Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '12

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Gezmek ve Yürümek

Gezmek ve Yürümek
 

Eskişehir


 

Gezginciler bilir, ilk kez gittiğiniz yeri en iyi yürüyerek gezebilirsiniz. Bu ister tarihi bir eser olsun, ister küçük bir kasaba olsun veya bir şehir olsun fark etmez. Gezme konusunda bizden daha tecrübeli olan Avrupalılara baktığımızda da bu özelliği rahatlıkla görebiliriz. Üstlerine terletmeyen rahat bir giysi, yürüyüşe uygun bir ayakkabı ve yanların da su kilometrelerce yürürler. Onun içindir ki bir çok merkez gezginler rahatça yürüsünler diye oto trafiğine kapatılmıştır.

 

Yıllar önce ilk kez Ankara’ya gittiğimde bu taktiği uygulamış, çok memnun kalmıştım. Misafir olduğum arkadaşımın işi vardı, evde miskin miskin oturacağıma Ankara’yı gezmek istedim. Eryaman’dan otobüse binip son durağa kadar gittim, indiğim yer Ulus’tu. Önsezilerime göre bir yön belirleyip yola koyuldum. Bir sürü sonra kendimi Kavaklıdere’de bulmuştum, zaman yeterli olmadığı için geri döndüm. Üç dört saat içinde Kızılay’ı, Sakarya caddesini, Tunalı Hilmi’yi gördüm.

 

Sonraki yıllarda aynı taktiği yine ilk kez gittiğim Trabzon, Diyarbakır, İzmir ve Edirne içinde uyguladım. Kemaliye gezimizde rastladığımız yürüyerek gezen Belçikalı grubu hep örnek olarak göstermişimdir.

 

Son olarak geçenlerde gittiğim Eskişehir’i de yayan gezdim. Üniversite caddesinden aşağıya yollandım. Eskiden hal olan yeni onarılarak Gençlik Merkezine uğradım. Barlar sokağına baktım, saat erkendi, gece uğramaya söz verip Porsuk kıyısına yönlendim. Çok güzel bulduğum çay kenarında bolca foto çektim. Porsuk’un seviyesi yaklaşık bir metre düştüğü için tekne gezisi yapamadım. Bir yerde soluklanıp kahve içtim. Karnım toktu, Çiğ Börek yiyemedim. İş gezimden ayırıp Eskişehir’de yaptığım gezimde bolca Yılmaz Büyükerşen’e teşekkür ettim.

 

Sağlıklı yaşam ve spor nitelikli kısa veya uzun yürüyüş programlarını biliriz, aynı mantığın şehir gezilerinde de uygulayabileceğimizi unutmayalım.

 

Yaz aylarına girdiğimiz şu günlerde bütün okurlara iyi tatiller, iyi yürümeler dilerim.

 

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..