Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '06

 
Kategori
Müzik
 

Gidiyorsun

Gidiyorsun
 

Kimi şarkılar vardır sözleri yoksa yokturlar, kimi şiirler vardır müzikleri yoksa yokturlar.

''Gidiyorsun''u ilk dinlediğimde bu şarkıdaki müziğin ve şiirin Fikret Kızılok'un beynine, gitarına ve diline bir anda geldiğini düşünmüştüm: Müzik şiir içindi, şiir de müzik için. Herbirini ayrı ayrı çok sevdiğim Fikret Kızılok şarkıları içinde, "gidiyorsun" dinlediğimde hüzünler verse de hep özel bir yerde olmuştur.

Gidiyorsun
Beni bana bırakıp
Ayrılığa katlanıp
Gidiyorsun
Sen de benim gibi
Ayrılığa katlanıp

Artık bir derin sızıdır
Bize bizden kalan
İçimizde saklanan
Artık bir ömür boyudur
Seni bana çağıran
Kalbimin kuytusundan

Gece yarıları
Sokak lambaları
Penceremde
Meraklı rüzgar
Okul çocukları,
Pür telaş insanlar
Hiç bir şey
Olmamış gibi

Oysa
İçimden kopan bir sen değilsin
Umutlarım anılarım inançlarım var
Kendime gülümseyen bir halim olsa da
İçin için akan gözyaşlarım var

Fikret Kızılok ''Şarkıları kendim yazdım; düşündüm; besteledim, çaldım ve söyledim. Bir bütünlüğe inandım” diyor. ''Gidiyorsun''u ve diğer şarkılarını ölümsüz yapan inandığı bu bütünlük oldu. O şarkılarına çok değer verdi ve çok önemsedi: ''Hep onu bekledim. Gelse de onu bekledim. O kadın değildi, o para değildi, o ölümsüzlük değildi. O’nu ben de merak ettim, onun için yaşadım, ona koştum ve onu buldum. Ne mi o? Yaşadıkça bulunan O’na tanjant hayatım. ŞARKILARIM” Fikret Kızılok 1946- 2001 yılları arasında yaşadı. Erken göçtü bu dünyadan, şarkılarımız az kaldı.

Fikret Kızılok on yıl önce “gidiyorsun” diye yazmış, bestelemiş ve söylemiş bir gidenin ardından, yüz yıl sonra da dinlenecek gidenlerin ardından. Bu şarkıyı ilk kez dinlediğinizde daha önce duymadığınız için pişmanlığın üzüntüsünü yaşayacaksınız, buna şarkıdaki hüzün de eklenecek.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..