Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '11

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
2255
 

Göbeğini eritmek isteyenler...

Göbeğini eritmek isteyenler...
 

internetten alıntıdır.


Merhabalar blogdaşlarım... 

Sağlıklı yaşamın olmazsa olmazlarından, egzersiz yazısı ile karşınızdayım. 

Bayanlarda da, erkeklerde de çok sık karşılaştığımız sorunlu bölge olan abdominal bölge, yani karın bölgesi egzersizini sizlere elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. 

Abdominal bölgeyi, pilateste iki gruba ayırıyoruz. Üst karın ve alt karın olmak üzere... 

Üst karın; göğüs kafesimizin hemen altında, mide şişkinliği olarak da tabir ettiğimiz bölgedir. 

Üst karın kaslarımızı çalıştırmak için; yayınladığım resimdeki gibi, yere sırtüstü uzanmalıyız. Eller yanda paralel, dizler bükük şekilde olmalıdır. 

Pilateste, "naturel pozisyon" dediğimiz bu pozisyonu aldıktan sonra, tıpkı resimde görüldüğü gibi, ellerimizi başımızın altında birleştirip, kollar son derece yanlara açık vaziyette, sadece karın gücümüzle yarıya kadar kalkmalıyız. 

Bu hareketi yaparken uygulayacağımız nefes taktiği ise; yarıya kadar kalkmadan önce derin nefes alıp, kalkarken kuvvetlice nefes vermektir. 

Harekete yeni başlayanlar; 10 tekrar ile başlayıp, kaslar güçlendikçe kademeli olarak artırarak, harekete devam etmelidirler. 

Bu hareket zamanla kolay bir şeklide yapılır hale geldiğinde ise; bacaklar bükülü halde yerden hafifçe kaldırılmalı, parmak uçları tam karşıya bakacak şekilde, aynı egzersiz hareketine devam edilmelidir. 

Bu ikinci aşama; hem denge hem de güç gerektirdiği için bir kademe daha zor olacaktır. Dolayısıyla, üst karın kasımızı daha aktif hale getirecektir. 

Bu hareketi yaparken, özellikle boynumuzu zorlamamaya özen göstermeliyiz. Eğer boynumuzda herhangi bir ağrı hissedersek, hareketi yapmayı derhal kesmeliyiz. Çünkü hareketin amacı; boyun kaslarını değil, karınkaslarını çalıştırmaktır. Bu durum, pilates egzersizlerinde en çok hata yapılan durumdur malesef ki... 

Üst karın kası hareketini, 1 gün ara vererek, haftanın 3 günü yaparsanız, ciddi derecede olumlu etkilerini göreceksiniz. 

Bir sonraki yazımda da, alt karın kası, yani göbek bölgesini çalıştırmayı anlatacağım. 

Sade ve yalın bir dille, elimden geldiği kadar ilk pilates egzersizimi sizlere anlatmaya çalıştım. Umarım faydalı olabilirim. 

Pilates hareketleri, her yaşa ve her vücut tipine hitap ediyor. Lütfen yazılarımı takip edin...10 seansta ne kadar değiştiğinize siz bile şaşıracaksınız... 

Bu konuyla ilgili sorularınızı ve eleştirilerinizi bekliyorum...Hepinize sağlıklı günler diliyorum... 

SEVİLAY 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu hareketler gerçekten bir çok kişinin işine yarayacaktır,,,,,bende yapıyorum ancak sayılarını az yapıyorum çünkü boyun bölgesine dikkat etmem gerekiyor,,,,,fotolarla anlatım olsaydı süpper bir yazı olurdu,,,sağ ol,,,,Sevgiler,,,,

Alyoşa-Sevmek Güzeldir. 
 25.01.2011 23:19
Cevap :
Evet halacım, haklısın...Fotolarla anlatabilmek için, bu kadar uzun süre bekledim zaten ama ne çare ki; olmuyor...Sana anlatmıştım nedenini...En basit ve en yalın şekilde, herkesin anlayabileceğini umarak anlatmaya çalıştım...İnşallah bu yazılarımla spor salonlarına gidemeyen insanları spor yapmaya teşvik ederim...Sevgiyle kal canım halam...  27.01.2011 11:53
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 71
Toplam yorum
: 333
Toplam mesaj
: 35
Ort. okunma sayısı
: 1900
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster