Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
43
 

Gizli Şeker Gerçekten Gizli mi?

Gizli Şeker Gerçekten Gizli mi?
 

Kontrole gittiğiniz doktorunuz size gizli şekerinizin olduğunu söyledi ve aynı anda bir sürü soru işareti oluştu kafanızda;

''Ben şimdi şeker hastası mıyım?'' 

''Gizli şeker de ne demek?''

''Gerçekten de gizli mi?''

''Gizli şekerim var nasıl beslenmeliyim?''

İlk önce bütün endişelerinizi, korkularınızı bir kenara bırakın ve sakin bir şekilde soru işaretlerini gidermeye başlayalım.

Gizli şeker tıp literatüründe prediyabet olarak geçmektedir. Yani en açık anlamıyla diyabet olmadan önceki dönem anlamına gelir. Eğer bu durum için önlem almazsanız diyabet hastası olacağınızı haber vermektedir.

Açlık kan şekeriniz 100 ile 125 mg/dl arasında ise sizde gizli şeker var denilebilir. Böyle bi durumla karşı karşıyaysanız muhakkak bir endokrinoloji doktoruna başvurmanız gerekmektedir.

Tabi sizin de bu durumdan şüphelenmenizi neden olabilecek vücudunuzun size verdiği alarmlar vardır. Gün içerisindeki şeker düşmeleri, son zamanlarda aşırı kilo alma veya zayıflama, gündüzleri uyuklama hali, ani sinirlenme ve öfkelenmeler, devamlı tatlı yeme isteği ve gece terlemeleri bu alarmlardan birkaçıdır.

Gördüğünüz gibi ortada gizli olan hiçbir şey yok. Belirtileri bile apaçık.

Var olan gizli şekerinizin diyabet hastalığına çevirmesini önleyebilirsiniz! Hadi bu önlemlere biraz göz atalım.Öncelikle şişman iseniz kilo vermeye başlayarak, fiziksel aktivitenizi arttırarak ve sağlıklı beslenerek diyabet riskini ortadan kaldırabilirsiniz. 

İşlenmiş ve paketli gıdalarla beslenmeyi bırakın. Diyetinizde lif oranı yüksek, tok kalmanızı sağlayan koyu yeşil yapraklı sebzeleri, salataları, kurubaklagilleri eksik etmeyin. Beyaz ekmek ve beyaz undan yapılan gıdalardan uzak durun. Öğünlerinizde tam buğday veya çavdar ekmeği tercih edin. Tatlı krizlerinizde şekerli yiyeceklerden uzak durup aşırıya kaçmamak şartıyla bu krizlerinizi meyvelerle yatıştırmaya çalışın. Pirinç yerine bulgurdan yapılan yiyecekleri tüketin. Yağsız peynir ve yağsız süt ürünlerini tercih edin. Ceviz, fındık gibi kuruyemişlerinizi öğün aralarınızda tüketebilirsiniz. Az ve sık sık beslenmeye özen gösterin.

Gününüzü yürüyüş yapmadan sonlandırmayın. Gün içerisinde 15-20 dakikalık orta tempolu yürüyüşler yapın. Boyunuza uygun kiloda olmanız gerektiğini ve şişmansanız kilo vermeniz gerektiğini unutmayın.

Sağlıklı bir yaşam tarzı benimseyerek gizli şeker durumunu tolere edebilir ve kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 195
Kayıt tarihi
: 26.08.17
 
 

Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümü 2017 ve aynı yıl Marmara Üniver..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster