Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '14

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Girişimciliği doğru anlamak ve uygulamak 2: Girişimsel düşünce

Girişimciliği doğru anlamak ve uygulamak 2: Girişimsel düşünce
 

girişim, iş planı, iş modeli, fırsat, innovasyon


Girişimciliğe girişte girişimciliği doğru anlamak, girişimcilikte nasıl davranılması gerektiğini bilmeyi gerekirlidir. Her girişimsel düşünce oluşumu için,

Girişimsel zihin yapısı

Girişimsel motivasyon

Girişimsel davranış

olması gerekmektedir.   

Girişimci düşünceyi derinlemesine keşfetmek ve fırsat tanımlamasını yapmak istiyorsak girişimsel  fırsatlar ve stratejik karar vermeyide bilmemiz gerekir. Girişimsel fırsatları pekçok akademisyen yada iş dünyasından kişiler farklı şekilde tanımlamıştır.

Bunlar,

Casson (1982):  Girişimsel fırsatlar öyle durumlardır ki,  yeni mallar, hizmetler , hammaddeler iel organizasyon yöntemleri sunulup  ilgili mal ve hizmetler üretim  maliyetlerinden daha yüksek bir fiyata satılabilir.  
 
Drucker (1985):  Drucker girişimsel fırsatları 3 e ayırmıştır.
1. Yeni teknolojiler oluşturulurken ve buluşlar yapılırken yaratılan yeni verilerle ve bilgi ile oluşan girişim fırsatı.(Nano teknolojiden hareketle nano teknolojili kumaş imalatı)
2.  Asimetrik bilgiden dolayı meydana gelen zamana ve coğrafyaya karşı meydana gelen pazar yetersizliklerinin patlaması (Afrikada güneş enerjisi üreten ürün ihtiyacı gibi)
3. Politik, mevzuatsal, demoğrafik değişikliklerle meydana gelen Kaynakların alternatif kullanımındaki göreceli maliyetinde kayma 
 
3 tanımlamada girişimsel fırsatlar genel iş fırsatlarından farklılık gösterir.  Girişimsel fırsatlar  genel iş fırsatlarının tersine kesin olmayan ve dinamik pazarla yeni ilişkiler ve etkileşimlerin keşfini gerekli kılar.
 
Bireylerin farklı düşünceleri girişimciliğin daha çok ön plana çıkmasını sağlar. Bazı kimseler fırsatı görüp hareket ederken, bazıları ise gerek ilgilerinin olmayışı gerek şüphe gibi duygulardan ötürü fırsattan uzak dururlar. 
(Hayek, 1945; Kirzner, 1973). 
 
 
Stratejik Karar Alma 
Stratejik karar alma bir zihinsel süreçtir yani bir düşünsel faaliyettir. Bireysel karar alma ve istenen kesin sonucu getirecek olanı seçme aktivitesidir
 
Stratejik kararlar ile  karalarlar zamanında önemlidir ve kullanılan kaynakların  çıktıları ve sonuçları birbiri ile ilgilidir. 
 
Her durumda hepimiz bir seçimi sahibiz. Hiçbirşey yapmamakta bir seçimdir.  Eğer beklenen çıktılar daha iyi tahmin edilebilirse, bilgilendirilmiş seçimler  daha kolay olmaktadır. 
 
Karar Alma Şeklinizin farkına nasıl varırısınız? 
 
Karar alma şeklinizi ölçen pekçok test bulabilirsiniz.  Testlerin özü genelde sizin nedensel, mantıksal ve rasyonel mi?  Analitik mi değil mi? Yoksa içgüdüsel, duygusal süreçlerden geçerek mi karar aldığınızı ayırmaya yarar.  Teste gerek duymadanda kendinizi tanıyorsanız   karar alırken mantıksal mı? duygusal mı olduğunuzu kolaylıkla ayırt edebilirsiniz.
 
Günümüz dinamik ve risklerle dolu dünyasında girişimciden beklenen eksik bilgilerle  doğru, üst düzey ve zamanında karar almak ve aldıkları kararı uygulamaya geçirmektir. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 77
: 707
Kayıt tarihi
: 03.07.08
 
 

37 yaşındayım, yüksek lisans mezunuyum. ve girişimciyim. İngilizcem iyi sayılır. Gıda ve perakend..