Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '11

 
Kategori
Danışmanlık
 

Girişimciler için İş Planı – Kitap

Girişimciler için İş Planı – Kitap
 

kapak


Otuz yılı aşkın ulusal, uluslararası ve çokuluslu şirketlerdeki üst yöneticilik deneyimimle birçok iş planı hazırladım, hazırlattım veya hazırlanarak bana verilmiş olanları inceledim ve değerlendirdim. Birçoğundaki eksikleri tamamladım veya tamamlanmasını istemek zorunda kaldım. 

İlk zamanlar iş planları hazırlarken oldukça zorluk çektim, okulda kimse bana bu konu hakkında bilgi vermemişti. Planları oluştururken tek yol göstericim, onları kimler için hazırladığımı bilmek ve bu kişilerin neler isteyebileceğini tahmin etmekti. Zaman içerisinde bu zorlukları sadece kendimin değil, birçok kişinin yaşadığını fark ettim. 

İşletmeciliğin ve yöneticiliğin en önemli kavramlarından biri olan iş planı, işletme okullarında ve MBA’ de ders olarak verilmiyor. 

Evet, iş planı hazırlarken kullandığımız bütün araçlar, “Stratejik Yönetim”, “Yönetim” gibi derslerde işleniyor; ama bunların birbirine bağlanarak nasıl iş planı hazırlanacağı anlatılmıyor. 

Yapılan araştırmalar, Türkiye’deki şirketlerin yaklaşık % 80-85' inin kurulduğu ilk yılda kapandığını, ABD’de ise bu oranın % 70-75 dolaylarında olduğunu gösteriyor ve ABD’de ilk faaliyet yılı içerisinde kapanan şirketlerin % 80' inin iş planının olmadığını vurguluyor. 

Amazon.com.’a baktığımız zaman bu konuda yazılmış birçok kitaba rastlamamıza karşılık, Türkiye’de birkaç makalenin dışında kaynak bulmak da mümkün değil. 

Tüm bunların ışığı altında, 2000'li yılların başlarında emeklilik projem olarak bu konuda bir kitap yazmaya karar vermiştim; ancak Küresel Finansal Kriz, bana hızla tanıdığı boş zaman nedeniyle bu projeyi öne almama neden oldu. 

Her zaman severek ve çok faydalanarak okuduğum Tom Peters’ın ” başlanmayan işin başarılı olamayacağı” ve ” mükemmeliyetçilik en büyük düşmandır” deyişlerinden yola çıkarak bu kitabı yazmaya ve BİTİRMEYE karar verdim. 

Buraya tıklayarak kitabı görebilirsiniz. 

 
Toplam blog
: 165
: 788
Kayıt tarihi
: 27.12.08
 
 

30 yıldır uluslararası yöneticilik ve zaman zaman da akademisyenlik yapmaktayım. ..