Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '16

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Gökyüzü mavisini değiştiremiyorsak, yeryüzü yeşiline el sürmeyelim

Gökyüzü mavisini değiştiremiyorsak, yeryüzü yeşiline el sürmeyelim
 

İnsanoğlu yani tabiren biz, siz ve onlar; değiştirmek, yıkıp yapmak gibi aciz düşlerin peşinden yıllarca koştuk. Yapabildiklerimiz hep sınırlı.

Örnek vermek gerekirse ev yıktık bina yaptık, araba parçaladık araba yaptık, oturma takımı attık köşe takımı aldık.

Evrim değiştirdi diye böbürlendiğimiz cep telefonları bile halen ve aynen aynı. Birincil görevleri arama yapmak ve çağrı almak.

Peki ben ve bu yazımı okuyan sen ne yaptın?

Piknik alanlarında sigara ya da mangal ateşlerinden yangın çıkardık, ağaçları hatta ormanları katlederek bina yaptık, güzelim yeşil parkların bahçelerin yerinde dükkan, alışveriş merkezleri kurduk. Yaptık, ettik, böldük, parçaladık, kırdık.

Elimizin ve gücümüzün ulaştığı herşey, artık o eski şeyler değil.

Sen Ahmet! Bir uzanıverde şu gökyüzünü pembeye boyayalım. Daha romantik ve farklılık olur. Mehmet amca bir el at da güneşi camımızın önüne çekelim. Odamız güneş alsın değil mi? Saffet kardeş bu gece seninle şöyle bir gökyüzünde yürüyüş yapalım. Hem sana hem bana değişiklik, açılır akıl dağıtırız biraz.

İsimlerin ne önemi var. İyi ki yapabildiklerimiz düşlediklerimizle değil, gücümüzle sınırlı.

Nefes almak istiyorum. Oksijen almak istiyorum. Bir tutam sağlık için kilometrelerce yol kat etmek istemiyorum. Ben sağlıkla yaşamak istiyorum, ya sen?

Nedenler nedenler istekler.

İstanbul'u yeşile boyamak bizim elimizde, ağaçları korumak ve doğayı sevmek bizim elimizde. Tren bizler için kaçmış bile olsa geleceğimizi kurtarmak, onlara yaşanılır bir çevre miras bırakmak bizim elimizde.

Bu makalemizin sonunda yanakların hafif hafif gerilmiş ve gamzelerin gülümsemene ışık tutuyorsa sen de bir fidan dik dost.

Sayfayı çoktan kapatmışsan senin için yapacak pek de birşey yok. Sen 70 yaşına da gelsen "bu dünyada bir dikili ağacım bile olmadı" diyeceksin.

 

 
Toplam blog
: 10
: 93
Kayıt tarihi
: 30.08.16
 
 

Üniversite mezunuyum. Özel bir firmada temizlik dezenfeksiyon moderatörü, bilgi sistemleri yönetici..