Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

DİYETİSYEN YASEMİN GÜN

http://blog.milliyet.com.tr/yasemingun

18 Ekim '18

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
51
 

Gitmeyen Kilolar

Gitmeyen Kilolar
 

Gitmeyen Son 5 Kilo


Neden Son 3-5 Kiloyu Veremiyorum?

Son 3-5 kilo neden gitmiyor? Uzun zamandır diyet yapıyorsun ne kilolar verdin aslında. Sağlıklı bir bedene sahip olmak için her şeyi yaptın. Belki de şu ana kadar çok güzel kilolar verdin,  ya da hiçbir zaman çok kilolu olmadın, vermek istediğin sadece 2-3 kilon var. İnsanlar hızla zayıflamaya devam ediyor ama sen ne yaptıysan son 3-5 kilodan hiçbir zaman kurtulamadın.

Bir çoğumuz ne yazık ki hayatımızın bir dönemin de böyle bir paradoksun içerisin de bulmuşuzdur kendimizi. Bunun akabinde inanç kırıcı, motivasyon kırıcı  bizi vazgeçmeye iten zihin oyunları başlar.”Benim metabolizmam yavaş çalışıyor zaten”, “Su bile içsem bana yarıyor”, “Kötü bir genetiğe sahibim”  v.b.gibi.

O son 3-5 kilo dan kurtulup hedeflediğin kilo da olmak için şunlara dikkat etmelisin…

Motivasyon ve uyum: Zaman içerisin de ideal kiloya yaklaştıkça, vucüdun kilo vermesi yavaşladıkça motivasyonun bozulabilir. Başlangıçtaki motivasyonla devam etmelisin.

Hedeflediğiniz kilo sizin ideal kilonuz olduğundan emin olun: Kilo vermek konusunda realist hedefler koymak her zaman için daha etkin olacaktır. Planlarınızı uzun vadeli olarak yapın, küçük kaçamaklarla asla diyetinize son vermeyin.

Stres: Hayatınızdan stresi olabildiğince uzaklaştırın. Stres kilo vermenizi olumsuz yönde etkileyecektir.

Hergün tartılmak :Tartılmak için belirli bir zamanınız olsun. Hafta da bir gün tartılmak en ideal olanıdır. Hergün tartılmak sizi fazlasıyla strese sokacaktır.

Su içmek: Hergün 2-2,5 lt su tüketmek kilo vermenizi kolaylaştıracaktır.

Not tutmak: Mutlaka ne yedip içtiğinizi not edin. Böylelikle farkındalığınız artacak, kilo vermeniz kolaylaşacaktır.

Değişiklik yapmak: Uzun süre aynı diyet programını uygulamanız halinde vücudunuz buna alışacak kilo vermeniz duracaktır. Vücudunuzu şaşırtın. Değişiklik yapın, yemeklerinizi çeşitlendirin.

Tuz yerine baharat: Yemeklerinizi tatlandırmak için tuz yerine baharat kullanın. Baharatlar tuz ihtiyacınızı karşılayıp yemeğinizi tatlandırırken,aynı zaman da metabolizmanızıda hızlandırcaktır. 

Enerji dengeniz: Kilo verdikçe ihtiyaç duyduğunuz kalori azalacaktır. Bu yüzden başlangıçtaki listeyi uygulamak size kilo verdirmeyecektir. Daha az kalori alımını sağlamak gerekir, bunun için de salata tüketimini arttırıp porsiyonlarımızı azaltın.

İnanmak :Bizler her ne olursa olsun, neye inanırsak onu yaşarız. Bir işi ister başabileceğine inan, ister başaramayacağına inan. Sonuçta neye inanırsan o olacaktır.

HEPİNİZE SAĞLIKLI GÜNLER DİLİYORUM…

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Toplam blog
: 9
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 86
Kayıt tarihi
: 03.10.18
 
 

Haliç Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümünden mezun oldum. Mesleğimle ilgili bir çok kurumda ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster