Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '17

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
 

Girdiler Yüksek Olduğundan Çiftçi Zarar Ediyormuş; Sadece Bu Değil Üretimde Bilgi Eksikliği de Var

Çiftçi sadece üretiyor, daha kaliteli ve daha fazla nasıl üretilir bilmiyor; çünkü ülkemizde tarım hala ağırlıklı olarak geleneksel usullerle yapılıyor.

Tarlayı kara saban yerine traktörle sürmek modern tarım yaptığınız anlamına gelmez. Ben köy çocuğuyum, kara düzen tarımı bilirim ama konunun uzmanı değilim. Ancak bu iş için uzman olmanız gerekmiyor, pazarda satılan ürünlere baktığınızda bunu anlıyorsunuz.

Ekim dikim yapılan yerler de pek öyle tarıma hazırlanmıyor. Araçla giderken tarlalara bakıyorum alelade köy tarlası. Tohumu serp ürünü al, yok öyle bir şey. Yok gübre attım, ilaçladım. Toprağın ilacı toprakla uğraşmak.

Yani tezgâhlarda bazı ürünlere bakıyorum da hiç uğraşıp üretmeye çalışmayalım, emeğimize yazık, zaten üç kuruşa satılıyordur, masrafını kurtarmaz. Uygun toprakta iyi tarım yapalım.

İyi arazisi yok, tarım konusunda da pek bilgisi yok (geleneksel konuda demiyorum, modern tarım) valla kır bayır yerlerde uğraşacağına bir tarım işletmesinde çalışsın daha iyi.

Tarım gerçek çiftçilerin işi, köyde yaşasa arazisi olsa bile herkesin çiftçilik yapması şart değil. Hem öyle çiftçilik artık iki evlek tarlayı sür ek olmuyor(kurtarmıyor zaten) araziler birleştirilecek tarım işletmesi olarak tarım yapılacak.

Kerim Korkut tarım sistemi (TABİR=Tarım İşletme Birliği) yazılarımızda yer almaktadır.

Tarım/çiftçilik herkesin yapacağı bir şey değil, uzmanlık gerektirir. Modern tarım tekniklerini bilmek lazım. Elbette tarım girdileri yüksek ama bu olmasa bile çiftçilerimiz yüksek gelir elde edemezler. Bunun için kaliteli bol ve değişik çeşitlerde ürün üretmek gerekir.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..