Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '07

 
Kategori
Havacılık
 

Gökyüzü çiçeklerinin açtığı yer

Gökyüzü çiçeklerinin açtığı yer
 

Bu gün 2 Nisan 2007, 86 yıl önce “ sadece düşmanın değil milletin makus talihinin de yenildiği” İnönü Zaferi’nin 86. yıl dönümü. Dün (1 Nisan 2007), Metristepe Zafer Anıtı’nda, Bozüyük İnönü Savaşları Şehitliği’nde ve İnönü İlçemizde yapılan anma ve törenlerle kutlanan, Kutsal Kurtuluş Savaşımızın dönüm noktalarından olan, Batı Cephesi Komutanı Tümgeneral İsmet’e, İsmet Paşa’ya Soyadını veren, İnönü Ovasını işgalci güçlere dar eden, dalgalar halinde akan ve inatla saldıran düşman kuvvetlerine “dur” diyen Türk’ün, vatanını ölümüne savunduğu, canını dişine takıp, emperyalistlerin maşası Yunan güçlerini önüne katıp sürdüğü o günün 86. yıl dönümü.

I. ve II. İnönü Savaşlarının yönetildiği, Batı Cephesi Karargahı’nın yer aldığı ve adını yaslandığı yalçın kayalardaki “in (mağara) ler” den alan, kahraman ilçemiz İnönü; o kanlı savaşların geçtiği İnönü Ovası’nda, 10 Temmuz 1936 dan bu yana, amatör havacılığa gönül vermiş gençlerin “Havacılık Mabedi” olmuş, THK İnönü Eğitim Merkezi Müdürlüğü’ne de ev sahipliği yapıyor.

Coğrafi olarak; İç Anadolu, Ege ve Marmara Bölgeleri’nin kesiştiği bölgede bulunan İnönü, iklim bakımından, İç Anadolu ve Batı Karadeniz iklim özelliklerinin de geçiş yeridir. Bu nedenlerle ki, ilçenin güneyinde yer alan tepelerde oluşan yelken kaldırıcıları planör uçuşları için uygun bir ortam sağlamaktadır.

I. ve II. İnönü Savaşları sırasında bölge üzerinde sayısız keşif uçuşları yapan, düşman birlikleri üzerine havadan bombalar yağdıran Kahraman Tayyareci Vecihi Hürkuş, bir bombardıman seferinin ardından uçağı yaralanıp, motorunun durduğu gün, bu ovanın güney tepelerinde oluşan “yelken Kaldırıcıları” keşfetmişti.

1935 yılında kurulan Türkkuşu çalışmaları için, Ankara Ergazi’de yapılan meydan (bugün yerleşim yeri olmuştur.) kullanılıyordu. Planör uçuşları için yeterince elverişli olmayan Ergazi Meydanı dışında yeni yerler araştırılırken, Vecihi Hürkuş ve Sovyetler Birliği’nden getirilen Planör Uzmanı Anohin uçakla, Merzifon, Polatlı, Sivrihisar, Aziziye ve Afyon üzerinde uçuşlar, daha sonra da bu bölgelerde yer incelemeleri yaptılar. Ama bir sonuç alamadılar. Vecihi Hürkuş’un önerisi üzerine, Vecihi Hürkuş ve Anohin uçakla İnönü’ye hareket ettiler. İnönü civarında uygun bir yere indiler. Halk toplanmış ilgi ve merakla uçağı izlerken, Vecihi Hürkuş yaşlılarla yaptığı sohbette, bölgede hakim rüzgarları öğrendi. Mayıs başında başlayan harman rüzgarı (Kuzey Rüzgarı) Eylül’e kadar devam ediyordu. Aranan planör uçuş bölgesi bulunmuştu. Yılın yarısında sürekli esen bu kuzeyli rüzgar, güneyde bulunan tepeler üzerinde yelken kaldırıcısının oluşmasına neden oluyordu ve bu da planör uçuşları için çok elverişli bir durumdu.

Bu belirlemeden sonra İnönü Eğitim Merkezi Müdürlüğü 10 Temmuz 1936 yılında, Ulu Önder Atatürk’ün direktifleri ile, “Yüksek Planör Uçuş Kampı” adı altında çadırlı olarak kurulmuştur.

İşte o günden bu yana, Büyük Kurtarıcının ulu emri doğrultusunda, Geleceği Göklerde Arayan Gençlerin mabedi haline gelen İnönü, bu gün dünyada da sayılı Planör Uçuş ve Havacılık Eğitim Merkezlerinden biridir.

Onbinlerce gencin havacılıkla tanıştığı, gök yüzü ile buluştuğu, Kutsal Kurtuluş Savaşı armağanı bu havacılık açık hava mabedi, II. Dünya Savaşı’nın başladığı 1939 yılından, 1948 yılına kadar, “Gedikli Hazırlama Yuvası” nın açıldığı ve Hava Kuvvetlerimizin gereksinimi olan, pilot, bombardımancı, telsizci, muhabereci, fotoğrafçı ve silahçı pek çok Astsubay’ın yetiştirildiği, Subayların havacılık ileri eğitiminin verildiği bir merkez olmuştur.

Yüksek Planör Uçuş Kampı 1976’dan sonra , “İnönü Eğitim Merkezi Müdürlüğü” adını almıştır. Bu gün binlerce gencimizi havacılıkla tanıştıran, bir yaşam şekli olan havacılığı, verilen eğitim ve disiplini ile gençlerimize aktaran önemli bir havacılık eğitim merkezidir.

Eskişehir’in 36 Km., İnönü İlçesinin 1 Km. batısında, Bilecik- Kütahya kara yolunun 3 Km. güneyinde yer alan “ İnönü Eğitim Merkezi” ni, bu güne kadar havacıların dışında, ünlü, ünsüz, pek çok kişi ziyaret etti. Planörle, uçakla, balonla, paraşütle, yelken kanatla, mikrolaytla, yamaç paraşütü ile herkesin kanatlanıp uçtuğu, rengarenk hava araçlarının gökyüzünü doldurduğu, gök yüzü çiçeklerinin açtığı bu kutsal havacılık mabedini ziyarete sizi de davet ediyoruz.

Not;Katkıları için Öğretmen Pilot Ersel Özkan’a, fotoğraflar için Paraşüt Öğretmeni Ömer Aydın’a teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..