Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '06

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Gidenler ve gidenlerden biri ''Duygu Asena''

Henüz genç kız adayı iken merakla annemden gizlice okuduğum bir dergi vardı.

Cinselliğin tabu sayıldığı, anneyle hele ki babayla hiç bir şeyin konuşulamadığı zamanlardı o zamanlar. O'nun yönettiği dergilerden biriydi ''Kadınca''. Adı gibi ''Kadınca'' bir dergiydi. Dergiyi okumamı sağlayan en önemli şey, O'nun ilk sayfada yazdığı yazılarıydı. Yalın, sohpet edercesine akıcı bir dille yazardı yazılarını.Yayın hayatına devam ettiği müddetçe her ay evimize girdi Kadınca. 70'li yılların sonlarında, kadınlara ben bireyim, ben de varım dedirtecek bir dergiydi.

80'li yıllar Türkiye'de pek çok değişime sebep olurken O, kadınlara seslenmeye devam ediyordu.

Kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olduğunu söylüyordu avaz avaz.O'nun sayesinde kadın, erkek, 7'den 70'e yeni bir akımla tanışıyorduk. İçinde yaşadığı ülkenin insanlarını feminizmle tanıştırıyordu.

Önceleri anlaşılamadı, feminizm sanki erkek düşmanlığıymış gibi gösterildi. O inatla feminizmi, hem sosyal hem aile hayatı içinde eşitlik olarak görmeye devam etti. Aşkın, seksin güzelliğinden birlikte yaşandığında daha da güzel olacağından söz etti yazılarında.

1987 yılında ''Kadının Adı Yok'' dediğinde ortalık karıştı. Kitabı müstehcen bulunup bir yıl sonra yasaklandı. O'nu yasaklar, eleştiriler çok da etkilemedi. Doğru bildiği yolda yürümekten vazgeçmeyen kadınlardandı O. Ardı ardına yeni kitaplarını yayınladı. Her yeni kitapla okurları kendilerini daha çok bulmaya devam ettiler. - okurları diyorum, çünkü bu noktada okurları sadece kadınlar değildi biliyorum.-

Dergicilik hayatına da devam ediyor ve Kadınca'nın yanısıra Onyedi, Bella, Kim, Negatif gibi dergilerle, kurduğu mükemmel ekibiyle bir döneme adını yazdırıyordu.

Duygu Asena, adı gibi duygu dolu, yüreği güzel kadın, 60 yıllık yaşamının her anında kadının sesini duyurmayı başardı. Bu gün özellikle 30'lu ve 40'lı yaşlarını yaşayan kadınlar O'ndan izler taşıyorlar.

Ben de o kadınlardan biriyim. Bu gün ekonomik özgürlüğüme sahip, kendimle barışık, kendime güvenen, aşka inanan bir kadınsam sevgili Duygu Asena'nın bunda katkısı çok büyük.

Ölümünden duyduğum üzüntüyü belki biraz bastırır düşüncesiyle, kendine duyduğum sevgi ve hayranlığı bu yazıyla anlatmak istedim.

Henüz erkendi sevgili Duygu Asena çok erkendi, ama ne demiş şair:

'' Kuşlar toplanmış göçüyorlar

Keşke yalnız bunun için sevseydim seni

Üstü kalsın ölüyorum Tanrım

Bu da oldu işte

Her ölüm erken ölümdür

Biliyorum Tanrım ''

Cemal Süreya

Işıklar içinde yat Duygu Asena

Özlem

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..