Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Göç Zamanı yazarı Derya Balcı ile röportaj

Göç Zamanı yazarı Derya Balcı ile röportaj
 

GÖÇ ZAMANI GELDİ, YA SONRA?


Baki Evkaralı (Bakican) : Merhaba sevgili Derya Hanım. Öncelikle seni okurlarımıza tanıtmak isterim, kısaca bahseder misin bize?

Derya BALCI : Merhaba. 1976 yılında Aydın’ın Buharkent ilçesinde dünyaya gelmişim. Aydınlıyım ve memleketimi çok seviyorum. İlk, aorta ve lise öğrenim hayatımı Buharkent’te tamamladım. 1993 yılında üniversite sınavını kazanarak Konya’ya gittim. Selçuk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdim. 1998 yılında öğretmenlikte ilk görev yerim olan Kocaeli’nin Gölcük ilçesinde yaşamaya başladım. 17 Ağustos 1999 Gölcük depremi benim de hayatımın depremi oldu. O tarihten sonra bir yaprak misali ülkemin değişik yerlerinde yaşamaya devam ediyorum. Şu an Balıkesir’in Erdek ilçesinde edebiyat öğretmenliği yapıyorum. Evliyim ve iki oğlum var. Yazmayı ve okumayı çok seviyorum. Öğrencilerimle edebiyat üzerine çalışmalar yapmayı seviyorum. Elimden geldiğince kitap okumaya çalışırım. Ama ülkemizde kadın olmak zordur. Hayat kadınlarımızın omuzlarına daha fazla yüklenmiş diye düşünüyorum.

Baki Evkaralı (Bakican) : Peki, kitabı yazım sürecinde neler yaşadın, yazarken neler hissettin?

Derya BALCI : Yazmaya bir gün kitabım basılır, yayımlanır diye başlamadım. İçimden gelenleri yazıyordum. Şiir yazmakla başladım. İlk şiirimi evlilik yıldönümünde eşime hediye etmiştim. Sonraları devam etti. Eşim yurt dışına gitmek zorunda kaldı. Hasretlik, özlem şiirlerimin teması oldu böylece. Sonra öykü-şiir karışımı yazılarım ortaya çıktı. Ben buna “öyküdeki şiir-şiirdeki öykü” diyorum. Göç Zamanı – Ya Sonra? Adlı kitabımda böyle bir yazım da var. Sonraları yazdığım bu öyküleri değişik öykü yarışmalarına göndermeye kara verdim. Fakat bir derece elde edemedim. Edebiyat öğretmeni arkadaşım Burçin ÇANKAYA ile yazma çalışmaları yaptık. Bu arada arkadaşım da roman yayınlama aşamasında. Kocaeli kitap fuarında yayıncımla tanışmıştım. Aydın Bey’e dosyamı gönderdim. Sağolsun kendisi ilgilendi. Evet yayınlanmaya hazır, isterseniz kitap olarak bastırabilirsiniz. Hatta bizimle de çalışabilirsiniz” dedi. Ben de eşimin de onayı ve desteğiyle kitabımı yayınlamaya karar verdim. Çok heyecanlıydım. Ve çok mutlu olmuştum. Yazmak insana mutluluk veriyor. En azından benim için öyle. Önceleri yazılarımı başkalarıyla paylaşmak istemedim. Belki de bu yüzden –kıskançlık- kitap haline getirmemiştim. Ama şimdi çok memnunum. Bu dünyada ben de bir şeyler yapmış olacağım. Öğrencilerime, aileme, okuyucularıma bir miras bırakabileceğim. Yazmak beni mutlu ediyor. Yazmazsam bir şeyler eksik kalıyır hayatımda.

Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabı basım sürecinde çektiğin sıkıntıların oldu mu?

Derya BALCI : Kitabımın basım sürecinde çok fazla  bir sıkıntı yaşamadım. Sadece yayıncımla yüz yüze görüşememek sıkıntı oldu. Görüşmek, eksiklikler üzerinde konuşmak daha verimli olabilirdi. Kısa sürede gelişti zaten her şey. Ağustos ayında ben dosyamı gönderdim. Ekim ayında kitabım yayımlanmıştı.

