Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '09

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Gıda içerikleri doğru mu?

Şu sıralar gündemi GDO'lu ürünler oluşturuyor.

İkinci sırada A tipi olarak ortaya çıkan ve halk arasında domuz gribi olarak yaygınlaşan bulaşıcı hastalık var.

Üçüncü sırada ise henüz yok ama olması gereken "Gıda içerikleri gerçekten yazıldığı gibi doğru mu?" olmalıdır.

Neden mi?

Lokantalara gittiğinizde yediğiniz yemeklerin içeriklerini neler olduklarını ve pişirilirken kendilerini görseniz midenizin bulanmayacağını kim garanti ediyor bu ülkede?

Satın aldığınız çikolataların üzerinde "domuz yağı içermemektedir" yazıyor. Sadece yazmakla kalıyor, bizde inanmakla kalıp şapur şupur yiyoruz. Domuz yağı olmadığını kim garanti ediyor bize bu ülkede?

Sağlık Bakanlığı denetim yapıyor diyeceksiniz. Üretici firmalar sağlık bakanlığı yetkililerine numune veriyorlar. Verilen numunenin içeriği ile tüketiciye satılan ürünlerin içerikleri sizce aynı mı?

Şimdiden bazılarının söylediklerini tahmin ediyorum;

-Vallahi biz söylenene inanıyoruz

-Güvenmek zorundayız. Paranoyak mı olalım. Bu ülkenin koskoca denetim birimleri var. Türkiye Cumhuriyeti Devleti var. Bunlara güvenmeyeceksek kimse güveneceğiz?

Çok haklısınız güvenmek zorundayız.

Geçenlerde Bind marka likörlü çikolata almıştım. Kutusunda ürünlerimizin hiçbiri domuz yağı ve alkol içermemektedir açıklaması vardı.

Gülümsedim.

Şüphelendim

Geçmişte yediklerimi ve buna benzer açıklamaları düşündüm.

Gerçekten benim yediğim likörlü çikolatada alkol yokmuydu yoksa üretici firma likörlü çikolataları hesaba katmadı mı?

 
Toplam blog
: 177
: 1692
Kayıt tarihi
: 02.11.07
 
 

İlk,Orta ve Lise öğrenimi TED Kolejinde yaptı. Bilgisayar Mühendisliği lisans eğitiminden sonra E..