Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '14

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Girişimcilği doğru anlamak ve uygulamak 1

Girişimcilği doğru anlamak ve uygulamak 1
 

Girişimcilik kavramı 21nci yüzyılın en çok telaffuz edilen kavramlarının başında gelmektedir ve pek çok kişi tarafından farklı algılanmaktadır. Girişimcilik trendi tüm dünyada hızla büyümektedir. Günümüz çok kutuplu ve risklerin üst seviyede olduğu dünyasında girişimcilik vasıtasıyla bir fikri hayata geçirip başarılı olmak gerçekten meşakkatli ve kutsal bir çabadır.   Devlete göre girişimci, topluma göre girişimci, aileye göre girişimci, kişiye göre girişimci farklı anlam ve değer ifade eder.

Girişimciliğe girişin bilinçli ve kontrollü olması gerekmektedir. Herkes girişimci olabilir yeter ki doğru zamanda doğru düşünceyi eyleme geçirsin. Girişimcilikte çok sağlam bir işletmecilik ve diğer tecrübelerin olmasına gerek yoktur ancak girişimciliğin ve girişimci karakterin  olmazsa olmazları  arzu ve tutkulardır.

Victor HUGO, Zamanı gelmiş fikirden daha güçlü hiçbirşey yoktur demektedir. Çoğumuz geçmişte eyleme dökmeyip keşke dediğimiz pişmanlıklarla devinip durur ve geçmişte yaşarız. Günümüz dünyasında girişimin orjinal olması ve başarıya ulaşması için herşeyden önce :

- Yaratıcı Fikir Üretimi

- Yeni Girişim üretimi  gerekmektedir.

Yaratıcı Fikir Üretimi(İş Firkri) ve İş Planı ayrımı

Girişimcinin iş planı (yol haritası)ndan önce iyi bir iş fikrine ihtiyacı vardır. İş planına kadar katedilmesi gereken oldukça mesafe vardır. İş fikriniz organik salyangoz yetiştiriciliği olabileceği gibi, bir websitesinden henüz var olmayan bir hizmetin sunulması gibi geniş fırsat alanlarında konumlandırılacak bir fikir olabilir. İş fikrinin doğru şekilde analizi, işin başarılı olup olmayacağı yönünde ciddi sinyaller verir. Warren Buffet in yatırımlar için kullandığı ''Asla bir derenin derinliğini iki ayağınla deneme'' sözünden hareketle, iş fikri analizi yaparak tek ayağımızla derenin derinliğini test etmiş oluruz.

Analiz sayesinde girişimcilik fırsatından önde girişimci düşünüş, girişimci görüş ve girişimci davranış entegrasyonu yapılmış olur.

GİRİŞİMCİLİKTE FIRSAT NEDİR?

Fırsatın tanımı:

- Gözde olan bir koşul bağlantısı

- İlerleme yada bir süreç için iyi bir şans  olarak geçmektedir. 

İş fikri analizi açıksından girişimcilik fırsatı yeni bir girişim yaratma potansiyelidir. Potansiyel yaratacak fikir kar amaçlı, kar amaçsız girişim olabileceği gibi  hali hazırda teşkilantanmasını tamamlamış bir şirkette müşterilere ve çalışanlara değer yaratmak üzere ortaya çıkan bir yaratıcı fikirde olabilir. 

Geri dönüp baktığımızda kendi fikirlerini uygulayıp başarıya ulaşmış kişileri gördüğümüzde iç çekerek eğer zamanında bizde kendi fikirlerimiz gerekli adımları atsaydık başarabilirdik diye düşünürüz.

Tabi burada kişinin imkanları, içinde bulundukları koşulları önem taşımakdır. Fikirlerini hayata geçirenlerin çevre, aile, eğitim faktörleri sizle aynı olmayabilir ve dezavantajlı olabilirsiniz. Ancak mazeret üretmek girişimcilikte motivasyon ve arzuyu yok edecektir. Arzular ve tutkular elde olmayan imkanları yaratmak için girişimcinin bünyesinde toplanmış mücevher değerinde duygulardır.

Geçmişi bir tarafa bırakıp ana odaklanarak, içinde bulunduğunuz koşullarla ve bu koşullara meydan okuyarak yada belli bir süre katlanarak yada o koşullardan arınıp farklı bir boyutta düşünüp, hareket edip birkaç yıl sonra elde edeceğiniz başarının rahatını sürdüğünüzü hayal etmeniz geçmişle ve keşkelerle boğuşmaktan sizi alıkoyacaktır.

Fırsat Analizi Aşamaları 3 ayrılır.

(a) Girişimci bir kafa yapısı ve bakış açısı ile düşünerek, girişimci motivasyonu  ve girişimci davranışı sergilemek

(b) Girişimci bakış açısı ile endüstrinin koşullarını , durumunu, makro ekonomik değişim ve dönüşümleri  ve rekabati görmek.

(c) Girişimci değerleri, rekabet, değer yaratma ve fırsat tanımlama yaklaşımları ile hareket etmek.

Girişimciliğin Özü:

Girişimcişiğin özü eksik olan, yapılmayanı yapmak, hayata geçirmek, bir ihtiyacı gidermektir.   Bu yüzden yeni, eksik, yapılmayan yada fark edilmemiş fırsatları fark edecek bir takım analiz araçlarına ihtiyaç vardır. Girişimcilere ilham verebilmekde çok önemlidir. Özün sağlam olması başarılı iş planlarının kurgulanmasına yarar.  İş planından önce ise İş Modelinin kurulmasına yarar.

İş Modeli:

İş Modeli, iş planından önce tasarlanması gereken ana bileşenlerden birisidir.  Yeni iş fikri formulüze edildikten sonra iş modeli de şekillenmeye başlar. Bir ürün veya hizmetin nasıl sunulacağına yönelik bir modelinizin olması mutlaka gerekmektedir ancak ürün veya hizmetiniz olmadan iş modeli ve müşteri tespiti başlamaz. Fırsat analizi ile ürün veya hizmet tespit edildikten sonra iş modeli şekillenir.

 

Sürecek

   

 
Toplam blog
: 77
: 707
Kayıt tarihi
: 03.07.08
 
 

37 yaşındayım, yüksek lisans mezunuyum. ve girişimciyim. İngilizcem iyi sayılır. Gıda ve perakend..