Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '17

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Giderim Alışırım Ölmelere Gerek Yok İsyan Etmelere

Giderim Alışırım Ölmelere Gerek Yok İsyan Etmelere
 

Ölüm ölüm dediğiniz nedir ki, yaşamayı göze alabilenler için. Peki ama yaşamak istemeyenler için? Herşeyi yalan, hayatın içini bomboş görenler için? Böyle insanlar var mıdır demeye gerek yok. Çünkü var olduklarını hepimiz biliyoruz ve görüyoruz. Dün bir video izledim. Ötenazi hakkını kullanan bir adamın son anları. Hala kendimde değilim. İnsanlar öleceğini bilir. Fakat farkındalık nedir, bilir miyiz? Hiç sanmıyorum. Ben ölümden hiç korkmuyorum. Yapacaklarımı ve yapmam gerekenleri yapamamak, son noktayı koyamadan gitmekten korkuyorum. Yine de her an ölecek yaşta ve o anda olabileceğimizi bildiğimden son sözüm gibi söylemeye, son yapacağım şey gibi yapmaya, son anım gibi yaşamaya gayret gösteriyorum. Bunda başarılı olmak yada olmamak gibi bir derdim yok. Yaptıklarım tamamen benim seçimim. Oldular, çünkü olması gerekliydi. Öleceğiz, çünkü ölmemiz gerekli. Oyun bu. Kurallar taaaa başından beri aynıydı. Biz koymadık bu kuralı, velakin biz de herkes ve her canlı gibi kuzu kuzu uymak zorundayız. Geldik, gideceğiz vesselam.

Hayatta nasıl mutlu olursunuz diye sorduklarında, tamamen 3 şeye bakarım.

1-Sağlıklı mıyım?
2-Herşey benim kontrolümde mi(işim,gücüm var mı,özgür müyüm)?
3-Sevdiklerime ulaşabiliyor muyum(Yanında olmasına gerek yok,bir telefon kadar da olabilir)?

Evet. En başa sağlık konulmak zorunda. Sağlıklı olmanın verdiği huzuru yaşayın. Sağlıklı olmadığınız zaman çok geç oluyor. En ufak bir uzuv kaybında bile o uzuvun ne denli bir zenginlik olduğunu anlıyorsunuz. O zaman hiç bir şeyin sağlık kadar önemli olmadığını anlıyorsunuz. Bunun için ölmeyi bile düşünürsünüz. Fakat herşeye rağmen yaşayabiliyorsanız ve uzun yıllar yaşayacaksanız, devam edebileceğiniz ölçüde size bu eksiklik sıkıntı olmaz. Fakat öleceğinizi biliyorsanız! Peki o zaman da devam etmek ister misiniz? Bile bile gün sayar mısınız? Acılar içerisinde ölmek için kıvranmak ister misiniz? Bilemiyorum. Her fikire saygılıyım. Aslında her fikire derken, her hayata saygılıyım. Her seçime saygılı olmak durumundayız. Başkalarına zarar vermediği sürece kişi kendi hayatından sorumludur.

İsteyerek yada istemeden bir suça karıştığınız zaman özgürlüğünüzü kaybedersiniz. Bu büyük suçlar olduğu zaman müebbet hapis, ağırlaştırılmış müebbet hapis, şimdi bizde yok ama bir çok yerde idam edilmeyi bekleyerek yaşamak ne kötü bir şey siz düşünün. O zaman ölmeyi bile isteyebilirsiniz. Bir an evvel olmasını belki de...

Dünyada hayatımız ve bedenimiz sadece bizim olsa da bu hayatı yalnız yaşamıyoruz. Ailemiz, anne-babamız yada eşimiz-çocuk yada çocuklarımız var. Kardeşlerimiz, kuzenlerimiz, dostlar ve arkadaşlarımız var. Bizi seven insanlardan bahsediyorum. Bizim yaşamımızı özel kılanlardan. Yaşamak diyorsunuz. Yaşam diyorsunuz. Peki sevmek ve sevilmek olmadan yaşamak mümkün mü? Bilemiyorum. Ruh ve akıl sağlığı problemlerinin geneli kişilerin toplum dışına itilip, yalnızlaşmasından dolayı olduğunu bilmenizi isterim. Sevgisiz ve ilgisiz kalan insanların intihara sürüklendiğini hatırlatmak isterim. Başarılı olmak deyimi kime göre ve neye göre şekillenir? Başarısız olduğunu düşünen, iflas etmiş kişilerin çıkış yolu olarak intihar ettiklerini hatırlatmak isterim. 

Oysa hepimiz öleceğiz. Bunun bizim acelemizle yada isteğimizle olmasının, benim kabullenemediğim bir şey olduğunu dün öğrendim. Bile bile lades. Ne diyordu Niçe ''Evrendeki en büyük ziyan insandır.''
Belki de hepimiz ziyan oluyoruz. Kendi kendimizi tüketiyoruz. Fakat hiç yaşamamış olmayı dilemek kadar kötü durumda olanlar için, üzülmemek elde midir? Hastalığın pençesinde, ölümü bekleyen insanlara üzülmemek elde midir? Ölümü bilerek ve isteyerek bir an önce isteyenlere üzülmemek elde midir? Evet. Bu konu çok negatif ve yıkıcı bir konu. Tamamen gerçek ve hayatın değişmez kuralı. Biz bu konuyu hiç konuşmayalım demekle bu gerçekten maalesef kaçamıyoruz. 

O zaman herşeyin iyisi kötüsü var derken, ölümün de iyisi kötüsü, yaşamın da iyisi kötüsü var diyebiliriz. Herşeyin en iyisi sizlerin olsun. Hayat çok zor. Ölmek bile çok zor. Şartlar çok zor. Bari biz insanlar, çok iyi olalım ve herşeyi kolaylaştırmaya çalışalım ki yaşamaya değer bir çevremiz, dünyamız olsun. 
Bunu bilip, düşünerek davrandığımız ve yaşadığımız zaman inanın herşey çok daha kolay, çok daha güzel olacak. Ben buna inanıyorum.

Sevgiyle kalın.

Can Demircan

 

 
Toplam blog
: 23
: 295
Kayıt tarihi
: 22.12.17
 
 

Şair, şiir heveslisi. Dans ve latin tutkulu. Müziksever, sanatyaşar. Tarihten ders almaya çalışan..