Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Gizemli Meyve

Gizemli Meyve
 

işte hünnap


Son günlerin en popüler meyvesi Hünnap şüphesiz. Hinnap , Ünnap , Çiğde gibi çeşitli adlarla da anılan, reyonlarda şifalı etiketlerle tanıtılan bu meyve henüz gizemini koruyor.
Görünüşü iğdeye, tadı elmaya benzeyen bu küçük meyveler sert çekirdekli ve zeytin büyüklüğünde. Ağacının aşılanması sonucu yumurta büyüklüğüne ulaşan bir çeşidi de var. Küçük olanları çerez gibi yemek daha keyifli. Kilosu 6 – 10 ytl arası değişen fiyatlarla satılıyor.
Ekim Kasım aylarında var olup, gelecek yıla kadar taze meyve olarak tüketilemiyor.Ancak kısa ömürlü bu meyveyi zamanını kaçırdıktan sonra da kurutulmuş olarak bulabilmek mümkün.

Araştırma sonucu edindiğim bilgilerden derleme :

Kuzey Afrika ve Suriye’den Hindistan’a ve Çin’e yayıldığı düşünülüyor.Asıl vatanı Suriye.Ülkemizde Marmara, Bati ve Güney Anadolu’da yetiştirilmekte.

Bilinen Bileşimi : Şeker, nitrat, tartrat, pektin, müsilaj, C vitamini, tanen.

Kullanıldığı Yerler : Taze meyve şeklinde yenilebileceği gibi, güneşte kurutulan olgun meyveler çerez olarak çay ile tüketilebilir. Ayrıca kaynatılıp içilmekte ve reçeli de yapılmaktadır. Bitkisel ilaç olarak kullanılmaktadır.


Yararları : Kalp ve Damar hastalıkları, kolesterol problemi ve şeker hastalığına iyi gelir. Ayrıca ishal, yara, ülser gibi hastalıkların tedavisinde etkili olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda diş minelerini güçlendirici ve dişleri beyazlatıcı etkisi de vardır.

Hünnap ya da Hinnap bir görünüp bir kayboluyor. Yani şimdi tam zamanı. Sevenler almalı, bilmeyenler tatmalı.

Afiyet olsun.

kaynak:tarimsalpazarlama


 
Toplam blog
: 60
: 1208
Kayıt tarihi
: 11.06.07
 
 

Memnun oldum... Ben de Didem :) İstanbul'da yaşıyorum. İstanbul'da yaşamayı seviyorum. Yoğun yaşam t..