Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '15

 
Kategori
Anılar
 

Gitmediğin yer, senin değildir.

Gitmediğin yer, senin değildir.
 

Bartın, dört tarafı sularla çevrili: "Suların ilahı" bir şehir.


 

 

 

 

Evet,  evet…Aynen başlıktaki  gibi: “ Gitmediğin yer, senin değildir” Bu sözü biraz açarsak, hiç keşfetmediğin yeri ilk defa gidiyor ve keşfediyorsan, artık o keşfin tadını çıkarmalısın. O yer sana aittir.  Fakaaaat: Hiç gitmediğin yer de senin değildir, müsaadenle. Hem nasıl senin olabilir ? Öyle değil mi?

Çocukluk yıllarımın Bartın’ından bahsediyorum. Hani o hiç tüketemediğim, çoğaldıkça çoğalan çocukluğuma dönüş özlemi olan o yerdeyseniz, bütün anılar bir bir gözünüzün önüne geliverir. Kurtulamazsınız.

Velhasıl, çocukluğum daima cebimde dolaşırım ben. Onu hep taşırım, her yere götürürüm.. Hele hele Bartın’a gitmişsem, orada kendimi bile tanıyamam. Birden çocuklaşıveririm. Ben bile tutamam kendimi.

İster inanın, ister inanmayın. Ben hala daha çocukluğumda bindiğim söğüt dalından yapılma atımı arıyorum. Amaaaa. Sıkı durun. Tam 60 yıl sonra, atımı bağladığım çiviyi buldum. Ben çakmıştım, atımın ipini oraya dolardım.  Kiralık evimizin  yan duvarına çakmıştım. Paslanmış  ve eğrilmiş olarak onu bulmayayım mı?  Birden gözlerim yaşardı. Bir hoş oldum. O sevimli atımı aradım. İçimden geçirdim acaba nerelerdedir diye. İnanmadınız değil mi? Valla ne diyeyim. İnanılacak gibi değil, Haklısınız, haklısınız…

Bir nezaket ziyareti yapayım dedim  Bartın’ın yeni Emniyet Müdürüne. İsmi İsa Aydoğdu. Şırnak’tan gelmiş. Ciddi bir yüzü var. Ama kendisine göre  yüzüm asık değildir dedi. Ama, babam dahil, bizim birader ve yeğenim, de emniyet müdürü idiler. Yüzleri hep asıktı. Birader Muhsin Cellek   “ Eee, n’apalım, öyle durmağa mecburuz” demişti sorduğumda. İsa Beyi, vazife şuuru yüksek ve duygulu gördüm.

Konuşuyorduk. Babamın resmi, sizin  binanın alt salonunda asılı dedim. İlgilendi. Görmek istedi. Çok ince nezaketi var.. Birlikte indik ve resimleri kucaklayarak birlikte poz vermemi istedi. Bu sefer de ben duygulandım.

Babamın Bartın’a ikinci tayin oluşuydu. İkincisinde terfi etmişti.  Kendisi İstiklal Madalyası sahibi ama, KUT savaşçısı. Milli kurtuluş için  Sakarya’dan itibaren harbe katılmış. Bartın’da 8 yıl aralıklı Emniyet  Amiri olarak görev yaptı.

Bartınlıları çok severdi. O şimdi, Bartınlıları ve Emniyetin himayesi altında, Müdürlük binasının duvarlarında resimleri asılı. Ne mutlu bir olay. Babam, sevdiklerinin arasında yaşıyor. Müdürle birlikteki resim için, teşekkür ederim. Nezaket gösterdi.

Oradan, yaşadığım mahalle olan Asma Mahallesine geçtim. Evimizin yanı başındaki Zonguldak Valisi Halit Aksoy’un 1944 yılında yaptırdığı çeşmeyi görünce, içim sızladı. Yer yer  mermeri çatlamış, mahvolmuş. Bartınlı kızlar, bu çeşme başında, sevgililerine randevu verirlerdi. Sık sık kavgalar da ederlerdi. Su sırasından mı, etraflarda dolaşan sevgililer yüzünden mi, bilinemezdi.

Başkan Akın’dan rica ediyorum. Şu çeşmeyi ıslah için, bir el atıverse diyorum. Buradan bol bol dua ederim kendisine. Bu çeşme, Bartın’ın simgesidir aynı zamanda.

Oradan karşıki komşularımıza geçtim. Harun Alemdar’lara. Çocukluğumuzu ağabeylerindendi. Eşi Sevim  Alemdar,  diğer komşumuz Aysel Oktay Halulu’larla eskileri yad ettik. Hep “Di’li geçmiş zamanı kullandık. Rahmetli  Pertev Halulu da ağabeylerimizdendi. Futbol maçında pas isterken, “ Lütfen” derdi. Şimdi böyle insan kalmadı.

Halulu’ların muhteşem evleri var. Eski Rum evlerinden. Ev çok bakımlı. Çiçeklerin arasına gömülmüş.

Bir mazi ki, anıldıkça, deşeledikçe, eskinin kıvrımları arasında, zaman tünelinde kayboluyorsunuz. Ve “gitmediğin yer, senin değildir”  diye de tekrarlıyoruz.

 

Bir polis çocuğu olmamdan dolayı, ziyaret ettiğiniz ilin emniyet müdürü ile tanışmak,  bir nezaket ziyaretınde bulunmak, bilindiği gibi an'anelerimiz arasındadır. Resimde ben ve Bartın Emniyet Müdürümüz İsa Aydoğdu görülüyor. Elinde tuttuğu  çerçevedeki , orada uzun yıllar  vazife yapmış olan babam. Yani İsa Beyin meslekdaşı. Bu resim, Müdürlük binasının ilk katındaki duvarları süslüyor.

AYSEL OKTAY HALULU'LAR, BARTININ KÖKLÜ AİLELERİNDEN. KENDİSİ AYNI ZAMANDA AVCI. TÜFEKLERİN HEPSİ MÜSAADELİ

71 YILDAN BERİ BU ÇEŞME KESİNTİSİZ AKAR. BARTININ SEMBOLÜDÜR BU ÇEŞME. BAŞKAN AKININ BU PEJMÜRDELİĞİ GÖRMESİ VE İHYA ETMESİ DİLEĞİ İLE. SUNULUR.

HALULU LARIN EVİ. ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ AYNI GÜZELLİKTE VE SAHİPLERİYLE BİRLİKTE AYAKTA BU GÜN. NE MUTLU

AZ ÖTELERİNDE YİNE KÖKLÜ BİR AİLE ALEMDARLAR. TOPLUCA BİR ARAYA GELDİK.

ALEMDARLARIN EVİNİN KARŞISINDA GÖRÜLEN SARI İKİ KATLI BİNA,  ESKİ KİRALIK EVİMİZ.

BARTIN EMNİYET MÜDÜRÜNÜN ELİNDE TUTTUĞU RESİM, BABAM TAHSİN CELLEK' E Ait... O, BİR  "KUT" SAVAÇCISI VE İSTİKLAL MADALYA SAHİBİ. UZUN YILLAR  BARTINDA EMNİYETE HZMET ETTİ. IRAKTAKİ KUT'UL AMARE' DE İNGİLİZLERE KARŞI SAVAŞMIŞ.

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..