dışarıya çıkmak doğru değil ama içerisi doğru mu? Kafam sorularla doldu.’ ...”

(Bakın da, alaturka matriyarkal paradoksa.)

Soru imi iyiye alamet ama sorular çabuk unutturulur sana, o andığın kutsal aile mensupları tarafından.

Ara şerh: İnkılap kanunlarının çoğu uygulanmadı, daha doğrusu uygulanamadı. Bu ülkede 90 yılda imam nikahından ceza alan falan olmadı. Ülkenin % 60’ı kılık kıyafet yasasına uymazken de, aynısı oldu. Dolayısıyla Atatürk posteri, hala başörtüsünü koruyor ama o bayrakları asanlar bunu bilmiyorlar.

MHP ’li bir aileden gelen 18 yaşındaki Cağaloğlu Anadolu Lisesi öğrencisi Kadir Selamet... : ‘Okulda güncel konuları tartışmak istediğimizde, en fazla 6 kişi toplanırdık. Gezi’ye neredeyse bütün okul uğradı.’ ...”

Sanırım, ikilemi en iyi bu saptama veriyor: Okulun içinde kamera yok, (William Gibson tanımıyla) medya gestaltı yok. Gençler de ünü sever ya da mavrayı.

“Ayşe Sena şöyle diyor: “Asıl sorun Gezi’ye aşina olmayan Müslümanlar orada mıydı? Bence hayır. İmam Hatip mezunuyum. Çevremde çok fazla muhafazakâr, milliyetçi arkadaşım var. Bu şekilde yaşayan arkadaşlarımın fikirlerinde hiçbir kırılma olmadı, aksine muhalefete karşı daha da sertleştiler. Hâlâ ‘Gezi’ denildiğinde akıllarına, ‘Oradakiler başımızı açmak istiyor, komünistler’ fikri geliyor. Daha derin bir kutuplaşma yaşandı.”

Eh, demek ki güneş balçıkla sıvanmıyor: Durum vahim.

İşte, bunun devamı ‘AKP ve Geziciler’ metninde açımlandı. (Ayrıca bu metin de o metnin şerhi niyetine yazıldı.)

Bir de şu kavram kargaşası meselesi var: Zaten elifle mertek birbirine girmişti, Geziciler sayesinde, elif de mertek de kalmadı. ‘Ay, beni kategorize etme’ hesabı şarkı sözü... (Bu arada ortalama yaş 28, belirsiz belirsiz.)

Evet Geziciler, hiçbirşey ama ne nihilist hiçbirşey, ne de Neyzen Tevfik  hiç’i hiçbirşey. Hiç bile değiller yani. Şekil yaptılar, şekil bir taraflarına bela oldu. (AKP, (aslında öyle bir şey yokkene) kendilerini anti-kapitalist Müslüman sayanları da oyacak ya da oymaya başlamıştır bile.)

“ ... 'Y kuşağı' olarak tanımlanan gençler, ‘Politikanın şekli değişti, yaşlıların siyasetini artık biz beğenmiyoruz’ diyor.”

Yaşlılar sizi tepsin, e mi?

(Yaşlı dedikleri, dedeleri ve babaları olmakta, ben değil, çünkü çocuk yapmadım, uçkurumu tutarak: Acaba bir Müslüman kadının burada söylediklerini dedesine ve babasına  söylemesi, ne denli mümkün acaba?)

Nasıl gençsiniz yahu?

Hani özgürlük?

Büyük özgürlük.

Herkesin özgürlüğü.

Allah’ın kulu değil, özgür.

Gerisi fasa fiso.

Ahan da Y kuşağı:

Ol mahiler ki derya içre yaşarlar, bilmezler derya içre oldukların...

 

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..