Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gittin ama...

Gitti……

Balkonda iki sandalye kaldı sohbetlerimize eşlik eden; onları içeriye aldım…..

Aslında gitmedin otogardan beni yolladın; sanırım ben gibi veda sahnelerini sevmediğinden……

Eve geldim; bir ilacın kalmış komodinin üstünde; elime aldım kafamı salladım gülümsedim…

Sonra aradın otobüse binmeden ve gittin……

Gitmeden önce akşam yemeği yedik seninle 7 MEHMET ‘ de……

Beğendin çok; garsonlarını, yemeklerini, klasik tavrını……

Ben gibisin, seviyorsun aristokrasiyi……

İçine dert olmuştu acele ile seni getirttiğim işyerime eli boş gelmek; gitmeden önce aldığın tatlı kutusunu bana teslim ettin……

Gittin ev bomboş kaldı; ben sahipsiz……

Uzun yıllar sonra babacığım; önce annem geldi bir iki kez köklerimi hissettim; sonra da sen geldin köklerime indim; belledim……

Sizden öğrendim ki ben gitmeden benim için saydığın güzel özellikleri;

Dürüst olmayı, namusumla ekmek kazanmayı, doğru bildiğime sarılmayı……

Sizden öğrendim ki ben onuru; insanları sevmeyi; tanımadıklarıma bile bazen günaydın demeyi……

Sizden öğrendim ANADOLU’ mun örf adetlerini; ama dünyaya da alaka duymayı…

Kulaklarım sizden duydu, manilerimi, türkülerimi, hoyratlarımı, şarkılarımı…

Sizden öğrendim eğilip bükülmeden durmayı……

Bugün bana dualar ettiren mesleğimi kim sağladı bana anam, babam ?

Kızınız kazandığı MAARİF KOLEJİ öğrencisi olsun diye yaptığınız fedakarlıklar;

Kitap okuduğum için övündüğünüz akşamlar…..

Doktor olmak için ülkenin dört bir yanındaki Tıp Fakültelerini yazmak istediğimi duyunca üzülüp; tedirgin oldun önce… Ama sonra çok arzuladığımı öğrenince destek verdin…..

Yıllar geçti sonra büyüdüm evlendim; anne oldum…

Hatalarım oldu elbet hayatta; size karşı da yanlışlarım pişmanlık duyduğum…

Ama hep bildim arkamda olduğunuzu yanımda durduğunuzu…

Hayata kızıp size isyan ettim; kırıldım döküldüm defalarca; kendimi paramparça hissettim; darma duman……

Şaşırdı herkes Zümrüd ü Anka misali küllerimden gelişime……

Hep sizdendi işte…… ANAM BABAM……

O kırık yıllardan sonra nasıl mutluyum size yeni beni tanıttığıma…

Beni olduğum gibi bağrınıza basışınıza…

BUGÜN YAŞLANMAYA AZ KALA; SAÇLARIMDA KIRLARLA; dönüp baktığımda birleşmiş parçalarıma; en güzeli sizden gelenler; öğrettikleriniz…..

SİZLER BU ÜLKEYE BİR ÖRNEK YETİŞTİRDİNİZ; KÜÇÜK BİR İLÇEDEN DOKTOR BİR KIZ ANAM BABAM; SİZ SİZ GİBİ OLMASAYDINIZ; BEN BUGÜN BU YONCA AYAS DEĞİL; SİZE BİLE SIRASINDA DİK DURABİLEN BU YONCA AYAS DEĞİL.

İSİMSİZ BİR KARDELEN İDİM NİCELERİ GİBİ.

SİZ BU ÜLKEYE EĞİTİMİN GÜCÜNÜ İSPATLADINIZ.

ÖPÜLMEYE LAYIK MÜBAREK ELLERİNİZ……

 
Toplam blog
: 106
: 680
Kayıt tarihi
: 17.07.07
 
 

Güneydoğu Anadolu bölgesinin Siverek  ilçesinden çıktım; üstüne Maarif Kolej eğitimi aldım ve tıp..