Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Gıda Zehirlenmeleri

Sektörden farklı haberler getirdiğim, gıda üretimlerinden ve gıda güvenliğinden bahsettiğim bu köşede her zaman güzel şeyler de olmayabiliyor. Ben de isterdim tabi her zamanki gibi koşa koşa gelip “ Aaaa şu da olmuş, bu da varmış.” demeyi ama… Bu aralar daha ciddi şeyler oluyor maalesef. Sorun: Gıda zehirlenmeleri.

Gıda zehirlenmeleri korkulu bir rüya, evde tek başına yaşasan da öyle, toplu yerlerde olunca zaten biliyorsunuz…  Tüm sorunun en başına gidelim, bakteriler. Bakterilerin belirli sıcaklıkta hızla üremesiyle ortaya çıkan, sizin ağzınızın sulandığı o yemek. Yazın daha çok karşılaştığımız gıda zehirlenmeleri aslında tamamen dikkatsizlikten ortaya çıkıyor. Üşengeçlik de diyebilir miyiz? Aslında evet.  Ne yapıyorsan onu uzun süre bu hayatta tutmadan midene göndermen gerekiyor. Evde uzun süre bekletmen sana pahalıya patlayabilir.  “ Bir şey olmaz, ben hep böyle yapıyorum . “ cümlesi de yanına hatıra kalır. Aynı yemekten yiyen iki kişide farklı etkiler gösteren gıda zehirlenmeleri adama hiç acımaz, harcar. Bu gerçekleri bildikten sonra ne yapabiliriz?

1. Ne tüketilecekse o porsiyonda pişirilmeli ve başka günlere bırakılmamalı,

2. Özellikle et, tavuk, balık tüketirken çok daha dikkatli olmalı,

3. Gıdayı satın aldıktan sonra çok uzun saatler yanınızda dolaştırmanız bakterilere özenle davetiye hazırlayıp gönderdiğiniz anlamına geliyor. Daha önce yaptıysanız ve bir şey olmadıysa müsait değillerdir. Bu sefer gelirler belki?

4. Dondurulmuş gıdalar buzdolabında çözdürülmeli,

5. Aldığınız dondurma eğer eridiyse eve gelip tekrar buzluğa atıp çıkardığınızda da pek hoş şeyler olmayabilir. Ambalaj bile şişerek size bu durumu alarm vermiş oluyor benim yazmama gerek yok aslında.

6. Açılan süt kutuları günlerce içilmediyse, “ Ben içeyim çöp olmasın, şu tatlıya koyayım atmayalım.”  cümlelerini de artık kurmayalım. O artık süt değil, başka bir şeye dönüştü çünkü…

7. Son olarak da dışarıda yemek yiyorsan gerçekten oraya güvenmelisin.

Bu tatlı köşede iç karartmak istemezdim ama gerçekleri de bilmemiz gerekiyor. Sizler bu bilinçle tüketim gerçekleştirirseniz her gün haberlerde “ Gıda zehirlenmesinden… “ diye başlayan cümleleri duymayız. Sizin yüzünüzden benim de içim kararmaz değil mi? Şaka şaka, defalarca söylesek de hiç sıkılmayız işimiz bu, yeter ki tüm bunları bilerek özenle yaşayalım.

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Akıllardan hiç çıkmasın. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..