Baki Evkaralı (Bakican) : Yayınevinden ve reklam faaliyetlerinden memnun musun?

Derya BALCI : Evet memnunum. Bundan sonrası daha da güzel olacak. İnanıyorum. İlk olarak kasım ayında İstanbul TÜYAP Kitap Fuarında imza günü düzenlenecek. Sonra yıl içinde kitap fuarlarında okuyucularımla beraber olma şansım olacak. Teşekkür ediyorum buradan kendilerine.

Baki Evkaralı (Bakican) : Sevgili Derya Hanım nerelerde yazıyorsun? Sana ilham veren özel yerler var mı?

Derya BALCI :  Yazmak için neden yoktur diye düşünüyorum. İstemek lazım. İnsanın içinden gelmesi gerek. Yazdığım özel yerler yok. Her yer benim için özel. Evimde kahvemi yapar, müziğimi açar, bilgisayarımın başına oturur yazarım. Çay bahçesinde denizi seyrederken yazarım. Sınıfta öğrencilerim test çözerken yazarım. Yer önemli değil yani. Ama duyguyu yakalamam lazım. Benim için duygular ve hisler önemlidir. Kurgu sonradan geliyor.

Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabından bahseder misin bize derinlemesine felsefesi nedir? Ne anlatmak için çabaladın?

Derya BALCI : Kitabım kısa kısa öykülerden oluşuyor. Şiirin içindeki öykü-öykünün içindeki şiir tarzında yazılarım var. Duyuşun ön planda olduğunu düşünüyorum bu kitapta. Hasretlik, özlem, sevgi var. Göç Zamanı’nda kavuşamam var, ayrılık var. Köyüm’de memleket özlemi var. Aşk var. İlahi aşk var. Yunus’un felsefesi. Terk edilişin verdiği acı var. Ya Sonra ?’da sorgulama var hayatı. Hayatın anlamını, bu yaşamda yaptığımız zorlamaların gerekli olup olmadığına dair bir sorgulama var. Çocuklarımız üzerindeki baskı var. Kısacası hayat var. Aşk var. Özlem var. Ve…. Ölüm var. Hepimiz bir gün öleceğiz. Son olarak da şehitlerimiz için yazmış olduğum hem şiir hem deneme olabilecek yazım var. 2011 yılında 13 şehit vermiştik. Şehitlerimizden bir tanesi Kocaeli-Karamürsel’den idi. Ve ben o şehidin cenazesinin ilçeye askeri helikopterle gelişini gördüm. Etkilenmemek elde değil. Mekanları cennet olsun bütün şehitlerimizin.

Baki Evkaralı (Bakican) : Anlaşılmadığını düşündüğün anların oluyor mu? Ruh halin yazılarına nasıl yansır?

Derya BALCI : Duygusallığım yazılarıma yansıyor. Benim için yazılardaki duygu önemli. O duyuşu da verdiğime inanıyorum. İçimizdeki duygu yoğunluğu olmasaydı sanatçı olmazdık zaten. Üzgün olduğum zamanlarda bile güzel, mutluluk verici yazılar yazabiliyorum. Okunduğunda keyif alabilmeli insan. İyi ki bu yazıyı okumuşum demeli.

Baki Evkaralı (Bakican) : Aşağıdaki kelimeler sana ne ifade ediyor?

Aşk : Eşimle tanışmış olmak

Sevgi : Oğullarımın sağlıkla yanımda olmaları, var olmaları

Huzur : Ailemle beraber olmak

Yazmak : Paylaşmak , yaşamı zevkli hale getirmek

Okur : Yazılarımı severek paylaşmak

Özlem : Memleketim , köyüm,dünyam, derya denizim.

Baki Evkaralı (Bakican) : Değerli vaktinizi ayırdığınız için size çok teşekkür ediyor çalışmalarınızda başarılar diliyorum.

Derya BALCI : Ben çok teşekkür ediyorum. Yüreğinizden sevgi olmasın…

 

Derya Balcı( derya derviş)

 

NOT:/ KİMSESİZ ÇOCUKLAR İÇİN İYİLİK HAREKETİMİZE KATILIN.

http://www.facebook.com/bakican <--------beğen, listeni="" davet="" et,="">

 

 

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..