Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '14

 
Kategori
Güncel
 

Giden gitti de, vebal kimin?

Giden gitti de, vebal kimin?
 

GERÇEK ANADOLU İNSANLARI


Kaza denen olayın üzerinden 6 gün geçti ve bilanço belli resmi rakamlara göre 301 insan evladı. Burası Türkiye insan hayatının değerini varın siz düşünün. 

Haberleri izlediğimde yüreğim sızladı, canım oradakiler gibi yandı nefretimi kusacak kişi aradım ama nefretimi kussam nolacak ki giden vatan evladı geri gelecek mi? Hayır asla geri gelmeyecek. Peki biz bundan ders çıkaracak mıyız?  Hayır. Hafızamız o kadar zayıf ki 3 ay sonra herşeyi resetliyoruz. Ya siyasetçilerimizin hafızaları onlarda aynı hemen resetliyorlar ve hummalı bir çalışma, yine kese dolduralım, çoluk çocuğumuz, hısım akrabamız iyi gelecek sahibi olsun.

   Olsun, olsun da ölenlerin hesabını kim verecek. İnsanların kurduğu mahkemelerde hesap verilir ve inanıyorum bir çoğu da suçsuz çıkar. Ya ilahi adalet karşısında verilecek hesapta nasıl savunma yapacaksın. Sen milyonları istiflerken, çoluk çocuğuna gelecek hazırlarken ölüm kuyusuna 1600 TL ile soktuğun insanların hesabı sorulmaz mı sanıyorsunuz? Ey siyasetçiler ve bürokratlar biliniz ki bu toprağın üstünde olduğu gibi altında da mizan kurulacak. O zaman da formda yazmıyordu ben bakmadım mı diyeceksin? bizim yasalarımızda zorunluluk yoktu bizde ondan yapmadık mı diyeceksin.

   Bizim işadamlarımız normal bir karla kazanca razı olsalardı ve çalışanlarına insan gözüyle baksalardı inanın bu kazalar olsa bile biz 2 veya 3 can kaybına bile fazla diyecek ve bunu nasıl azaltırız diyecektik. şimdi ise 301 tane can birde bunları aileleriyle hesaplayın asgari 4 kişilik çekirdek aile olduğunu hesap edin 1204 birde yakın akraba olarak hesap edin 602 kişide yakın akraba bu basit hesap sonunda 1806 insanın canı okadar yandı ki bizimki yanında çok ama çok sönük kaldı.

   Şimdi soruyorum bu 1806 kişinin mağdur olmasına sebep olan insanlara (İktidar ve Muhalefet ile üst düzey Bürokratlara)

* Vicdanınız sızlamadı mı?

* Yakınınızın eceli ile vefatına yanarken bu gencecik fidanların yitip gitmesine nasıl bakıyorsunuz?

* Her zaman evrak denetlemesinde başarılı olanlar birde saha denetlemesinde başarılı olabilecek mi?

* Denetimler habersiz ve tarafsız olursa ve denetçiler madden ve manen sıkıştırılmazsa o zaman denetim olmaz mı?

* Herşeyi ile başarılı olan denetimde neden bu kadar basit bir kaza oluyor?

* İşçiyi eğitmenin maliyeti çok mu yüksek?

* Sosyal devlet olacağım diye bu tedbirsiz adamların elinemi bırakacağız bu kadar gariban canları?

* Bakanın çocuğunun mu ölmesi gerekiyor bunların düzeltilmesi için?

* Biz ülke olarak bu acıları çekmek zorunda mıyız?

* Benim dinime göre en kutsal varlık olan İnsan hayatı neden bu kadar ucuz görülemekte? 

* İnsanlar sadece oy için mi değerlendirilmekte, İnsan olarak değerlendirmeye ne zaman başlayacağız?

* Farklı düşünüyor diye düşmanlık mı yapacağız yoksa farklar bizi zenginleştirir diye düşünmeye ne zaman başlayacağız?

* Bilin ki bu halk hala tevekkül ediyorsa Allah'a olan inancındandır. Yoksa siyasetçiler sizin hepinizin inandırıcılığı KALMADI.

Benim halkım basit kazalara kurban edilmemeli Hepinizin vicdanına haykırıyorum Allah Aşkına dur deyin artık bu saçma sapan ölümlere...

 
Toplam blog
: 26
: 157
Kayıt tarihi
: 09.01.14
 
 

Ben, 1971 yılının Kasım ayının 20'sinde Uşak ili Eşme İlçesi Yeleğen Kasabasında doğdum. İlk ve o..